Punahattu, Echinacea purpurea

Olenko oikeassa, paikassa ja nimessä? Muistaakseni pelkkä punahattu muuttui kaunopunahatuksi äskettäin. Tänään pihalla, auringon tultua vihdoin näkyviin.

Oikein muistat, ja tämäkin on kaunopunahattu nimeltään ´White Swan´, eikä päivänhattu, kuten jossain toisessa langassa väitän.

Pakko laittaa tämä kuva! Arvon ihanainen levitteli ja sulki siipiään ja minä kyttäsin kameran kanssa, kunnes onnistuin!!!

Kaunopunahattu Kim''s Knee High.

Tämä kuva ei valitettavasti omalta pihaltani.

Liian kaunista, en pääse vieläkään ulos, no nyt mä meen jos pääsennaurua.

Kaunis tuo pinkki kärsämökin kuvan oikeassa laidassa, penkin kukat huolisi varmasti moni muukin pihalleen kuin minä. Näyttää pinkki-väri olevankin aika yleinen kukkien väri sinisen ja keltaisen lisäksi.

Mulla vain pari yksittäistä kukkaa, mutta hurmaavia näinkin.

Se pinkki oikeassa laidassa on syysleimua tms.

Pinkki tosiaan on tosi yleinen väri kukissa. Mieheni sanastossa, "sellainen ihan tavallisen värinen" onkin synonyymi pinkille.naurua

Onko kenelläkään sitä Razzmatazz-punahattua (jotain tuon tapaista se nimi ainakin oli)? Sellaista pallukkaa? Sitä olen vähän himoinnut, mutta ei ole vielä kohdalle osunut. Olisi kiva kuulla menestystarinoita. Kukkiiko hyvin, pysyykö pystyssä?

Tässä kukkivat kaunopunahattu "Magnus" sekä" Vintage Wine" joka tuoksuu hyvälle!

"White Lustre"

Tai tuo Vintage Wine on koreapunahattu, eikä kaunopunahattu kuten kirjoitin. Ainakin kauppilalla olen tuota razzmatazzia nähnyt, mutta omakohtaisia kokemuksia siitä ei ole. Aika erikoisen näköinen, mutta ei ollenkaan hassumpi!

Tahtoo kans

Onko tuo tummempi se Vintage wine? Kuinka korkea se on? Pysyykö pystyssä?

Pitääkin mennä katsomaan, vieläkö Kauppilassa tuota Razzmatazzia olisi. Minusta se on tosi vekkulin näköinen turjake.

Tuon Vintagen pitäisi kasvaa n. 70cm korkeaksi, mutta minulla on ainakin vielä matalampi. Eli kyllä, tummempi on Wine. Ja se on kyllä todella punainen, siksi koitin kuvata sen "tavallisen" punahatun vieressä, jotta väri tulisi paremmin esiin.

Kiitos, jalomi! Kuulostaa juuri sopivalle, ja väri on tosi hieno. Täytyy tuokin nimi pistää muistiin, jospa siellä Kauppilassa olisi sitäkin. sydän

Pyörähdin Kauppilassa ja olihan siellä noita molempia ihanuuksia. Ja montaa muutakin. Hinta vain sai vähän nikottelemaan. No ostin kuitenkin kaksi Vintage Wineä, koska luonnossa ne näyttivät minusta kauniimmille. Razzmatazzit olivat vähän hailukan värisiä, ja kamalan pitkiä roippia. Mutta tosi hauskan näköisiä palluroita, eli suurempia alennusprosentteja jäin niiden kanssa odottelemaan.

Aivan ihania nämä punahatut. Neitoperhosetkin tykkäävät kovasti. Kukinta-aikahan näillä on pitkä eli pakkasiin asti kukkivat. Jos en väärin muista, niin tämän pitäisi olla Magnus. Tosin on siemenistä kylvetty, että lajipuhtaudesta ei silloin voi olla ihan varma.

Peukaloinen väitätkö tosiaan, että ne 3 eilistä olivat kaikki Punalatvaa ??

Ne taimet olivat rusopunalatvoja (Eupatorim fistulosum). Ne ovat siis aivan eri kasveja kuin punahatut.

http://www.podseeds.co.uk/acatalog/btn_8325.jpg