Secret Romance olisi myös aivan mahtava!
Mitä houkutuksia tuolla…
Mulla muuten on tuo Double Decker, mutta siihen ei ekana vuonna kai kuulukaan tulla tuota toista kerrosta (näin luin jostain) eli ensi syksyä odotellessa! Se on yksinkertaisena kovasti Magnuksen näköinen.
Ei pitäs lukea puutarhakirjoja. Mie tahon tän!
Emo, oliko ihan pakko?
Arvaa kuka tahtoo nyt kans…
Mun ei tarvinnut sitten lukea sitä kirjaakaan, pelkkä Pentti riitti, mulla ja…
Kirja on tää uus Perennat kotipuutarhassa (ostin itelleni joululahjaks). On siellä mainittu monta muutakin herkkua. Jotkut tosin eivät Suomessa menesty kuin kesäkukkina.
En nyt muista, oliko se juur tuo, jonka joulupukki näytti käärivän mulle pakettiin kirjakaupassa, hinta oli vaan 20 €.
Kaikkia ihanuuksia täällä syötetäänkin verkkokalvoille… Nam!
Onkos kellään “Prairie Splendor” -lajiketta? Sehän on melko tavallisen näköinen, mutta pitäisi olla kaikkein pisimpään kukkiva punahattu. Aloittaisi erään lähteen mukaan kukinnan jo kesäkuussa (ehkä ei täällä Suomessa kuitenkaan?) ja kukkisi pakkasiin asti.
Kuulosti niin hyvältä, että pitihän niitä siemeniä tilata. Pitäisi myös kukkia jo kylvövuonna. No, saas nähdä sitten, kokeilen ainakin, punahatut ovat niin kivoja, että olisi kyllä mukava tällainen jo aikaisin kukkiva, saisi nauttia pidempään.
Lidlin halpoja juurakoita. Ihan hintansa väärtejä näyttäs olevan.
Ostin noita myös, olivat hienossa kunnossa ja juuret oli komeat. Hyvässä kasvussa ovat mullakin
Varmaan jos ois lämpimässä pitänyt, niin olisivat kookkaampiakin jo. Ovat siis viileällä vintillä, mutta hallaharson alla, kun siellä ei ole lämmitystä minkäänlaista.
Mutta eipä nuilla mikään kiire vielä näillä korkeuksilla ole, kun ulos ei voi istuttaa vielä aikoihin.
Jep, mulla ovat ruukuissa ulkona. Yöksi heitän suojaa päälle.
Mulla myös ulkona, yöt hallaharson suojissa. Ei sisälle mahtuiskaan. Tyytyväinen olen ollut yleensä muinakin vuosina Lidlin ostoksiini.
‘‘Harvest Moon’’ päättää sitten olla elossa? Vuosi sitten Lidlistä ostettu juurakko, josta ei näyttänyt mitään tulevan koko kesänä.
Viime vuonnahan useampi meistä osti Tarjoustalosta Harvest Mooneja ja tais yhtä usealla kasvaa mustapäivänhattua.
No, katsotaan mikä tästä sitten tulee jos tuota kummemmaksi muuttuu.
Muoks. Ei tuo muuten ollutkaan Lidlin juurakko vaan Maxin, mutta samaa tavaraahan ne myy. (Siis olipa puljun nimi sitten Tarjoustalo tai Makasiini.)
No sitten saat isolla varmuudella mustaa hattua.
Oikeestaan se ei haittaa, koska olen yrittänyt sitä siemenestä kasvattaa eikä ole siis ennestään. Mullon varmaan jääny tänäänkin ne muistilääkkeet ottamatta. Jotensakin tuntuu, et ostin uuden tuollasen juurakon tänä keväänä Lidlistä…tai sitten sieltä Maxista
Muisti palailee pätkittäin…tänäänkin.