Punasarja (Kliivia), Clivia

mitä kliivian kukkavarrelle tehdään kun kukka on kuihtunut?

Löysin aivan ihanat kliiviakerhon sivut Etelä-Afrikasta. Heillä on yli sataa eri siementä. Onko kukaan koskaan tilannut sieltä suunnasta siemeniä ja jos on, miten on lähteneet kasvuun. Löytyisikö kielitaitoisia kimppatilauskiinnostuneita?

Kiva kuulla trilian. Koitan seurailla, saa minuakin tietysti tuupata kun aika on kypsä.

No nysse kukkii

JESS!!! JESS!!! JESS!!!
Hyppäsin kattoon ja senjälkeen pyllähdin pyrstölleni kun tänä aamuna pyörähdin takkahuoneessa:

Eipä oo kauaakaan kun tässä oikein manasin ettei kuki millään....
eikä oo muuten kukkinutkaan AINAKAAN viiteen vuoteen...mutta nyt.
Ja ihan salaa teki tämänkin - vielä viikko sitten ei varmasti ollut mitään näkyvissä.
VOI ILON PÄIVÄÄ !!!

Muuten, muistaakos kukaan: eikös ollu joku vippaskonsti millä liian lyhyeksi jäävän kukkavarren saisi venymään pituutta? Kuumalla vedellä kastelu? tai jotain vastaavaa...?

Ja Kerrassaan Komea on tuo jutitankin kliivia!  hymy

Komeita on teidän kliiviat! Ja isoja!

Onpa hienoja, tosi hienoja... kaikkien sydän.

Kapealehtisessä kliiviassa on kukkanuppuja lehtien lomassa, jeee. Se on meillä asustanut jo ainakin kaksi tai kolme vuotta eikä vielä ole ennen kukkinut

Meillä kukkii kliivia, jonka saimme tasan 2 vuotta sitten jo suht isona, viime vuonna ei kukkinut.

Pieniä poikasia kasvi on tehnyt, nekin ovat jo isoja. Mutta tässä meidät iloisesti yllättänyt kukka:

Ai pölyiset lehdet? Ehei.. kuvassa varmaan on pölyä tai teidän ruuduilla :-)

Minun kukkani kukkii näin komiasti, Oliskohan tämä ollut minulla noin 5 vuotta. Ensimmäisen kerran teki 2 kukkavanaa.

Täälläkin jo kukkia odotellaan. Luulin, että ei ole kukkia tiedossa tänä vuonna, kun viimekesänä sai oikein kunnon kyytiä repiessäni monta poikasta itri. Nyt on kuitenkin kukkavana nousemassa.

Meidän kliivia aikoo kukkia ekaan kertaan n. 10 vuoteen!

Huomasin äsken, että kliivia tekee taas uutta poikasta
Tuossa talvemmallahan se niitä viimeks teki, mie ne sitten erotin emostaan ja kaikki voivat mainiosti.
Sitten se kukki heti perään ja nyt jo uutta poikasta tekee... Onkohan aika rankka tahti?

Aamuauringossa Kliiviani tänään.Ei siis suuttunut kovakouraisesta käsittelystäni viime kesänä.

Toisikohan hammaskeiju minunkin kotiini Kiivian?cool Kun ihan vallan rakastuin kuviin jo.

Kävin keväällä tuossa naapurissa ja siellä oli kliivia jossa oli siemenkodat. Emäntä tarjosi että ota ja kokeile itääkö. Viime viikolla kiva yllätys kun oli noussut yksi taimi. En ole ennen tätä kokeillut mutta kyllä kannatti. Muuten olisiko kellään sitä keltakukkaisen kliivian pientä tainta vaihtaa johonkin??  Se olisi kiva lisä näihin kliivioihin joita kotona jo on.

jee!

hammaskeiju toi kotiin pikkukliivian. onpa kiva! nyt vaan hellimään uutta "lasta". kiitos hammaskeiju-vuokkisnaurua

Lupasin keväällä jollekin pienen alun kapealehtisestä vanhanaikaisesta kliiviasta, joka on otettu todella vanhan emon kainalosta. Nyt en löydä jälkeäkään koko jutusta. Huutaa hep ken tunnistaa!! Pikkuinen odottelee.

No, mulle taisit jotain kliiviaa luvata. Olit saanut jostain itse ja sitten minulle lupasit hankkia toisen. Oliko just toi alku?

Näin epäilin itsekin, mutta en ollut ihan varma. Ja mukaan laitan vaaleanpunaisen myskimalvan (= jos pääsen niiden lähelle, maa on ihan pehmeää lillua,pitäisi olla räpylät) samaan kuoreen.