Puutarhakalusteet

Kauniit tuolit  ja varmaan hyvät istua!

meitin kalusto on haalistuneet pahasti millähän ne sais että olisivat siistimmät  aurinko on haalistanut tuon punaruskean värin kalusto kun on uusi kevällä hankittu ei ole maalipitaiset pitäiskö maalia käyttää vai millä sais kaluston nätimäksi.ensi kesää varten.

Niinpä, minulla on eucalyptus -kalusteet ja minunkin pitää sivellä ne öljyllä.

tuota mistähän sitä öljyä saa ,kalusteliikkestäkö vai jostain maalikaupasta? pitäkin maanantaina käydä sitä ostamassa.Kiitos hoyabella tiedostasi

Minä ostin robbarista.

kiitos hyvistä neuvoistanne

Koko kalusto valmis, pöydän jalan tein vielä viime viikolla. Työtunteja en laskenut, kuten ei tarvitsekaan kun itselleen tekee (liikaa tuli hinkattua, kyseessä kuitenkin ulkokalusteet…) Terassin öljysin mäntytärpätillä ohennetulla pellavaöljyllä, jota sävytin rautaoksidin mustalla. Halvaksi tuli, kun aitassa oli iso kanisteri saatua öljyä. Oli sopivasti öljytty, nyt pihassa uutta kivituhkasoraa, laudoilla näkyy kaikki koiran tassutukset ja kengän jäljet

Noissa välkkeen tuoleissa on varmaan hyvä istua :slight_smile:

Aivan upeat! Toisilla on kyllä taitoa, ihailen suunnattomasti ihmisiä, jotka saavat käsillään kaunista aikaan.

No nyt oon taas kade Välkeen taidoista, miks mä en osaa!!! Koulussa oli jotain pienimuotoista puuaskartelua, mutta minä vain kunnostelen, en osaa tehdä mitään a;sta alkaen, oon noloo.

Tosi hieno kalusto! Toiset ne vaan osaa.

Höpö höpö, vähis. Toiset tekee toista, toiset toista, sinulla on jotain, mitä minä en osaa. Minä olen käynyt kouluja ja käytössä duunin koneet, en näitä nyhrännyt käsisahalla terassin nurkalla. Sitä paitsi nämä on tehty vielä vanhan mallin mukaan, joku toinen hoiti mitoituksen ja muotoilun, minun ei tarvinnut edes niillä kovinkaan vaivata päätäni. :slight_smile:

Olen minä aina välillä koittanut itseäni kannustaakkin ja muka kehuakkin - kuitenkin ne taidot puuttuu, joista niin tykkäisin.

Nostan tätä ketjua esille. Mistähän saisi ostaa maalaamattomia puutarhakalusteita? Pöytäryhmän maalaisin jollain iloisella värillä. Joskus näin myynnissä vankilassa tehdyn, mutta nyt kun katselin netissä, niin nekin oli öljyttyjä tms.

Kiitos! Ei vaan sivu aukea, oisko jo myyty. Ilmeisesti vankilasta voi kysyä maalaamattomiakin, se on nyt toivoni.

Hoyabella, kysy työpiirustuksia kirjastosta. En ole nähnyt millaisia puutarhatuolien piirustuksia on mutta jotain kuitenkin on ja kaukolainalla niitä saa.

Niin ja ainakin yksi kirjakin on:

Tekijä Långberg, Peter

Teoksen nimi Perinteiset puutarhakalusteet / Peter Långberg ; valokuvat: Kjell-Åke Jansson ; suomennos: Esko Kuokkanen ; [piirrokset: Peter Långberg]

En ole tuotakaan nähnyt, eli en tiedä onko siinä juuri tuonlaista tuolia.

Hoyan puutarhatuolin malli on niin simppeli, että varmasti asiansa osaava opettaja osaa sinulle sen neuvoa ilman tarkempia teknisiä piirustuksia.

Tottakai mitat on tärkeitä, mutta jos ei piirustuksia löydy, etkä pääse ystäväsi tuoleja mittaamaan, niin opettajan kanssa kuvasta piirrätte uudet mitat. Kyllä tuosta kuvasta pystyy istuimen ja nojan kulmaa päättelemään aika hyvin.

Oiskos tuonnepäin?

http://www.westan.fi/westanqvarn/adiron.html