Puutarhakirja

No voi voi, onpa harmi että on niin suppea. Muut osat ovat mielestäni ihan hyviä etenkin kuvien suhteen. Minä olen odottanut sitä viimeistä kirjaa kuin hullu puuroa ja kerran jopa soittanutkin siitä W+G:lle. Eipä ollut vielä eilen kolahtanut meikäläisen postilaatikkoon, mutta jospa vaikka tänään.... Ei varmaan kannata illaksi suunnitella mitään mullistavaa kun jää kuitenkin tekemättä mikäli kirja on kotona odottamassa töistä palaajaa.

Eskortti-kaupassa on kirja-ale. Ostin tänään Kukkapuut-kirjan,P.Alanko ja M. Lagerström.

Kirja sisältää Koristepuut,Hedelmäpuut,Puumaisetpensaat,Istutus ja hoito,sekä leikkaus. Minusta aika monipuolinen tällaiselle tavalliselle immeiselle.(niin ja hinta 7.90ekeä.) Oli siellä myös muitakin puutarhakirjoja,ihan kohtuu hintaan.ei kait mennyt mainonnan puolelle?

Ei. Mikä on eskortti-kauppa?

Se on sellainen jossa kassalla kysytään S-bonuskorttia,eli Pris.., niin,onhan se vitsikin,kassalla kysyttiin romaanimieheltä,että onko "eskorttia",johon mies vastasi,että ei hänellä on Mersu.

Nonih tietysti, meikäläisellä alkoi vaan foortit pyöriin päässä...cool

Tuli ostettua samasta kaupasta sama kirja kuin edellä. Puut eivät ole ihan ykkösjuttu, joten tuota kirjaa ei tullut hankittua silloin, kun se ilmestyi.

Minä ostin samaisesta kaupasta saman sarjan Kukkaniitty-kirjan. Niitty jo on, mutta kirja puuttui. Oli niin edullinen, että pakkohan…

Minäkin ostin tuon Kukkapuut-kirjan, kun niin halvalla sai…

Suomalaisessa kirjakaupassa on tänään kanta-asiakkaille oma ilta alennuskirjojen ennakko ostamista varten. Näytää olevan muutamia puutarhakirjojakin halvennuksessa: Puutarha vähällä vaivalla 8 € , Palavarakkaus ja säkynytsydän 15 € , Luonnonmukainen puutarha 15 € , Kesäkukat 10 €..... mitäs noista kannattais ostaa, kaikkiin ei ole varaa ???

Palavarakkaus ja särkynytsydän on ihan hauska kirja perinteisistä puutarhakasveista. Vähällä vaivalla ei kai kukaan meistä puutarhaa halua? Muistaakseni Luonnonmukainenkin on ihan ok, Kesäkukista en tiedä…

Toissapäivänä tuli tietystä nettialesta tilaamani 4 kipaletta puutarhakirjoja… pari niistä pidän itse, toiset kaksi siirtyvät sopivan tilanteen tullen jälkikasvuille. Nyt tuntuu vähän aikaa siltä, että ei enää yhtään uutta kirjaa…:))

Kesäkukat on minusta hyvä kirja: siellä on tosi monesta kesäkukasta hoito-ohjeita, paljon myös kuvia. (Minä koelainasin sen kirjastosta ennen ostopäätöstä.) Muistaakseni maksoin nettikaupassa 7 euroa.

Eksyin tänään kirjakauppaan. Hihaan tarttui ensin Suomalainen piha ja puutarha. Minulla oli siitä jo kotona supistettu painos, mutta en voinut olla ostamatta koko kirjaa, kun katsoin sitä hyötytarha-osiota.

Muutaman tunnin kuluttua eksyin uudestaan samaan kirjakauppaan. Nyt oli alekirjat osta 5, maksa 4. Löysin unelmakirjan, Puutarha kukkii. En ole vielä kovin tarkkaan ehtinyt tutkimaan, mutta luulenpa, että siitä tulee minun oma raamattuni. Myös Riikosen ja Vuoren Kesäkukat tuntui tosi hyvältä. Näyttää olevan sama maku nanikan kanssa.

Tänää alkaa Suomalaisessa kirjakaupassa ale. Näytti olevan muutamia puutarhakirjojakin. Sinne minä kipasen koulun jälkeen :slight_smile:

Tein perjantaina löydön divarista: ostin Suomalaisen ruusukirjan (Alanko-Joy-Kahila-Tegel, v. 2002, 344 sivua) hintaan 12 euroa. Kirja on kuin uusi. Siinä viikonlopun illat vierähti mukavasti kirjaa lueskellessa.

Laitan nyt tämän viestin tännekin sivulle, kun olette selvästi kirjaihmisiä. Siis onko teillä tietoa, mistä saisi puutarha-aiheisen muistikirjan, ei kuitenkaan kalenterivuoteen sidottua, vaan kirjan koko eliniäksi. Haluaisin piirtää ja kirjoittaa asioita muistiin, kun on niin paljon omia, hyväksi havaituja oivalluksia puutarhaa koskien.

Katselin kustantajan sivuja ja löysin Gummeruken sivuilta “Puutarhani Vuodet”- nimisen kirjan, joka tulee nyt helmikuussa julkaisuun. Vaikuttaa jokaisen puutarhurin toivekirjalta, ainakin kuvauksen perusteella. Onko tietoa muistikirjoista vai olisiko tässä todellakin jotain uutta tiedossa???

Mulla on paksu mustakantinen ruutuvihko. Ei riitä eliniäksi ollenkaan, hyvä jos edes kolmeksi kasvukaudeksi.

Kävin eilen rismasta ostamassa Sipulikasvit -kirjan. Hinta oli 4.90€, mutta silti meni yöunet. Heräsin meinaten 4 aamulla lukemaan sitäcool Tykkäsin.

Iso kehu täytyy antaa inspishankinnalle, Roger Turnerin ´Design in the Plant Collector''''s Garden from chaos to beauty´. Rennosti ja hauskasti hän kertoo omasta keräilyharrastuksestaan. Oivin esimerkein hän ohjaa näkemään, miten rakenne, pinta ja värit huomioimalla piha/puutarha ei ole vain kasvikokoelma vaan kaunis paikka olla ja katsoa. Suosittelen!

Hauska kuulla, itsekin hankin sen kirja aivan äskettäin. En vain ole vielä ehtinyt siihen uppoutua.