Puutarhakirja

Posti toi mm. erään kirjakerhon kerholehden: kuukaudenkirjana Paula Ritanen-Närhen Suomalainen Puutarhakirja, kirjaa on kuulema saatavissa vain kyseisestä kerhosta (siis toistaiseksi) ja hinta 25,30… laitetaas mietintään…

Euffis, siitä kirjasta löytyy muiden muassa Temsku, Krista ja Klematis… ;p

Tanu… ai jaa, mielenkiintoista!!! HHMMMmmmm…;=))

Pankaapas töpinäksi, kerholehdessä oli maininta että tarjous on voimassa vain kuukaudenkirjan peruutuspäivään eli 18.3. saakka! Sitten palaa normaalihintaan.

Mikähän se systeemi on koska minulla on ihan eri kirja kuukaudenkirjana…oiskohan tulossa seuraavaksi sitten…toivon niin mutta kysäisempä kuitenkin suoraan k.kerhostakin asiaa. Jatkuvaan romaaneja kk kirjana muutenkin, enkä ikinä tilaa niitä, perua ja perua on vaan saanut, ärsyttää jo hiukkasen. Ja samasta kirjakerhosta on kuitenkin kyse, kun nettisivuilta tein haun ja löysin sen kirjan, normaali hinnalla kylläkin.

Taitaa olla Pohjois-Suomessa eri kuukaudenkirjat kuin etelässä. Etelän kirjat tulevat sitten seuraavassa kuussa pohjoiseen? Näin olen kuullut. Omituista kyllä.

Kävin ostamassa Gummeruksen julkaiseman kirjan Puutarhani vuodet-muistikirjan ja olen ostokseeni tosi tyytyväinen. Aloin heti täyttämään kirjaa, enkä tänä kesänä päästä enää niksin niksiä karkaamaan mielestäni.

Kirja maksoi 25 € ja siihen voi kirjoittaa ja piirtää kaikenlaista puutarhaan liittyvää.

Se on kivasti jaettu eri aihepiireihin, vuodenaikoihin yms. ja se tuo esille puutarhan mitä moninaisemmin.

Näin tieto säilyy eivätkä asiat ja oivallukset unohdu.

Jos tila jossain kohden ei riitä omiksi tarpeiksi, takaosaan on jätetty runsaasti ylimääräisiä muistiinpanosivuja, joihin jatkaa merkintöjään.

Kirja on kuvitettu tekijän omilla kuvilla ja lisäksi kirjaan voi lisätä myös omia kuvia.

IHANA KIRJA, kiitos tekijälle!

Aatelkaa, jos olisi tilannut sen kirjan nyt kalliimmalla ja sitten kuukauden päästä on kuukaudenkirjana ja paljon halvemmallavihainen

Siirränpäs tämän kysymykseni tänne oikeaan paikkaan. Mistäs te tuon puutarhakirjan sskk:n sivuilta löydätte kun en ole missään sitä siellä nähnyt ? Viimeisimmässä kerholehdessä oli kk:n kirjana Torey Haydenin kirja.

Hillasuo, kts. edellisen sivun viestini.

Ahaa Kaisaliisa, outoa

Ahhaa, nyt selvisi minullekkin että kuukaudenkirjaa on erilaisia samassa kerhossa. Aika epistä. Mutta sain Paulalta tiedon että meille on tulemassa kirja eri reittejä jo aiemmin, joten taas saa nukutuksi!

Vinkkinä niille, joilla on kerhokauppa läheisyydessä: kirjaa saa ostaa useamman kuin yhden kuukaudenkirjahinnalla - ostin kirjan sekä äidilleni että itselleni täältä Helsingistä.

Minä sain sen, minä sain sen, minä sain senhymysydänsydänsydän ! Nuu, minä sain sen. Siellä nettihuutokaupassa myynnissä - tai siis ei silloin enää - ollut Keittiöpuutarha-kirja on nyt minulla olohuoneen pikkupöydällä! Minä sain sen!

Kyllä kuulkaa nyt lähtee "potakerit" syntymään, jahka tulevana kesänä ensin vain jyrään vanhan kukkapenkin maan tasalle = siirrän säilytettävät ja nostelen reunuskivet toiseen paikkaan.

Olen niin onnellinen, voitteko kuvitella? Yhdestä kirjasta. (No, ehkä TE voitte.)

Pitikös uhkailla, lahjoa vai kiristää ? XD

Lahjoa, eli ihan rahalla selvisin: tarjosin sen verran kuin oli hinnaksi asettanut. Huudon “voittanut” oli tarjonnut vain kaksi euroa, eikä ollut ottanut mitään yhteyttä.

Minä olen muuten myös niitä onnettomia tonttuja jotka saattavat yhden kirjan vuoksi pyöriä päiväkausia euforisessa olotilassa. Viimeksi sen aiheutti myös Huuto.netistä tilattu Wharton, Hine & Justice: The Jade Garden. Joskus siihen riittää alennusmyynnistä saatu Mauri Kunnaksen lastenkirja.

Liityin ‘Unelma-kerhoon’. Siellä näyttäisi olevan kaikkea kivaa. Liittymäetuna valitsin toiseksi kirjaksi Eva Rönnblomin Puutarhan vuodenajat. Nyt vain odottelemaan!!

Kirjakaupoissa kurkkaan aina alekirjojen seasta, josko löytyisi aarteita, puutarhakirjoja.

Tänään tein löytöjä!!! Gummeruksen Suuri huonekasvit maksoi kympin, ja Karin Berglundin Unelmien kotipuutarha tarttui mukaan, 24,90 e. Tuo Gunneruksen kirja oli kirjakerhossa yli kaksi kymppiä +postikulut. Eli tänään tuli pelkkää säästöä:):slight_smile:

Minulla olisi joutavana vuoden 1943 “Kodin puutarha”. Nostalgista asiatietoa puutarhan perustamiseksi ja hoitamiseksi. Hölötelköön,joka kiinnostuu. Kuin myös “Kauneutta ja puhtautta luonnosta” luontaiskosmetiikan käsikirja 1982.