Ajattelin tässä lisätä tämän keskustelun, kun itse on tullut osteltua kaikenlaisia puutarhalehtiä eikä ihan houkuttelevaa ole vielä osunut käteen. Kauheesti ärsyttää maksaa lehdestä, jota on puoliksi täytetty ainoastaan mainoksilla.
Eli hakusessa olisi lehti kunnon jutuilla jotta työmatkat junalla sujuisi rennosti lueskellen.
Eipä noita puutarhalehtiä ole kovin monia tarjolla täällä suomessa.Minulle tulee kotipuutarha ja viherpiha lehti.Jos noista pitää valita niin minun lemppari on ehkä kotipuutarha.
Viherpiha tulee minulle nykyään ja kirjastossa luen Kotipuutarhan. Kyllä minäkin pidän Kotipuutarhaa himpun verran parempana. Itselläni on Kotipuutarha-lehden vuosikertoja n. kymmeneltä vuodelta jemmassa, ja jatkuvasti niitä tutkailen edelleenkin. Jotenkin tuntuu, että nuo vanhemmat ovat vielä tanakampaa tavaraa kuin nykylehdet. Vanhoja lehtiä lukiessa huomaan nykyään katselevani pihakukuvia miettien, että onkohan tuo jonkun "penttiläisen piha"...
Miustakin Kotipuutarha on parempi.. jotenkin Viherpihassa on nykyään hirveästi mainoksia. Vielä muutamisen vuotta sitten se oli todella asiapainotteinen, mutta tuntuu vähän tyyli nyt lipsuvan.
Onkos kukaan tilannut Oma Piha -lehteä? Sehän tulee vaan 6 kertaa vuodessa ja on aika halpa jos lähtee vertailemaan. Onko se sen arvonen?
Mulle tulee molemmat Kotipuutarha ja Viherpiha, minä taas tykkään enemmän Viherpihasta. Oma Piha lehtiä ostan kirpparilta, siellä niitä on myynnissä..no on siellä myytävänä noita muitakin, mutta kiva, kun saa lukea heti kun uusi ilmestyy
Onhan siinä Oma Piha lehdessäkin kivoja juttuja, mutta en siitä tykkään niin paljoa että sen tilaisin.
Voi että minulla on ikävä edesmennyttä Piha ja Puutarha -lehteä, joka ilmestyi parin vuoden ajan 2000-luvun alussa! Säästelen sen upeita numeroita ja luen joka vuosi uudestaan. Se oli Allt om Trädgårdin suomalainen laitos, ja tosi hyvä olikin. Lopetettiin kun suomalaiset olivat niin uskollisia vanhoille suomalaisille puutarhalehdille. Nyyh.
Ei täällä sattuisi olemaan ketään lehtialan ihmistä joka vinkkaisi silloisille piha-ja-puutarhalaisille että yrittäisivät vielä, jos vaikka lähtisi kannattamaan?
Minä ostin mökkikauden avaukseksi Maalla-lehden irtonumeron. Oikein mukava lukukokemus. Lehti on keskittynyt enemmän sisustustamiseen kuin puutarhaan, mutta tykkäsin kovasti. Lukijoilta kyseltiin myös palautetta lehden jutuista ja kuvista. Vastanneiden kesken arvotaan kompostori. Arvatkaa, kuka osallistui!
Ajatelkaapa, jos joku meistä penttiä arvostelleista palkittaisiin jollain mukavalla tuotepalkinnolla. Nyt ylläpito harvoin vaivautuu edes vastaamaan kritiikkiä esittäneille. Ensin sotkevat itse hakemistopuun ja sitten vaativat meiltä kirjoittajilta järjestystä. Menee jo vähän ohi aiheen, mutta menköön. Maalla-lehdessä on muuten lukijoille tarkoitettu kirjoituskilpailu, jossa aiheena on puutarha. Vaikka tässä lehteä mainostankin, niin voin vakuuttaa teille, että oma lehmä ei ole ojassa.
Hihii, Maaonni, minunkin hyllystä löytyy niitä Piha ja Puutarha -lehden numeroita kasa. Mutta nykyään pysyy ruotsinkieli vireessä, kun koettaa AoT:ia tavata.
Pienen polun ehdotus tuotepalkinnosta on hyvä, sillä viimeksi olen voittanut mustetäytekynän Koululais-lehden arvonnasta tai kilpailusta noin vuonna 1962 ehkä ja olin pitkään ainoa luokallani, jonka ei tarvinnut käyttää mustepulloa.
Ja kun kaiken kukkuraksi meidän kritiikkimme on rakentavaa, kunhan vihjeemme vaan luettaisiin.
Ostin tänään Meidän mökki -lehden, sillä näkemäni Maalle-lehti oli ilmestynyt jo maaliskuun alussa ja pelkäsin uuden lehden ilmestyvän heti huomenna.
Minulle tulee tällä hetkellä vain Viherpiha, Kotipuutarhakin tuli jossain vaiheessa mutta en tykännyt, liikaa syötäväkasvatusta minun makuuni. Minä tykkään katsella myös mainokset lehdestä, kuten olen jo aiemmin kitissyt, meillä ei täällä oikein ole vaihtoehtoja edes alan kaupoissa, joten mainosten avulla löytää monia kivoja juttuja ja uutuuksia. Ulkomaiset lehdet ovat kuvitukseltaan kovin kauniita mutta kun suurin osa kasveista on sellaisia jotka eivät täällä ylempänä menesty, niin jätän ne ostamatta.
Joku sanoi aiemmin ketjussa katselevansa vanhoja lehtiä penttiläis-bongaus-silmällä -olen huomannut tekeväni ihan samaa
Viherpihan tilasin justiinsa kun siskon tyttö tekee lehtimyyjän hommia opiskelun ohella, kaupan päälliseksi tulee joku puutarhakirja ja muutama numero jotain toistakin lehteä.
Kotiliedessä oli tuttu rouva puutarhuri, piha ja pelakat, hyvin tehty juttu minun mielestäni! ET-puutarhalehden ostin myös eilen, ihan ok juttuja siinäkin.