Oletteko saaneet jo tämän vuoden ekan Kotipuutarhalehden?
Sen omilla sivuilla oli maininta, että lehti on ilmnestynyt jo 4.1. ,
mutta ei ainakaan vielä ole saapunut meidän postilaatikkoon.
Mulle tais tulla jo 31.12
Juu on tullut… Kotipuutarha ja tänään tuli Oma Piha.
Mullekin tuli Kotipuutarha jo monta päivää sitten.
Tuli jo viikko sitten
No höh, mihinkähän mun lehteni on sitten kadonnut
Mullekin on tullut uusin Kotipuutarha. Tänään bussia odotellessa poikkesin ärrälle norkoilemaan ja pakkohan sitä oli ostaa OmaPiha kun sai vielä kaksi yhden hinnalla Myyjä vaan kattoi vähän kieroon, kun yritin jotenkin erottaa lehtiä toisistaan muovipakkauksessa ja kuikistaa mikä numero se takanaoleva vanhempi kaupanpäällinen on. Olisi nimittäin hyvin todennäköistä, että olisin sen jo ostanut jos ois ollu joku kevät/kesä-numero. Mä kun en muistanut oikein tuon ilmestymistiheyttä ja taitteesta sai vaan selville 5/2010…kuulosti pahasti toukokuun numerolta, mut jotenkin muistin, ettei toi ilmesty kuukausittain.
mä kurkin kanssa tuota toista lehteä. Tulipahan ostettua molemmat vaikka se vanhempi numero löytyi jo ennestään. Vien vaikka äitille luettavaksi sen vanhemman numeron.
Oletteko kaikki kotipuutarhan tilaajat tarkistaneet kuinka moneen kertaan tänä vuonna ootte maksaneet lehden tilauksen? Tuli nimittäin mieleeni, että minä tuossa joulukuun alussa vuoden laskuja läpikäydessä huomasin, että mulle oli tullut kahteen kertaan kotipuutarhalta tuo 58,50€ lasku ja olin tunnollisesti heti maksanut sen. Muistan vielä sitä toista maksaessani muistelleeni, että ihan hassua kun tuntuu ihan kuin olisin tämän jo tänä vuonna maksanut, mutta ei kai sitten. No tuossa lasku-siivouksessa kun hokasin maksaneeni kummatkin minulle osoitetut laskut soitin puutarhaliitolle, että mites tää lehti maksaa 117€ vuodessa…tulee halvemmaksi ostella irtonumeroita. He sieltä kertoivat että juu ongelma on jo heillä tiedossa - he palauttavat rahat tililleni jos annan tiedot. Langan päässä ollut henkilö selvitti, että moni on kysellyt näistä uusiolaskuista ja pyytänyt rahojaan takaisin. Heillä on ollut joku atk-ongelma joka on pyyhkinyt maksutiedot pois. Minä vaan ihmettelen, että miksi eivät sitten ole ryhtyneet toimiin tarkistaakseen asiakkaiden suorituksia tai tiedustelleet asiakkailta, ilmoitelleet asiasta tms. Nyt siis rahat saa takaisin vaan ne, jotka huomaa että on tullut kaksi laskua ja on maksanut ne!! Laskut on ainakin mulle tulleet reilun 2kk välillä niin, ettei heti ole hokannut, että maksoin sen justiin. Eli tarkistakaapa nyt tiliotteenne Puutarha-lehden tilaajat.
Hyvä, kun huomautit, pitääpi tarkistaa…
Haa, hyvä kun sanoit. Nimittäin itselläni kävi tuollainen samanlainen ajatus että miten tuntuu että justhan se maksettiin että meneeko vuosi näin nopeaan Sitten ajattelin että ehkä vain minusta tuntuu siltä.
Mutta minä luen laskut kun ne tulee postissa ja mies maksaa ne -herkästi voisi hulahtaa kaksi kertaa.
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
No mulla kävi just tuolla tavalla. Kun kuukauden maksut on maksettu pistän ne yhteen laatikkoon. Sitten kun parin kk kuluttua tulee uus laksu, niin mistä ihmeestä sitä muistaa onko just tämmösen laskun maksanut…vaikka se tuntuis tutulta niin aina sitä epäilee omaa muistiaan ekana.
Mulla noi laskut tuli vielä suht lähekkäin, sillä tein semmosen tarjoustilauksen keväällä: 19€ semmonen parin kk tilaus. Sen jälkeen siis elokuussa tuli tuo varsinainen vuosimaksu. Vuosimaksu tuli vielä uudelleen lokakuussa…joten maksoin aika ruhtinaallisesti noita lehtiä enkä siltikään heti hoksannut! Jotenkin muistelin, että se muistikuva maksamisesta johtuu varmaan siitä, että maksoin jo tuon lyhyen pätkän.
En tiedä kuinka laskut on muille tulleet, mutta olettaisin, että kaikille on varmaan sitten tullut tuo virhelasku lokakuun aikana…olettaisin. Ja lasku on varmaan tullut niille, joiden on määrä maksaa uus vuosimaksu syksyllä…tuskin se atk-ongelma on ihan koko 2010 vuotta ollut - tai sitten ois jo ihan törkeetä kun ei oltais tehty jutulle mitään ja annettu asiakkaiden vain maksaa tuplamaksuja. Nythän niillä on ollut se ongelma, etteivät tiedä itse ketkä ovat maksaneet tuplat ja ketkä ei.
Hmm!.. Kiitti infosta, …niin meilläkin mennään, maksetaan vaan kiltisti laskut!
Nyt kyllä tilaus loppuu loppuu, jos näin on käynyt!
Olen näköjään maksanut heinäkuussa ja kovasti muistelisin, että maksoin uudemman kerran myöhemmin syksyllä. Ei vaan sitä laskua tietty löydy ja pankin tapahtumat näkyvät vain lokakuun lopulle. Taidan laittaa sinne tiedustelun, jotta ovatko saaneet minulta sen toisenkin maksusuorituksen.
Kotipuutarhalehteä ja Viherpihaa tulee lueskeltua aina, kun ehtii. Kaksivuotias poikakin on tosin niin innokas lukemaan, että itsellä jää vähemmällä. Puutarhalehdistä,kun löytyy kaikenlaisia kivoja eläimen kuvia ja välillä myös ruohonleikkuri, polkupyörä tai auto saattaa jostain löytyä.
Heksu, onko sulla nettipankki? Siinä ainakin minä saan yleensä säätää sen ajan miltä se näyttää noita tilitietoja. Mun ei tuu ikinä säilytettyä noita tiliotteita…vaikka pitäisi just tämmösiä juttuja varten.
Jos tiedustelet puutarhaliitosta, niin luulenpa ettet saa mitään tietoa, nimittäin hehän eivät ottaneet minuun yhteyttä asiassa vaan hokasin itse. He eivät osanneet tarkistaa asiaa mistään sillä tiedot olivat hävinneet siitä ensimmäisestä suorituksestani (sen takia mulle tulikin se karhulasku jonka myös maksoin). Multa jäi tuon jutun takia myös välistä lehti tai kaksi…mutta muistaakseni korvasivat sen jotenkin.
Kun minun mielestä se nettipankki näyttää niin pitkälle kuin mahdollista ja siitä eteenpäin ovat maksullisia. No mulla on faktat ekasta suorituksesta ja luulisi sitten mahdollisen toisen heillä jo näkyvän, se ei kyllä ollut karhu se toinen :o No laitoin meiliä tänään, katsotaan mitä vastaavat. Hyvällä säkällä muistelen ihan väärin
Niin tietenkin…sullahan on tieto siitä heinäkuun maksusta. No sittehän sen pitäis näkyä! Ei mullakaan se lasku varsinaisesti näyttänyt miltään karhulta. Ihan samanlainen lasku kai se oli…jos oikein muistan.
Toivottavasti kaikki, jotka ovat liikaa maksaneet hoksaavat homman ja saavat rahat takaisin. Minusta tuo oli vain hieman jänskää, kun tosiaan eivät ole tiedottaneet asiasta. Eli ne jotka ovat maksaneet tuplat häviävät sen 58,50€, jos eivät itse tarkista asiaa. Kai siinä on se vaara, että jos tiedottaisivat niin niitä “liikaa maksettuja” löytyisi kaikilta…vaikkakin sen pitäis mun oikeudentajun mukaan olla heidän ongelmansa eikä asiakkaan.
Olisiko jollakulla myydä kotipuutarha, viherpiha tai oma piha lehden vuosikertoja? Jos on niin, laittaisitteko hintapyynnön ja tiedon postikuluista yksityisviestinä. Jonkinlainen määritelmä myös kunnosta. Vuoden 2009-2010 viherpiha ja kotipuutarha-lehdet on tullut luettua, joten tarjotkaa vanhempia.
Soittivat siitä Kotipuutarhasta, en ole maksanut toiste ja ongelma on ollut sellainen, että heillä ilmeisesti tilinumero oli vaihtunut tms. jolloin joidenkin maksut olivat menneet väärään pankkiin ja niitä nyt sieltä palautuu, mutta että joiltakin oli ehditty niitä nimenomaisia maksuja laskuttaa toistamiseen. Jotenkin niin ymmärsin, eli ettei kovinkaan montaa koskettaisi tämä juttu.