Puutarhalehdet

Vaikuttaa narkomanialta.     

Juu, olen lukenut Keskipohjanmaata :slight_smile:

Jokaisella meillä taitaa olla vinot pinot puutarhalehtiä…vuosien varrelta. Lehdet on (osittain) täynnä asiaa, ei niitä voi hävittääkään.

MUTTA, minua on alkanut risoa niissä olevat turhat mainokset ym. joutavat sivut, asiat jotka eivät kiinnosta eivätkä tule koskaan kiinnostamaan/koskemaan minua/pihaani. Niinpä olen alkanut lehtiä lukiesani/selatessani yksinkertaisesti repimään pois ne sivut, jotka ovat turhia.

Miksikö?

Lehtipino on laskenut huomattavasti (itseasiassa lehtikotelot eivät enää pullistele liitoksistaan) jo useamman lehden verran on tullut vajetta ja jäljelle on jäänyt pelkkää asiaa ja itseä kiinnostavat tärkeät jutut, piha-ja kasviesittelyt, asiaosuudet ym.

Joku voi kauhistella, mutta ideaa saa vapaasti käyttää, mikäli tuntuu omalle. Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle, näinhän se menee…

Eilen kirjastossa selasin viimisintä puutarhalehteä. Olisisikohan ollut Kotipuutarha? Siinä oli Toinin piha (taas;) Mussalosta.

Asia 1: joko olette saaneet Oma Piha -lehden tilaajalahjan eli ne syysleimut? Minä en.

Asia 2:

Mulle soitettiin äsken Maatiaisesta. Soittaja kysyi ensin, haluanko jatkaa jäsenenä. Sanoin että totta kai, ja että tietääkseni olen maksanut jäsenmaksun. Soittaja (jatkossa s) sanoi, että joo viime vuonna, mutta että heillä ei ole päivämäärää, milloin olen maksanut, enkähän minäkään sitä muista.

Sanoin, että olenkin ihmetellyt, kun en ole saanut siemenluetteloa, ja sitten tilasinkin siemeneni muualta. No, s kysyi, haluanko lehden ja luettelon nyt. Sanoin, että on pikkasen myöhässä. No s sanoi, että hän sitten poistaa minut jäsenrekisteristä . Sanoin, että enhän minä sitä halua, haluan pysyä jäsenenä, ja saada jatkossa ajoissa siemenluetteloni.

No, s sanoi, että niin, onhan se nyt myöhässä, olen pahoillani, mutta laitan sitten sen luettelon tulemaan. Sanoin, että haluan pysyä jäsenenä, mutta en mie tän vuoden luettelolla mitään tee. No, hän sanoi uudestaan, että poistetaan sinut sitten jäsenrekisteristä. Minä sanoin, että HALUAN OLLA EDELLEEN JÄSEN, JA MAKSAA JÄSENMAKSUNI !.

No, s sanoi, että laitetaan sitten tulemaan se siemenluettelo. Hohhoi… Sanoin, että no okei, vaikka en sillä mitään enää tee. No, s sanoi, että on pahoillaan, kun en saanut sitä ajoissa mutta lähettää sen kuitenkin. Huohhhh, okei, kuulemiin.

Ilmeisesti ei ollut olemassa vaihtoehtoa, että maksan jäsenmaksuni, mutta tämän vuoden siemenluetteloa EI lähetetä, mutta ensi vuonna se lähetetään ajoissa .

Emo: ei ole tullut syysleimut tännekään.

Facebookissa oli tietoa, että OmaPiha -lehden tilaajalahjat olisivat lähdössä loppuviikolla tai viimeistään ensi viikon alussa.

Harmi, että Emolle on tuollainen kömmähdys käynyt Maatiaisen kanssa. Muistan, että talvella selvitin lehden ja siemenluettelon ilmestymisaikaa ja siinä oli muutaman päivän heittoja eri puolella maata. Meille se tuli loppuviikolla ja joku sai sen vasta seuraavan viikon puolessa välissä. Keskustelua luettelosta taidettiin käydä Siemenluettelot -ketjussa.

Kun tuota tietoa oli täällä pentissäkin, niin olisi ilman muuta kannattanut laittaa kysely lehdestä ja siemenluettelosta Maatiaisen toimistolle. Muistaakseni myös jäsenmaksulappu oli samassa kirjekuoressa. Ei ole mitenkään harvinaista, että posti hukkaa jonkun lehden ja ellei sitä ole itselle tullut, niin kannattaa ottaa yhteyttä toimistolle, koska silloin lehden toimittaja voi pistää kyselyä postiin - vai mikä se puulaaki nykyään onkaan.

Eilen juuri poikkesin Maatiaisen toimistolla ja olisin voinut ottaa asian puheeksi, jos olisin siitä tiennyt.

On ollut niin hektistä, että en ole ehtinyt lukea edellistä Kotipuutarha-lehteä kokonaan ja tänään tuli jo uusi!! Tuskin maltan odottaa viikonloppua - voi lukea myöhäälle nuo Kotipuutahrat, juuri ostamani OmaPiha-tuplapakkauksen (tosin toinen lehdistä syksynumero…mitä en kyllä tähän tunnelmaan nyt halua sekoittaa) ja lukematta olevan ViherPihan. Alkaa tosiaan tuota puutarhalehteä olemaan vinot pinot kun divaristakin niitä viime keväänä kannoin. Ainoastaan pari Viherpihaa olen nakannut pois, kun on ollut liian tavara-painotteinen numero.

Harmi kun ei satu isosiskolla olla synttäreitä näin kesäaikaan - tilaisin lahjaksi kotipuutarhan ja saisin sen hauskan linnunpöntön :smiley:

Onpa a-lehdillä(?) huonot tietokannat kun puhelinmyyjä soitti tiistaina ja kauppasi ViherPihaa, vaikka se tulee mulle jo.

Oletteko saaneet Kotipuutarha lehteä ? Kaupassa on ollut jo pari päivää uusi lehti mutta minulle ei ole kotiin saakka sitä vielä tullut :frowning:

Mulle tulee seuraavan kuun lehti jopa edellisen kuukauden lopulla

Oletteko saaneet jo uusimman Kotipuutarhan?
Mulle ei ole vielä tullut ja yleensä tulee jo kuun alussa!
-Selviskin jo , ilmestyy 13/9!!!

Vielä en ole edellistäkään ehtinyt lukea ajatuksella. Pientä selausta kyllä suoritettu.

Lainasin kirjastosta neljä kesän lehteä, jos nyt olisi sitten aika lukea. Temskukan jutun jo luin, mutta ei siitä oikein selvinnyt mitä kuuluu:/

Tänään tuli kotipuutarhan lasku. Hmm…taidan lopettaa ko. lehden tilauksen ja siirtyä ostamaan kaupasta, sillä yhdelle numerolle ei tule kuin semmonen puolitoista € enemmän hintaa kaupasta ostettuna ja kun ihan jokaikinen numero ei ole kuitenkaan ollut mikään tajuntaaräjäyttävä :slight_smile: Eli ihan jokanumeroa en ostaisi. Sitä paitsi ihan jatkuvasti näkee myynnissä semmosia 2 nroa yhden hinnalla.

Oletteko muuten tutustuneet noihin Maalaisunelma tai Toivekoti&Puutarha-lehtiin? Millaisia ovat?

Itse en löydä tällä hetkellä oikein mitään kiinnostavaa lehteä jonka ihan tilaisin. Tilaisin ehkä 70-/80-lukujen Kotilieden jos sellaisia voisi tilata :smiley: Pitänee piipahtaa huomenna tuossa korttelin päässä antikvariaatissa. Siellä sedällä on myynnissä kaikkia ihania vanhoja aikakauslehtiä, joissa on perinnereseptejä, käsityöohjeita ja sen ajan sisustusta. Niitä on niin hauska katella.

tämmöiset tulossa keväällä…

Nojaa…ilmaislehdet kaikille puutarhanettiläisille, että voidaan sitten vertailla ja kommentoida ;D!

Ai lukijaraati? :wink:

Parhaat kuvat ja tarinat puutarhanhoidosta saa täältä Pentistä.