Puutarhalehdet

Tämän päivän postissa tuli Kotipuutarhalehti ja kylkiäisenä puutarhakäsineet. Vähän aikaa tarvii ootella, että käsineille on käyttöä mutt lehden pääsee lukemaan just nyt, jepjep

Helmikuun Gardens Illustrated on taas täynnä jouluruusuja, lumikelloja, iiriksiä ja muita kevään ihanuuksia sekä sadan must-have-kasvin lista. Upea lehti.

Kotipuutarhan mukana tuli ihana Perinneperennat-liite! Tosi mukavaa luettavaa.

Olen juuri aikeissa tilata Kotipuutarhan ja saan sitten sen liitteenkin. (Muutaman numeron, katkaisen sen sitten. En kaipaa puutarhalehtiä talvella, mutta keväällä ja kesällä luen mielelläni.)

Minusta ei ollu kovin kummoinen se perennaliite, perusasiaa peruskasveista. Mutten kyllä muuta odottanutkaan, kertoohan tuon jo nimikin ettei stä sit sen enempää

No, en minäkään siltä perennaliitteeltä paljoa odota, mutta onhan se kiva lisä kun muuten haluaa lukea lehteä.

No juu, kiva kun joskus jotain saa kylkiäisenä

Muistutus kaikille Oma Piha -kestotilaajille!

Maksa viimeistään 10.4. lehden tilille 6,90, niin saat sillä hinnalla 10 kpl syysleimu Tenorin juurakoita. Ohjeet sivulla 41 viimeisessä numerossa2/2011.
Itse just äsken maksoin.

Kiitos muistutuksesta! Lehti menee lahjatilauksena isälle, täytyykin soittaa hänelle.

Viherpihan tilaajalahjana piti tulla jotain siemeniä kirjan lisäksi. Kirjan sain aikapäiviä sitten - onko joku saanut siemenpussukat?

Tuli kyllä siemenpussukat; hajuhernettä ym. Tulivat yhdessa sen kirjan kanssa.

Siis hajuhernettä ja mitähäh? En minäkään muista saaneeni muuta kuin sen kirjan. Vai onko muisti jo niin huono? (Ihan kuin ei noita siemeniä olisi jo ihan tarpeeksi, mut ei kai niitä sit koskaan oo liikaa:))

Ostin tänään Ilta-Sanomien pihalehden. Oli sellanen lehti mistä tuli hyvälle tuulelle Ei siis mitään mullistavaa mut yleisfiilis oli mukava. Oon aina tykännyt Mari Mörön jutuista, ne kun on niin hyvin kuvaavia Ihanan rehellistä tekstiä, josta on helppo itsensä tunnistaa

oli siinä vielä punaista basilikaa, sitruunamamelissaa ja kesämaloppia.

Miikos- oletko lukenut Mörön Melkein kaikki itää, Parhaat päiväni pihalla ja Vapaasti versoo?

En oo lukenut, oon pitkän aikaa suunnitellut tilaavani nuo kirjat  Sä oot varmaankin lukenut?

Ovat varmasti mukavaa luettavaa

Ainakin osa noista kirjoista sisältää samoja pakinoita kuin mitä hän kirjoittanut Kotipuutarhalehteen, mutta ei se lukunautintoa haittaa. Tyylinsä on kuten Miikos sanoikin hyvin kuvaavaa :slight_smile:

Tämä teksti ei nyt oikein sovi tännekään, mutta ehkä lähimpänä oikeaa paikkaa.

Tämän päivän Keski-Pohjanmaassa oli hyvä kirjoitus Puutarhan hoidon parantavasta vaikutuksesta.
Tosi hyvin ja osuvasti kirjoitettu ja pitänee paikkansa.
Puutaha tosiaan parantaa, monella tapaa.

Lukiko kukaan muu kyseistä artikkelia?

En valitettavasti ole lukenu ko.artikkelia mutta just aamulla ystäväni lähetti mulle s-postin jossa sanottiin näin:

"Jo pelkkä sormien upottaminen multaan voi tutkimusten mukaan saada meidät hyvälle tuulelle. Maaperässä on nimittäin mielialaa kohottavia Mycobacterium vaccae -bakteereita. Kun möyhit multaa, bakteerit vapautuvat ilmaan, ja niitä hengittäessä aivot alkavat tuottaa mielialaa kohottavaa serotoniinia."

(ote kirjasta Parasta aivoillesi; Kivinen, Keränen ja Ruuti, 2010)

Nih.

Tuon voi niin moni meistä todistaa oikeaksi.