Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Tässä kuntoillaan taas :slight_smile:

Eipä pahemmin kuntoilla kun -15 astetta ulkona. Sisähommin menee.

Hanki
Kunto-
pyörä

Minä aloitan tauon jälkeen eli maanantaina kuntoilun, sillä olen  4 viikkoa pitänyt taukoa, koska pari tautia vei kunnon ja lisäksi irtisanomisen ilmoitus toi muut oireet. 

Meillä kuntoilut jatkuu iliman taukoja,nyt aamusta hiihtoa ja illalla crossfit tunti.Smoothiet juuaan että jaksaa.

Reilu 10 km kävelin metsälenkkiä.
Isäntä on ulkoillu ja pienellä omatekoisella auralla tehny lenkin kävelykuntoon.
      Illemmalla täytyy kävellä vielä juoksumatolla ja kahvakuulailla.

Kävin hiihtämässä, pienen lenkin vain, mutta maasto on mäkistä ja hikistä. Varsinaista latua ei vielä ole vaan vain latupohja, mutta jospa ensi viikolla tulisi lisää lunta. Ihme kyllä vanhat sukseni toimivat aika hyvin, vaikken ole muuton jälkeen nähnyt suksivoiteitanikaan. Tämä kokemus oli ihan positiivinen. Sunnuntaina laitoin monoihin liian paksut sukat ja yhden varpaan kyljestä kuoriutui nahka, nyt oli jo riittävästi parantunut. Silloin en myöskään saanut siteitä auki vaan jouduin hiihtämään paluumatkalla kotiovelle asti, jossa paremmassa valossa sain  ne kuitenkin ulkona irti. Ne kai jäätyivät kiinni. Jospa saisi hiihdettyä pari kertaa viikossa tuon lenkin kerran tai kaksi ja innostuisi jonain päivänä n. 14 km:n lenkille, joka varmaan ajetaan kuntoon heti kun lunta tulee tarpeeksi. Muinoin sitä tai jotain vastaavaa lenkkiä hiihdettiin koulussa enkä suuremmin nauttinut, mutta sukseni olivat silloin aika epäkelvot ja kiirekin oli.

Nuu, se mitä kirjoitit kouluhiihdosta, ihan kun olisin itse sen kirjoittanut.
Murtsikkaa en ole kouluajoista hiihtänyt, enkä tod.näk. koskaan.
Laskettelu toinen juttu mutta kun rinteessä polven eturistiside murtui ja sääriluu, niin jäi sitten sekin talviurheilulaji.

Hiihto ja kaikenlainen liikunta ollu mulle koko elämän tärkeimpiä asioita.Välillä niskavaivojen takia toki oli vaisumpaa,nyt taas voin sanoa olevani elämäni kunnossa.
Koulussa alemmilla luokilla hiihettiin kaikki välitunnitki,isompana sitten ei taas niin kiinnostannu.Onneksi taas tuli innostus aikuisiällä,isän peruja liikunnallisuus :smiling_face_with_three_hearts:

20787 askelta on tullut kävelyä tänään.
Määrä meni sekasin kun lenkkini varrella oli niin paljon miehiä. 
Sähkömiehiä muuntajalla, yks pylväässä ja neljä alapuolella seuraammassa tuleeko homma tehtyä.
Lenkkini kulkee n.10m päässä linjasta.
Varmaan kahtovat hulluksi kun kuuntelin kirjaa ääneen ja samaa lenkkiä kiersin.
Juoksumatolla kävelin 5km ja siinäkin kuuntelin kirjaa.
Kännykkä povessa😊niin samalla laskee askelia.
Tunnin verran nostelin kahvakuuliakin ja nyt pyörittelen palloa samalla kun kirjoittelen.

20 km pertsaa,lentokeli vaikka pakkaslunta satannu.
Vaihoin aamutreenin hiihtoon ku ei ollu niin minun mieluisa treeni.

Luontopolulla kuntoilua pari tuntia, 20 cm lunta myös “kuntoportaissa”, 36 m järvenpinnasta +epätasainen mäkinen maasto ja yli 20 pakkasta. Jo vain virkistyi ja oli minun mieleinen treeni.

Reilu 7 km metsälenkkiä kävelin. Tyyni pakkaspäivä - 17.
On se vaan eri pirteä olo kun on voinu liikkua ulkona vaikka sitä hyötyliikuntaa on sisälläkin tullu jo tänään ja vielä Illemmalla jos kävelis 3km niin ei tämäkään päivä ole menny hukkaan.

Aamulla juoksumatolla kävelyä 5km uunia lämmittäessä ja päivällä 9km metsälenkkiä.
Pakkasta ei ollu kuin - 16 mutta viima oli aika purevaa joten naamat meinas jäätyä aina kun pellon reunaan tuli.

Met käveltiin vaan 8.5 km ku oli niin mahoton viima.

Muuten hyvä,
mut toi pakkanen on ihan,
sanonko mistä. :face_vomiting:

Mistä pakkanen… :grin:

Mietippä sitä :nerd_face:
Tai lainaten “Asko Ehoa” 1990 luvulta Siperia opettaa :partying_face:

Tänään askelia on tullut 23984, niin kännykkä kertoo.

En tykännyt siitä Garmin venu sq rannekkeesta. Ensinnäkin vaihtoranneke on ruman värinen ja näytössä teksti huono.

Meni juoksumatolla kävelyks pelkästään tänään. 10 km (14549 askelta) pienissä pätkissä muun puuhastelun ohessa.
Tunnin verran kahvakuulailin kirjaa kuunnellen.