Just aattelin lähteä ulos nautiskelemaan.
Tein viikon ruokaostokset , menin ajoissa aamulla kauppaan, että pääsen ulkoilemaan.
Minulla on nyt hoitokoirakin kylässä, niin lähdetään metsään ja niityille leikkimään.
-8 astetta pakkasta ja ihanan pehmoinen pumpulilumisade.
Kävelyä jäällä, kun hiihtämään ei vielä ysty liukkauden takia, vain 3 cm lunta järvellä ja sauvat ei pidä yhtään. Täällä kuntoradalla on niin jyrkät laskut ja nouset, ettei tee mieli hiihtää toisten tukkeena. Kilpahiihtäjiä menee treenaten luisteluhiihdolla ohi niin että humina kuuluu.
Kaihileikkauksen jälkeinen kuntoilukielto estää kuntoilun, mutta hiljalleen kävely ulkona on korvien välin hoitoa. Aamulla lähdin ulos pimeällä ja kävelin moottorikelkkauralle. Olipa kaunista. Ura erottui hyvin, ja kauempana tummaa taivasta vasten näkyi kauniisti paksun huurteen päällystämät pensaat ja puut valkoisina. Järven jäällä ja tiellä maleksin loppumatkan.
Mä ravasin illal kerrostalon 13 kerrokseen rappuja 159 rappuu, meni yli 3min
Jaloosss oli painavat turvakengät ja piti varoa, ettei kengänkärki osu rappuun
Aamulla kävelin reilun tunnin, pakkasta oli n. -23, mutta sopivasti vaatteita eikä tuulta. Kelkkauraa pitkin kävelin osan matkaa huurteen koristamassa metsässä.Oli kaunista, kun uran molemmilla puolilla oli pikku koivut taipuneet uran yli. Siinä oli kuin olisi kävellyt pitsistä tehdyssä tunnelissa.
Martoilla alkoi taas 3 kk kestävä kuntokampanja. Silloin, kun oli vielä paikallisliitto, kilpailtiin yhdistysten kesken. Nyt ei kilpailla, kampanjan lopuksi arvotaan pieniä palkintoja kaikkien pisteitä keränneiden kesken. Pisteen saa, kun liikkuu vähintään puoli tuntia päivässä. Yhtenä päivänä kävelin metsäautotiellä yhden piston päähän ja lähdin suunnistamaan metsän läpi lähellä olevan pellon suuntaan. Melkoista rämpimistä, kun maastossa oli kaikenlaista estettä, pellon reunassa syvä ojakin, meni puoli tuntia mokomassa matkassa. Kun olin kotona, aikaa oli mennyt 1 h 10 min.
Vain neljä kilometriä jaksoin kävellä. Kunto menny huonoksi, kun ei ole voinut mennä ulos kylmyyden takia. Toivottavasti kohta pääsee taas kunnolla kävelemään. Äkkiä se kunto palautuu kun pistää töpinäks.
Ensimmäistä kertaa lumitöitä reiluun kuukauteen, kaksi tuntia ulkoilutin lumikolaa. Yöllä oli satanut n.7 cm kevyttä pakkaslunta. Tapani mukaan kolasin lumen isoksi läjäksi, kun kevyttä lunta ei kolaan paljon mahtunut. Hetken lumi tiivistyi ja sain enemmän kulkemaan metsään kerralla. Olisi saattanut ohi kulkija katsoa pitkään, kun hain vanhan käsisahan. Sillä viilsin läjään viillot, sain kolaan siistin palan, joka pysyi ehjänä perille.
Tein eilen etupihan lumityöt ja molempien autojen parkkipaikat. Samalla yhteistyössä naapurin herran kanssa tehtiin kolmen naapurin sisääntulot. Intohimoinen lumityöntekijä, jolla kylmyys käy jo hengityksen päälle ja alkaa yskittää. Tein raskaammat työt ja hän viimeisteli sileäksi kuin täytekakun.
10 cm satoi eilen, pitäisi taas jaksaa lähteä puskemaan terassi ja etupihan kulkuväylä, eilen en koskenutkaan ja miehella kuumetta.
Melkeinen päiväunet vaatinut lumipaini olikin. Kasvarin katolla 20 cm lunta, painavaa kuin hienosokeri. Lapioin kasvarin ympärystön puhtaaksi, muuten olisi lasit vaarassa painua sisään. Polun kolasin talon päätyyn ja laatoitukselta vedin alamäkeen kuormia.
New Yorkissa lunta tulee tänään 70 cm, meillä seuraavan kerran pian ja vähemmän.
Nyt ensmäisen open lajin lopulliset tulokset.
Wordwide sijotus 17/394,Eurooppa 4/80 ja Suomi 1/4
Tämä laji mulle helppo,paitsi niskalle.
Tulee takuuvarmasti painonnostoa joka taas mulle huono ja sijotus tulee tippumaan.
Mutta oon tyytyväinen että pystyn ees jotaki suorittamaan,korvienväli ei vaan tykkää ku ei pärijää
Kiersin sunnuntaina lenkin, josta osa oli metsäautotietä. Siellä voi liikkua, kun metsäkone ei ollut töissä . Kun olin kotona, aikaa oli mennyt vähän yli kaksi tuntia ja askelmittarissa oli päälle 14000 askelta.