Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

No siksi tämä sun juttu tuntuukin oudolta, kun normaalisti 10km menee suunnilleen 12000 - 15000 askeleeseen.

No eihän siitä kinata kannata tietty, kukin kävelee miten kävelee. :laughing:,
Pisti vaan silmään kun sama matka ja puolet enemmän askelia ja tönövahdilla on kuitenkin liukas talvikeli.

10000/30000 = 33cm, että kyllä siinä aika lailla saa sipsuttaa jalkaa toisen eteen kahteen tuntiin. :wink:

Ei sitä voi noin tarkkaan laskea. Yleensä alamäet menee nopeaksi.

Talvella, kun kävelin 11km 2tuntia, niin askelia oli alle 30 000
Lunta oli aika paljon.

Luulenpa, että vanhempi ranneke on laskenut enemmän askelia.

Ostin sen jälkeen uuden rannekkeen. Teksi mieli testata sitä, mutta vettä on usen satanut eikä minulla ole sade housuja, vaan sadetakki.

Oli hyvä juttu tuo, just tuolla lailla kävelen, ei liian hitaasti ei liian nopeasti hiki hatussa, luonnon ääniä seuraten ja ihaillen kaikkea näkemää.
Painoa en ole edes ajatellut, enemmänkin henkistä mielihyvää.
Harmi vaan etten kolmeen viikkoon ole pahemmin ulos voinut mennä.

Pakko oli tarkistaa sovelluksesta ne kesän lenkit.
Eli minulla yhdessä päivässä oli yhteensä 25km ja yli 30 000 askelta.

Minulla on mennyt sekaisin ne tiedot. :skull:

Tänään kahentunnin käsilläseisonta work shop.
Palijon tuli hyviä vinkkejä ja varmuutta käsin seisintaan.
Päälle tunnin liikkuvuus tunti,hyviä venyttelejä.

Mun rasvaprosentti on 38.1 luulin paljon alhaisemmaksi. Pitää kai tehdä jotain.

Minulla rasvaprosentti on alle 30

Miten tehty tuo sinun mittaus?
Kävin marraskuussa InBody mittauksessa,sillon rasvaprosentti oli 20.8 alle/ normaalin rajalla painoindexin kans.
Tärkein varmaan viskelaarirasvan määrä,se kertoo rasvan määrän keskivartalossa sisäelinten ympärillä.
Mulla tuo lukema 45.1 joka taas ”ns normaalin” alapuolella hintsusti.
Ite mitattu BMI ei anna ku suunnittaisen lukeman ja kannattaa kattoa peiliin miltä näyttää.
Vyötärön mittaus kans joillekki herättävä :roll_eyes:

Kävin tyttären kanssa Kokkolan keskussairaalassa, jonka käytävälle oli tullut sellainen kone joka mittaa kehon erilaisia toimintoja. Yksi oli tuo rasvaprosentti. Oli kyllä mielenkiintoinen koppi, halusin tyttären mukaan, jos en vaikka yksin olisi osannut sitä käyttää. No hyvin olisin osannut.

1 tykkäys

Meille tuli Prisman aulaan kehonkoostumusmittaus paikka. Pohjois-Karjalaprojektin jatkoa ja varmaan vuoden kestävä maksuton palvelu, en ole vielä alkuruuhkaan käynyt.

1 tykkäys

Lauantaina kävin jäällä. Ensin hakkasin tuuralla reiän ja mittasin jään paksuuden, oli ainakin kymmensenttistä. Sitten lumentyöntimellä tein radan ja luistelinkin vähän aikaa. En ole koskaan ollut hyvä luistelija, joten käytän myös sauvoja. Rata on vain n. 50 m. pitkä, pitempi olisi tietysti mukavampi.
Sunnuntaina kävin luistelemassa, eilen kuntosalilla melkein tunti.

6 tykkäystä

Mä vaan polkujani tallaan viimeiseen asti…

Aivan mahtava ilma. Aurinkokin vähän pilkisteli.

6 tykkäystä

Melkein joka aamu on voinut lähtiä maantielle, suunnilleen tunti aina menee. Askelia en tiedä.

4 tykkäystä

Kävelyä maanantaina 6 km, tänään 7 km. Vaellussauvat, teleskooppimallia ja lentokenealumiinia löytyi kirppikseltä, taitavat olla peräti mallia vastussauvat. Antavat mukavasti vastusta kävelyssä ja tehostavat rasvanpolttoa, luminen maasto plussaa sekin.

5 tykkäystä

Ilmat ovat olleet hyvät kuntoilla omilla poluillakin. Ei liukasta eikä lunta ole satanu joten polku on ollu tasainen.
Eilen aamulla oli ilmestynä ihmisen jäljet maantieltä meidän polun reunaan ja siitä takaisin tielle.
Mietittiin että kävikö joku katsomassa meidän hullujen polkua tarkoituksella vai mikä käynti tuo on ollu?
Voihan tuo kiinnostaa kun tieltä näkevät kävelijät mutta ei oikein polku erotu tieltä katsottuna.
Tänäänkin kävelin 10,5 km ja parempi sitä on kävellä kuin maantiellä.

3 tykkäystä

Painoindexistä sen verran, että jos näyttää liian korkeaa voi syynä olla lihakset.
Töissä eräs mies kävi siinä koneessa ja sille tuli korkea vastaus.
Syynä oli lihakset jotka hän kantaa. T-paitakaan ei käynyt, kun käsivarren lihakset oli isot ja hihat liian kapeat. Ei yhtään ylipainoa hänellä.

Kunhan kevät alkaa, niin teen kävelylenkkejä.

Ei edes tee mieli lähteä talvella tekemään sitä.

Meillä kävellään oli mikä vuojen aika tahansa,kylymällä lyhempiä ja hyvällä ilimalla pitempiä.
Pakko olla ulukona joka päivä.

2 tykkäystä

Liian kylmä taas, sisätiloissa oltava. Onneksi lauhtuu aina välillä.