Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Tänään tuli täyteen 1000 tuntia crossfit treeniä :sweat_smile:

1 tykkäys

Eräänlainen tavoite täyttyi tänään, vapusta lähtien 2000 km pyöräilyä. Vain toissa vuonna onnistui.

6 tykkäystä

Pitkästä aikaa kävelin juoksumatolla 6km kun ulkona on ollu ihan kunnon sadepäivä ja pimeä kerkes tulla ennekuin jouduttiin kotiin.
Voi niitä aikoja kun tuo oli ihan keponen suoritus mutta nyt piti huilia kahdesti välillä.
Paljon mukavampaa on tallustella tuolla polullani mutta hyväksi se kait on tuokin.

2 tykkäystä

Sateitten takia en ole päässyt maantielle vielä ollenkaan. Muutaman kerran kestää ennenkuin kroppa taas tottuu kävelemiseen. Mukavaa päästä ulkoilmaan pitkästä aikaa, liikaa joutunut sisällä olemaan.

Kidutushuoneessa, :flexed_biceps:t2:

3 tykkäystä

Olisin niin halunut lähteä 10 km lenkille, mutta joka päivä satoi vettä. Tänään on ollut maalaus päivä eikä ole satanut mitään.

Käveletkö useinkin noin pitkiä lenkkejä.

Viimeeksi iski penikkatauti jalkaan.

Olen jotunut pitää taukoa lenkistä, koska suolisto oli huonossa kunnossa. Kamomillateetä olen aamuisin ottanut ja nyt vihdoin suolisto on paljon parempi.

Kyllä kiinnostaa lähteä lenkille.

1 tykkäys

Jos ylämäet kovasti tuntuu, niin kannattee syvä hengittämistä harrastaa.
Eli suu kiinni koko ajan ja nenän kautta vetää ilmaa niin, että vatsa nousee. Se helpottaa nousta ylämäessä.

Oli levitetty sepeliä tielle niin oli hankala kävellä, palasin puolesta välistä takaisin.

Täl viikolla, tuo jalkaprässi pitäs muuttaa, nii et ois helpompi mättäö levyjä, ja ottaa pois

1 tykkäys

Tämmöiset jalkineet että pääsee kuntoilemaan liukkaalla polulla.
Olen kokeillut monenlaista konstia mutta tämä toimi ainakin tänään.

3 tykkäystä

Onpä jännä kiinnityssysteemi noilla liukuestenastoilla !

Eipä tuu enää lenkkeiltyä kun aamulla on yhdeksän aikaan vielä säkkipimeä. Ei parane mennä henkeään kauppaamaan tuonne pimeälle maantielle. Odotan aikoja parempia.

Kyllä se kieltämättä on taitolaji tuo lenkkeily tämmöisillä keleillä. Kun ei ole liukasta jäätä niin on niin lällillä polku että lipeää jalka jatkuvaan ja pimeä tulee ihan yllättäen hetkessä.
Mutta saa siellä edes happirikasta ilmaa vaikka vettä sataa aina vaikka tänäänkin piti olla poutapäivä.

1 tykkäys

2 vuotta kesällä minulla oli 30 000 askelta, kun kuljin 10 km 2 tuntia.

Aikamoista sipsutusta oot sitten pepino mennyt ? 30–35 cm askelilla eteenpäin.

Keskimäärin ihmisen askelpituus on 70-80cm.

Vähän riippuu missä kävelee.
Suoralla tasaisella tiellä on meno ihan toista kuin esim. minun polullani.
Askelia tulee enempi ja matkaa vähempi. Aikaakin kuluu kilometriin paljon enempi kuin tasaisella maalla.
Juoksumatolla sais nopeasti askelia helpolla mutta en tykkää siinä kävellä muuta kuin ihan viimeisenä vaihtoehtona.
Raitis ilma tekee hyvää.
Juoksumatolla säädän vauhdin 5,5 - 6km tunnissa. Sen mukaan mennään mikä hyvälle tuntuu.
Päivät ei enää ole veljeksiä, eikä aina edes pikkuserkkuja. :blush::blush::blush:

1 tykkäys

Niin tarkoitin siis tuota pepinon kommenttia. :wink:
Eli jos 10 km saa menemään 30000 askelta, niin se on todellista sipsuttelua.

Maantiellä itselläkin helposti menee 5-7 km tunnissa, metsään saan kulumaan useimmiten 3-4 km tunnissa ja vähemmänkin, jos jään kuvaamaan ja ihastelemaan. :smiley:

1 tykkäys

Niinpä, sehän riippuu reitistä.

Minun askel on 40-50cm ja yleensä kävelen reippaasti.