Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Päätin lähteä tekemään 10 leikin, mutta kaksi kertaa pyörin ympäri ja askelia tuli vain 8505 7km 1h unohdin mistä piti kävellä. 287 kcl paloi.

Täytyy ottaa huomioon, että tuli eteen monta ylämäkeä, joten tuskin voi ottaa siinä 60 cm askelia.

Olen sen verran pieni, että 75cm askel on liian iso.

Lenkkeily loppuu kesäksi, syksyllä jatkan.

Kyllä kesälläkin kannattee jatkaa, muuten joutuu alkaa taas alusta kaikki. Kesällä sattaa olla herkkuja tarjolla ja niin se näkyy vyötäröllä.

1 tykkäys

Kesällä en pääse lenkille koska on puiden kaatoa, hakkuita, kuorimista, klapien pulkalla vetoa, uittoa. Kasvuston niittoa järvessä, ylös kaivamista, nostoa syvältä järvestä, pilkkomista, puihin tai katolle turvaköysinen kaa tikkailla nousua.

Ja jotain ihan uutta huomenna

6 tykkäystä

Siinän on liikuntaa tarpeeksi.

30 min pallojumppa-venyttely auttaa kummasti jumeihin joita syntyy kun lenkkaa ja istuu pihas kitkemässä.

Kävin kävelylenkillä. 12.320 km ja melkein 17000 askelta.

Lantion vasemman ulkopuoleen iski kipu ja loput kilometrit jouduin kävelllä hitaammin. Raskasta oli. Siihen meni 2t ja 30 minuuttia. Lisäksi isovarpaaseen tuli rakkula.

Kännykässä sovellus sanoi, että olet yllättänyt itsesi, kun kaloreita kului 748kcal

Lisäksi sovellus kysyi onko sinullla osteoporoosi tai niveltulehdus ja mietin ettei kumpikaan. Ylämäet rasittaa lantiota ja niitä oli monta.

Olipa kova urakka, mulla ei tuu askeliä päivässä kuin jotain 500.

1 tykkäys

Mulle tulee askelia näköjään ihan mukavasti tuolla ulkona pyllistellessä, kontatessa, kurottaessa, kanneskellessa ja nostellessa. Kiviä en enää ala pyörittelemään, sitäkin on lajinsa joskus tullu tehtyä. Varsinaisesti lenkillä en ole sulan maan aikaan kerenny käymään.

6 tykkäystä

Kävin kävelylenkillä. 7km askeleita 10000 1h ja 30min sisältäen marketin jonossa oleminen

Päätin tehdä pitkän lenkin, mutta juuri kun olisi pitänyt käntyä, niin lonkka alkoi vikisemään ja pakaran yläosassa kipu. Käännyin toiseen puoleen ja pakko oli käydä maretissa hakemassa juotavaa. Sokeriton jaffa löytyi ja sehän maistui hyvälle.

Marketissa oli paljon porukkaa ja vähän kassoja auki. Kuulemma hyllyttämissä myyjät oli, kun ilmeisesti juhannus sekoittanut.

Tänään olisi pitänyt mennä lenkille, mutta pikkuvavas on vieläkin kipeä. Kävin vain lähikaupassa.

Pidän aina lepopäivän, kun joka toinen päivä lähden lenkille.

Kävin aamulla pyöräilemässä 24 km. Suurin osa oli hiekkatietä ja kääntöpaikalla nätti lampi. Samalla tarkistin paikan, missä oli kasvien kerääjälle hirvenjäkälä. Sieltä poika saa hakea eikä tarvitse etsiä. Matkan varrella näin paljon valkolehdokkeja.

4 tykkäystä

Mihin sitä hirvenjäkälää käytetään?

Poika kerää kasveja opettajan antamasta listasta, ja kaikki pitää saada kympin arvosanaan.

On sitä joskus syötykin. Luin äsken siitä netistä.

Tänään ekaa kertaa treenissä leikkauksen jäläkeen.
Fyssari teki mulle kolome ohojelmaa viikolle ja nelijäksi viikoksi,sitten luulis jo pääsevän normiwodille :thinking:
Noin puoli tuntia ja enimmäkseen alaosastoa,toki jo käsiaki mutta vetäviä eikä ylös päin.Huomena tietää miltä tuntuu.
Torstaina aion kokeilla pilatesta.

1 tykkäys

Kuntoutan polvia …iso jumppapallo + kuminauha kaverina ..varovainen pitää olla sanoi lekuri tänään. Huonona päivänä vain venyttelyä ja parempana 3-4 eri jumppa liikettä nyt 2 x 15 sarjoina..tätä mulla nyt ollut kohta 4 kk.

En pysty tehdä kävelylenkkiä, koska isovarpaassa kynsipatja meni mustaksi. Parvekkeella vahingossa potkasin varpaan puutuoliin.

Juuri, kun se kynsipatja parani( meni 5 vuotta), niin eikös taas joudu odottamaan, jotta se paranee.

”Löhöloma” käsitelty,joka päivä 12.5-15 km kävelyä.
Tuntu kyllä jaloissa kova kivinen katu,osa kävelyistä hiekassa vesirajassa.

1,5kk pois kuntosalilta ( huoltotauko siellä) puolet selkälihaksista huonontunut puolet parantunut. Eli ei tule pihapuuhissa kaikkia niin käytettyä.

Minusta on tullut riippuvainen isosta miesten jumppapallosta ..sen avulla saa selän auki ja käsiin voimaa ja monipuolinen kun olen katsonut netistä ohjeita. Polvien tilanteeseen ei ole apua mutta monenlaista voi tehdä kun paino ei ole polvien päällä. On haukkunut hintansa 13 e noin 5 vuotta sitten.

1 tykkäys