Kesällä en pääse lenkille koska on puiden kaatoa, hakkuita, kuorimista, klapien pulkalla vetoa, uittoa. Kasvuston niittoa järvessä, ylös kaivamista, nostoa syvältä järvestä, pilkkomista, puihin tai katolle turvaköysinen kaa tikkailla nousua.
Kävin kävelylenkillä. 12.320 km ja melkein 17000 askelta.
Lantion vasemman ulkopuoleen iski kipu ja loput kilometrit jouduin kävelllä hitaammin. Raskasta oli. Siihen meni 2t ja 30 minuuttia. Lisäksi isovarpaaseen tuli rakkula.
Kännykässä sovellus sanoi, että olet yllättänyt itsesi, kun kaloreita kului 748kcal
Lisäksi sovellus kysyi onko sinullla osteoporoosi tai niveltulehdus ja mietin ettei kumpikaan. Ylämäet rasittaa lantiota ja niitä oli monta.
Mulle tulee askelia näköjään ihan mukavasti tuolla ulkona pyllistellessä, kontatessa, kurottaessa, kanneskellessa ja nostellessa. Kiviä en enää ala pyörittelemään, sitäkin on lajinsa joskus tullu tehtyä. Varsinaisesti lenkillä en ole sulan maan aikaan kerenny käymään.
Päätin tehdä pitkän lenkin, mutta juuri kun olisi pitänyt käntyä, niin lonkka alkoi vikisemään ja pakaran yläosassa kipu. Käännyin toiseen puoleen ja pakko oli käydä maretissa hakemassa juotavaa. Sokeriton jaffa löytyi ja sehän maistui hyvälle.
Marketissa oli paljon porukkaa ja vähän kassoja auki. Kuulemma hyllyttämissä myyjät oli, kun ilmeisesti juhannus sekoittanut.
Kävin aamulla pyöräilemässä 24 km. Suurin osa oli hiekkatietä ja kääntöpaikalla nätti lampi. Samalla tarkistin paikan, missä oli kasvien kerääjälle hirvenjäkälä. Sieltä poika saa hakea eikä tarvitse etsiä. Matkan varrella näin paljon valkolehdokkeja.
Tänään ekaa kertaa treenissä leikkauksen jäläkeen.
Fyssari teki mulle kolome ohojelmaa viikolle ja nelijäksi viikoksi,sitten luulis jo pääsevän normiwodille
Noin puoli tuntia ja enimmäkseen alaosastoa,toki jo käsiaki mutta vetäviä eikä ylös päin.Huomena tietää miltä tuntuu.
Torstaina aion kokeilla pilatesta.
Kuntoutan polvia …iso jumppapallo + kuminauha kaverina ..varovainen pitää olla sanoi lekuri tänään. Huonona päivänä vain venyttelyä ja parempana 3-4 eri jumppa liikettä nyt 2 x 15 sarjoina..tätä mulla nyt ollut kohta 4 kk.
Minusta on tullut riippuvainen isosta miesten jumppapallosta ..sen avulla saa selän auki ja käsiin voimaa ja monipuolinen kun olen katsonut netistä ohjeita. Polvien tilanteeseen ei ole apua mutta monenlaista voi tehdä kun paino ei ole polvien päällä. On haukkunut hintansa 13 e noin 5 vuotta sitten.