Puutarhuri kuntoilee (alkaen 5.1.2021 ->)

Päätin, että teen vähintään 10 km kävelylenkit ja tänään tuli hieman yli 18km

Olen tehnyt 5 kertaa yli 10km ja pari on jäänyt alle.

2 tykkäystä

Tuli käytyä kävelemässä pieni lenkki Nuuksiossa.

Jouduin välillä pitämään taukoa, koska aurinko poltti niskan ja hieman olkapäätä. En edes tiennyt että aurinko oli ihon polttanut, kunnes menin nukkumaan ja niskaa kutitti. Rapsutin ja kipeästi tuntui ja menin peilistä katsomaan ja olihan se punainen iho.

Jouduin siinä pitämään kosteaa pyyhettä.

Nyt ihoa irtoo.

Olen saanut naamaan pisamat.

Joo muutaman päivän taas tauon pidän, kun rakkulat saa rauhassa parantua. Tosin rakkuloista ei enää tule nestettä. Kantapää pohjassakin on ihme rakkula, josta ei tule nestettä.

Taidan käydä ostamassa uudet kävelylenkin kengät.

Tilasin netin kautta McKINLEY Amphibio II W kengät. Saa nähdä tuleeko huomenna.

Ei kai ne nyt noin äkkiä tule?

Tänään tuli ne kengät.

Ihmettelin, kun intersport sivulla lukee Valmistaja Intersport Suomi Finland ja siinä oli katuosoite ja Helsinki. Tosin kengän kielessä lukee valmistettu kiinassa ja ja pahvilapussa luki alankomaa.

Missä ihmeessä ne kengät on oikeasti valmistettu?

Alunperin Intersport on sveitsissä luotu.

Kevyet kengät ja hyvän näköiset. Täytyy huomenna testata kävelylenkillä.

Joku oli laittanut palautteen, että kiinasta saa samat kengät 7€

1 tykkäys

Tännekkö jotain tilaa, niin kestää viikkokaupalla.

Onpa monimutkaista. Ei tosta kyllä saa selvää valmistuspaikkaa. Ehkä ne koostuu eri maissa valmistetuista osista ?Vai lukeeko siellä että Valmistuttaja on intersport Suomi Finland ? Se on eri asia kuin valmistaja.

1 tykkäys

Ei kun valmistaja lukee. Luulenpa, että kiinassa on ehkä tehty ne päälliset, mutta kuka on pohjan tehnyt.

Tänään piti testata niitä kenkiä. Tein yli 16km lenkin. Heti huomasin, että kengän päällä on liian lämmintä. Kevyet kengät.

Kun tulin kotiin oli kummasakin ukkovarpaissa rakko ja todella kipeät. Jalkaterät oli kipeät.

Päätin tehdä kumpaankin pohjallisen holvin alle muovivaahdosta korotuksen.

Joutsenen perhe oli uimassa ja lumpeen kukkaset auki.

Puolukoitakin näkyi ellei ollut sianpuolukat.

Kopio intersport sivulta

Valmistajan nimi:
Intersport Finland Oy

Valmistajan postiosoite:
Työpajankatu 12, 00580 Helsinki

asiakaspalvelu@intersport.fi

Kävin kartalla katsomassa sen osoitteen ja luki, että se on tuon toimisto.

1 tykkäys

Eihän koskaan uusilla kengillä pitäs tehä pitkiä lenkkejä,pikkuhilijaa ajaa ne sisään että jalat tottuu.

Niin mutta minulle tulee kesäisin rakkulat ukkovarpaisiihin oli sitten vanhat tai uudet kengät.

Monta vuotta olen kesäisin kärsinnyt. Olen ostanut jopa päkiän suojat ja sellaset ohuet suojat, jotka laitetaan ympäri jalkaterään eli pujotetaan ne paikalleen.

Täytyy taas odottaa, että rakkulat paranee. Täytyy apteekista hakea laastarit tai teipit.

Luin jostakin, että kannattee rasvata jalat ennen kuin lähtee kävelemään, ettei ole kitkaa. Joskus olen tehnyt niin, mutta en muista mitä tapahtui.

Vaeltajien vanha kikka, eli laitetaan ohut nailonsukka alle ja sen päälle paksumpi sukka.

Kitka tulee sukkien väliin, ei tule niin helpolla hiertymiä. :wink:

Hah hah, minulla ei ole nailonsukkia ollenkaan. Ja sitäpaitsi minulle tulee vaan rakkulat.

Omistan kyllä jalkaterä suojia, mutta ne on liian kuumia. Kesäsin en käytä paksuja sukkija.

Kunhan yritin auttaa, tuo on tosi yleinen tapa pitkillä vaelluksilla, estää tehokkaasti rakkuloitten syntymistä. :zipper_mouth_face:

Minulle tulee yleisimmin kantapäähän rakko, compeed laastarit on aina pitkillä retkillä oltava repussa mukana, ne auttaa kipuun hyvin.

5 tykkäystä

Minun eniten käytetty “lenkkeily” kenkä.

Icebug ei kestänyt vuotta ja kolmasosa nastoistakin lähtenyt. Inovit tilasin tilalle. Nastat ja 6 mm droppi Toivotaan, että olis aavistuksen leveämpi lesti. Vaikka olis kuinka hirmuinen helle, niin lenkille lähdetään just omaan jalkaa räätälöidyt villasukat paljaassa jalassa. Villa siirtää kosteuden pois paremmin kuin mikään muovi-innovaatio.

3 tykkäystä

Miulla parit vaelluskengät. Nämä parhaat jalassa metsäretkillä.

2 tykkäystä

Nämä vanhat,mutta just sopivat patikointiin mettässä ja tunturissa.
Ja on näitä molempiin jalakoihin :sweat_smile:

3 tykkäystä