Onko auttanut?
Vaikia sanoa ku oon ottannu myös Camelina öljyä.
Mutta ei se ainaskaan pahaakaan tee ![]()
Hyh, kyllä tää influenssa on hanurista!
Ensin alotti teini viime keskiviikkona, pojalla kuume huiteli monta päivää 40 asteessa eikä alle 38 ees särkylääkkeillä.
Mä sitten heti perästä, onneks mulla ei oo kuume juuri noussut yli 38, toki tosi harvoin ees kovaksi nousee. Joka kerta kun on noussut yli 39 asteen on ollut sairaalareissun paikka ja sit onkin oltu osastolla useampia päiviä… Edelleen kipeänä, kattellaan että miten ensiviikolla pääsee taas töihin…
Mies aloitti perjantaina kuumeilun ja uskomatonta kyllä, meidän neiti 11v on onnistuneesti edelleen väistänyt koko taudin.
Hän on kyllä muutenkin uskomaton, ei siis kyllä koskaan ole kipeänä, ei edes koronaa koskaan saanut vaikka me koko muu porukka sairastettiin se hyvin lievänä useampaan otteeseen ![]()
Tsemppiä sinne koko perheelle, noita tauteja liikkuu taas. Nuorempi tytär myös kuumeessa ja ei tiedä kumpaa on, flunssa vai korona kun ei oo testiä.
Minä olen kokenut aikuisena kolme influenssaa. 14,16 ja 19 vuonna.
Ekana tuli jälkitauti eli se iski keuhkoon.
Väitän että syypäänä leuto talvi, kun pakkanen ei pääse tappamaan pöpöjä…
Mulla ei oo koskaan ollut influenssaa, vaan tavallinen flunssa ja siitäkin on niin kauan että en enää edes muista milloin. Influenssa on vaarallinen tauti, sait varmaan keuhkokuumeen sen seurauksena, monia muitakin jälkitauteja on.
Ei ollut keuhkokuume, vaan tulehdus.
En oo minäkään vielä tervehtynyt.
Ääni edelleen pois ja yskittää koko ajan.
Huomenna menen työterveyslääkärille.
Viime yönä heräsin 2 maissa outoon oloon, se kesti vaan hetken.
Ihan kuin olisi henki mennyt kokonaan tukkoon, hengitys oli ihan pinnallista, ei keuhkoista ja palleasta asti.
Samalla sydän hakkasi ihan hulluna, varmaan yritti hädissään hapettaa muijaa.
Nyt pitäis alkaa nukkua, mutta en meinaa uskaltaa.
Mullon tänään 9.20 lääkäriaika niskan ja käjen kiputilan vuoksi.
Wish me luck että saisin lähetteen magneettiin että lopultaki seleviää mikä vaivaa ![]()
Viime yönä kroppa taas ilmoitti missä kaikkialla on kulumaa. Säät vaihtelee, sen tuntee.
Mulla oli
No nyt sain lähetteen Roihin fysiatrille,sais nähä kauanko menee ennenku pääsee.
Lähetteessä kiireellisyys 30+ päivää ![]()
Pitäis olla pää kainalossa että kirjottavat kiireellisempiä lähetteitä ![]()
Mulla oli vuodenvaihteen tienoilla kiireellinen lähete silmäpolille silmätulehduksen takia. Viikon kiireellisyysluokituksella laitto terkkarista menemään. Meni yli kuukausi ennenku pääsin näyttämään silmää sinne. Lekuri siellä pyöritti päätään kun huomas sen päiväyksen millon lähete oli tehty. Mun onni oli että se tulehdus parani siinä välissä itekseen kotihoidolla - muutenhan mullei olis enää silmää siinä vaiheessa ollutkaan ![]()
Minulla on vähän samanlainen kokemus näistä silmäpolin lähetteistä
Minulla oli kyseessä paha sarveiskalvon tulehdus syksyllä -22 jonka vuoksi sain kiireellisen lähetteen HUSista Kotkaan. Piti siis mennä ensin silmäpolille päivystykseen Helsinkiin asti täältä Kouvolasta kun oli niin kiireellinen tapaus.
No… Ei kuulunut lähetettä ja kun aloin soitella perään, ehti tulehdus itsekseen parantua mutta ehti myös arpeuttaa sarveiskalvon silmässä. Keskelle näkökenttää jäi samea läntti.
Kotkassa olivat vielä sitä mieltä että voi voi - ei tälle enää voi mitään tehdä, kun lähete myöhästyi parilla viikolla ja vahinko ehti jo tapahtua. Silmälääkäri jopa ehdotti että josko opettelisin “katsomaan sen ohi” kun kerroin että vähän haittaa, kun keskellä silmää on kohta joka on samea.
ONNEKSI Lääkäri Helsingin päässä oli maininnut ensiapututkimuksessa, että sarveiskalvoa on mahdollista jälkikäteen hioa jos se arpeutuu pahasti. Kotkassa tällaisesta vaihtoehdosta ei ensin mainittu mitään, mutta tämä mahdollisuus pitkin hampain sitten myönnettiin kun osasin sitä itse kysyä. Varoiteltiin kyllä, ettei kannata mennä jonoon odottamaan kun jono “on niin pitkä”.
Pääsin sitten hiontaan HUSiin 15 kk odottelun jälkeen kuitenkin.
Tuli semmoinen olo kyllä että Kotkassa yritettiin ensin vain sivuuttaa koko hoitovirhe ja sen jälkeen vielä jättää se korjaamattakin. Mutta loppu hyvin kuitenkin ![]()
Oliko sinulla Nuu lähete Lahteen kun Kausala taitaa olla Päijät-Hämeen puolta?
Huh, hurjalta kuullostaa Echinacea ! Vahvistaa myn nykykäsitystä siitä että pitää itse tietää asioista jos meinaa saada asiat kuntoon. Ja ei riitä että tietää, vaan täytyy myös lujasti ilmaista mitä itse haluaa hoidolta - muuten mennään niin matalalta kuin vaan mahdollista. Kauheen ikävää, mutta niin se vaan näyttää olevan.
Joo, Lahti on täällä suuntana.
Tänään just soitin silmäpolille kysyäkseni jo toistamiseen että mikähän on tilanne mun silmälääkärille pääsyn kanssa. Kyse toisesta asiasta jota on seurattu 6 kk:n välein. Kesällä olin sen takia silmäpolilla ja marraskuulle piti tulla kutsu taas. Ei tullut, ja joulukuussa sitä kyselin samalla kun sen silmätulehduksen takia olin sinne yhteyksissä. Silloin mulle sanottiin että menee vuoden 2025 puolelle varmaan koska siellä on niin pitkät jonot. No kohta ollaan helmikuun lopussa eikä vieläkään oo tullut tietoa ajankohdasta, sikspä taas soittelin sinne. Takaisinsoittosysteemi - heti aamusta soitin, ei oo vielä kuulunut mitään takasin.
Mulla ei ole kyllä enää mikään hirveen iso luotto noihin sairaalan poliklinikoihin. Aikasemmin aattelin että jos sinne pääsee “etenemään” terkkarista niin siellä on alan asiantuntijat lääkäreinä ja sieltä apua varmasti saa vaivaansa. Oon kahdella eri polilla ollut asiakkaana, ja ruusunpunaiset lasit on kyllä silmiltä pudonneet.
Niin olin
Voi pyhä jysäys!?!?!? ![]()
Mulle soitti nyt lääkäri niistä uusien lääkkeiden kokeiluista.
Puhu niin hoono suomi että en varmaan puolestakaan ymmärtäny mitään.
Sanoin että toista en voi hönkästä ollenkaan kun alkaa yskittämään ihan älyttömästi.
Toinen, varsinainen lääke ei oo auttanut ainakaan tähän kahteen viikkoon mitään. Paremminkin pahentanut vain tilannetta.
No ne nyt taas joutaa lääkejätteisiin.
Monennetkohan lääkkeet jo lienevätkään. ![]()
Taas joillekkii kokeille pitää varata aika. Eiku aamulla soittelemaan ja sittä vahtaaman milloinka sieltä hoitaja vastaa.
Kait ne siellä näkee minnekkä ne ajat pitää varata. Sen ainoastaan ymmärsin että verikokeisiin pitää mennä.
Mutta että se minun ‘huume’ cocillana yskänlääke olikin melkoinen ylläri.
Kysyi auttaako se. Sanoin että kyllä silloin kun otan niin vähän aikaa voin olla rykimättä.
Sanoi että olen saanu vain yhden pullon joten hän uusii sen reseptin ja het kun lopetin puhelun niin kilahti viesti että on jo uusittu.
On tää kyllä melkoista sekamelskaa koko terveyden hoito. Ei sitä varman uskoisi jollei ite joutuisi tähän pyöritykseen.
Minulle iskenyt hirveet ilmavaivat, mutta eivät haise millekkään.
Kannattais kokeilla Alforexiä, mulle lääkäri kehoitti kokeilemaan ja sen jälkeen loppu suolivaivat kuin seinään. Ruuan kanssa pitää olla kuitenkin tarkkana, ehkä joku leipomus ei sopinut. Paras pysyä erillään niistä mahdollisimman paljon, hyvin pystyy elämään ilmankin.