Hiilihydraatteja vähentämällä vähenee oireetkin.
Mulle on kyllä muodostunut sellanen käsitys että se leipomusten määrä mikä Pepinolla on, on niin valtava että jos osankin niistä itse syö niin ei voi välttyä suolisto-oireilta.
Minäkin olen ajatellu että tuleeko ne leipomukset kaikki omaan käyttöön vai kuka ne syö. Mitä mahtaakaan olla se ns. oikea ruoka.
Voi olla että mietin vain kateellisena kun en ite ole voinu koskaan herkuilla mässäillä.
Niin.mitenkähän tähänkin taas ottaisi kantaa rakentavasti?
Fakta kuitenkin on että ko. henkilö ei ole leiponut paljonkaan. Ikävää että alkanut tuottamaan tulosta tämä erään kuukausia jatkama, erään leipomuksista nälviminen.
Aamulla soitin heti kahdeksan aikaan siihen hoitajien puhelimeen. Takaisin aiottiin soittaa mahdollisimman pian. No eipä ole vielä kuulunu mitään. Ehkä sittä huomenna.
No eihän tuolla kai mitään kiirettä ole mutta kyllä odottavan aika on pitkä.
Kyllä leivokset aiheuttaa ilmavaivat. Riittää, kun ottaa edes yhden palan.
Yleensä laitan pakkaseen, ettei tarvitse popsia nopeasti kaikki.
Nyt yritän kestää psylliami käyttöä eli pistän veteen ja odotan, että se menee paksummaksi. Sitten vain hörppäämään.
Reilu viikon ollut flunssassa, sain eilen antibiootit,
epäilynä mykoplasmaa, mutta testiä ei tehty.
Se on ihan sama kuulemma mikä tulehdus keuhkoissa on, niin vaatii kuitenkin lääkkeen.
Leposyke tosi korkealla, lääkäri sanoi, että ei saa riehua.
No ei kyllä oo riehumisolo yhtään, kävelin kaksi kilometriä, kun en oo yli viikkoon lenkkeillyt ja kotiin päästyä olin aivan puhki.
Maanantaina olis tarkoitus kyetä töihin. ![]()
Kävin apteekista hakemassa Fructolax helpotus suolen toiminnalle kuuriluontainen runsaskuituiset tabletit.
Siinä on raparperi, viikuna, tamarindi ja akaasia.
30 tablettia
1/ iltaisin
En suosittele tuota käyttämään.
Voisitko tarkentaa?
Tarttui hampaisiin niin että rupes oksettamaan. Lisäksi aivan liian rajusti toimi, kun kerroin lääkärille niin ei suositellut käyttää.
Tuskin tarttuu, kun nielee sen lääkkeen.
Ehkei oo samanlaista kun silloin ennen, on koostumus muuttunut. Siihen aikaan kun minä sitä kokeilin oli sellainen muoto kun liemikuutiolla, neliskanttinen tahmea seos, jota piti pureskella. Tarttui hampaisiin ja yökötti.
Onko tablettimuotoinen nyt?
Niitä on useita erilaista.
Minulla tumman siniset tabletit.
Korjaan, ne on tummia ehkä tummanharmaa tai mustia.
Ok ole kuitenkin varovainen niitten kanssa.
Kiitos, kun mainitsit siitä.
Minä otin eilen illalla klo 19 uuden kuitu tabletin.
Aamulla ennen klo 7 alkoi suolisto tyhjentymää ja odotan tässä jotta pääsen kauppaan.
Kipuja se tabletti ei ole tuonut.
On kyllä ollut pitkä ja synkkä aika jouluviikosta.
Jouluviikolla vasempaan lonkkaan iski jälleen bursiitti joka vaivaa vieläkin. Liikkuminen on hankalaa, pahin kipuvaihe näyttäisi olevan ohi mutta parasta koputella puuta.
Uudenvuoden jälkeen iski inhottava kuumeinen flunssa kaikilla mausteilla ja se vei voimat.
Kesti melkein 3 viikkoa toipua.
Ja kolmisen viikkoa sitten oikea jalka, polvesta varpaisiin, turposi täysin muodottomaksi ja tulisen punaiseksi kera järkyttävä särky. Noh, ruusuhan se oli ja tuli kiire lääkäriin.
Hoito hevoskuuri antibiootteja ja paikallisesti kortisonisalvaa. Kuuria on jäljellä vielä jokunen päivä.
Ja kaiken aikaa, jo yli vuoden, psoris on ollut üüberaktiivinen, niin että jalkapohjat ovat ihottomat vuotavat ja kipeät. Ainut kenkä joka menee jalkaan on talviCroxit.
Tänään oli ensimmäinen päivä kun sain normi talvikengät jalkaan eikä tuntunut kipua.
Voi tätä ihanaa tunnetta. Turvotusta on vielä vähän mutta sen kanssa pärjää.
On kyllä mieli ollut syvän synkkä kun ei pysty elämään normaalisti, kipu on ollut tehokas jarru kaikessa. Nyt alkaa tuntua että pääsee pinnalle ja elämään normaalia omaa elämää.
Kyllä se tästä.
Isot PUUUUUHALLUKSET täältä.
On sinuakin koiteltu.
Toivottavasti olet jotaIn taidetta jaksanut iloksesi tehdä.
Toivotaan, että taudit olisi nyt selätetty.
Voi ei Chali, tuli tosi paha mieli sun puolesta kun luin sun kuulumiset !
Ei ole vuosi 2025 alkanut sulla ruusuisissa merkeissä (tahatonta huumoria tuli mukaan
).
Jospa nyt sulla jalat alkais olemaan niin hyvät että pääset tekemään kevään pihakierroksia ja katselemaan mitä mistäkin alkaa pilkottamaan. Kohtahan se ihana aika koittaa, ihan ovella vaikuttais olevan jo.
Jospa osaltani yritän vauhdittaa sitä : PPUUUUUHH !!!
No hui,tsemmppiä Chali ja ppppppuuuuuuuuhhhhhhhhhh!!!