Ei ole mennyt ihan hyvin. Täytyy vaan syödä vähemmän. Ja melkein nälissä pitää olla.
Olen vain ollut hiljaa.
Ei ole mennyt ihan hyvin. Täytyy vaan syödä vähemmän. Ja melkein nälissä pitää olla.
Olen vain ollut hiljaa.
Tänään loppu antibiootti/kortisonitippa silimään.
Painetippaa laitan vielä ainaski seuraavaan kontrolliin,vajaa kahen viikon päähän.
Kovasti toivon että tämä asia olis jo loppuunkäsitelty
Toivotaan niin!
Viimeviikolla oli älytöntä pakkosyttöä useita kertoja.
Mulle tuputettiin kolesterolinappeja minkä kerkes, sainoin että en ota niitä “paskoja”
Viimeisenä se yritti työntää mulle jotakin ezetimibe nappeja ja väitti, että nää ei tuota sivuvaikutuksia.
Kysyin Googlelta mitä se sanoo, HUHHUHH, mitä siitä paskasta löytyi… mieluummin elän jonnekkin 70v ja kuolen saappaat jalassa ku kituutan 80-90v lihas, maksa, ymm… vaivaisena
Ei 70 kymppinen ole vielä mitään, minä lähestyn 80 kymppiä enkä aio kuolla vielä pitkään aikaan. Hyvää elämää vietän vielä ja kolestrolilääkettä kyllä syön kun oli jo lievä aivoverenkierto häiriö.
Mitään sivuoireita en ole huomannut.
Mulla nyt kokonaiskolesteroli 8,3,LDL 6.0,HDL 1.93,Triglyseridit 1.11
Epäilen nyt että korkeat arvot osittain stressin syytä.
Nyt tuon silimän kans ollu ihan kauhea stressi
Katon tuossa parin kuukauvven päästä ku silimähomma (toivottavasti) loppuu että mitkä on luvut.Josei oo tippunnu niin onkai se pakko harkita lääkitystä.
Meillon perimässä korkeat kolesteroli arvot,mutta….
Todella korkeat arvot sulla. Sinuina en ees miettisi vaan ottasin statiinit käyttöön. Kun se oikee toimiva annostus sulle löytyy niin ei siinä pitäis mitään kummempia lihassärkyjä olla. Mulla oli lihassärkyjä sillon kun lääkitys oli korkee mutta kun löydettiin sopiva taso jolla arvot pysy hyvällä tasolla niin ei oo mitään särkyjäkään ollut. Sitäpaitsi kaikille ei mitään lihassrkyjä tuu koskaan. Niiden pelkäämisen takia ei todellakaan kannata jättää kolesterolitasojaan laskematta turvalliselle tasolle !
Sitä Rosuvastatinia nykyään kai kokeillaan aina ekana. Mun poikakin otti sen käyttöön joskus vuos sitten kun meillä on kansa valtavat verisuonitautirasitteet. Ei oo valittanut et ois mitään hankaluutta tullut. Pienellä annoksellahan sitä alotetaan. Ite oon käyttänyt Simvastatinia, sitä määrättiin yleensä aina siihen maailmanaikaan kun mä jouduin lääkityksen alottamaan.
Minä perin äidiltä korkean kolesterolin, sitä mitattiin kerran vuodessa työterveydessä. Eläkkeelle päästyä vapautui aikaa kuntoilulle, aloin myös käyttää Alentajaa. Arvot laskivat, HDL suositusten rajoissa.
Minulla kolesteroli oli ihan pikkuisen koholla, aloin käyttää alentajaa niin arvot kohdallaan. En vain tiedä mitä haittaa voi olla alentajasta.
Miulla on kaksi lääkettä, toinen tehostaja. Aina ollut korkeana, perintötekijät. Diabeteksen takia on oltava vielä tarkempi.
Meillä työterveys ehdottaa kolesterolilääkitystä , jos kokonaiskolesteroli lähentelee kuutta.
Minulla on alhainen kolesteroli, kokonaiskolesteroli oli viime vuoden mittauksissa 4 paikkeilla.
Myös muut arvot ovat erinomaiset.
Ihmettelin sitä kovin, koska vuorotöissä, hektisessä kuumassa on todellakin stressiä.
Nukkuminen on ihan epäsäännöllistä ja olematonta, en aina jaksa kauheesti kuntoillakaan töiden jälkeen ja ei ruokavaliokaan mikään huippu ole.
Meillä ei ole kohottavaa geeniä onneksi suvussa, muuten näillä elintavoilla varmasti huitelisi hulluissa lukemissa.
Nyt pitäiskin taas verikokeella käydä, haluavat vuorotyöläisiä tutkia vähän taajempaan.
Mulla poika käyttää Rosuvastatiinia ja on lihaskivut,mussukalla Simvastatin eikä mitään.
Pojalla myös toinen teholääke mukana,kolesteroliarvot hyvät.
Sanotaan että ravinto ja liikunta alentaa kolesterolia,en syö rasvasia ruokia,närästää,käytän valtavasti kasviksia.Kalaa syyään säännöllisesti,nykyään ei enää juurikaan lohta.
Ja liikunta,jos se alentaa kolesterolia niin mulla pitäs olla huippuarvot.
Ennen tätä silimäsouvvia kävin treenaamassa 4-5 krt viikossa ja siihen päälle hyötyliikunta.
Perimä painaa ja uskon että tämä saatanan stressi
Mulla on se tehostelääke myös, Ezetimib. Siitä ei tuu kuulemma mitään sivuvaikutuksia
Joo,tuo on kyös minun pojalla lisänä.
Ei tiiä kummasta tulee lihaskivut.
Musta tee kuulemma aiheuttaa ummetusta.
Ostin joku päivä sitten inkivääri teen ja se on liian raikas.
Kuulemma inkivääri ja kamomilla teet on parempia suolistoon.
Aiemmin joskus laitoin mun kolesterolit, huono 3, hyvä 1,75 kokonaiskolesteroli 5 tuo on hyvän rajoilla… Tuttu sanoi että vaativat alle 2 ni nappeja pitäs käyttää,
Ei kannate ottaa huomioon, jos näyttä 5 koska sen sisällä voi olla hyvät korkeat rasvat yms.
Ei kai noilla arvoilla vielä lääkitystä tarvita. Sitten jos on kuin Karvarilla niin on aihetta ruveta käyttämään.
Mittasin verenpainetta kun tuntui että joudun hengittämään suun kautta jatkuvaan eikä oikein ilma riitä.
Verenpaine 111/62 elikkä mulle hyvä mutta syke 39,78,53 kolme mittausta elikkä näytti että nyt olis levon paikka.
Näytti rytmihäiriö symbolin joka viittaa varmaankin minun eteisvärinää.
Empä sittä taidakkaan tänään mennä taikkoamaan mansikkapenkin loppua, ettei tuu itelle loppu.