Minä onneton ostin uuden verenpainemittarin joka ilmoittaa eteisvärinän. Lääkärit suositteli seurata itekkii kotona.
No tänä aamuna mittarin sydän on aina ollu kallellaan kun mittaan.
Käskin isännän mitata että onko senkin sydän vinksallaan, no ei ollu.
Sitä paitsi meidän entisessäkin mittarissa se olis näkyny kun olis älynny seurata.
Käyttöohjeet kun ei näköjään ole tullu luettua, kuten tavallista.
Ne on niin pienellä kirjoitettu yleensä ettei niitä näe kun suurennuslasin kanssa lukea vähänäköset. Seli, seli
Ny se sittä Isäntä hokee että olis syytä mennä lepäämään mutta kun tähän asti sitä ei oo kotona seurattu niin on saanu huoletta puuhastella kun se ei ole näkyny mitenkään kun vain laiskotteluna joskus välillä.
Mulla älykello kertoo eteisvärinän, harvoin om mutta on kuitenkin välillä värinöitä. Uusi verenpainemittari minullakin, en ole tutkinut sen eri omnaisuuksia. Tutkin sitten kun kelit viilenee.
Jos teillä on yhtä kuuma kuin täällä, niin ei kannata sydäntä rasittaa ulkotöissä. Pitää lepopäivän kun on sunnuntai.
Mulla on lepopäivä jokainen hellepäivä. Rikkaruohotkin saa lepopäivän..
Samaten täällä, ei puhettakaan että tuonne helteeseen lähtisin.
Joopasejoo
Eilen taas lääkärikäynti paikallisessa tk:ssa.
Tuli sumeutta leikattuun silimään,paineen mittaus,41
Soitto oulun päivystäjälle ja vielä takapäivystäjälle,kaks tablettia ja tippa silimään.
Maanantaina roihin akuuttipolille.
Sielä taas tutkittiin,silimässä toistaiseksi kaikki hyvin.
Paineet normaalit.Nyt kaks viikkoa tippaa 2 krt päivässä ja kontrolli.
Miksi paine nousi,on mysteeri,joillaki harvoilla saattaa nousta leikkauksen jäläkeen.Ja tietenki minun kohalle se harva sattu.
Sanoin lääkärille,että son minun tuuria.Hän tietenki empaattisesti pahoillaan,että niin mulle se nyt sattu.
No,eipä voi mitään,jospase nyt jättäs rauhaan minut.
Vai mitä seuraavaksi
Tsemppiä sinne! Hyvä, että ei ollut tuon vakavampaa.
Mistähän se johtuu, että minulla oikealla puolella on lähes kaikki oireet, patit ym.
Vasen puoli on ollut lähes terve.
Oiken puolella leukan nivel kohdalla on ihme kipu. Aamuisin kun painan sitä, niin siinä on lurp lurp “nakki” sitä kun painelen, niin se häipyy, mutta aamuisin löydän sen taas.
Siitä kuuluu hankaus ääni, kun avaan suuta hieman rutisee.
*Ei se kipu olekkaan nivelen kohdalla, vaan alempana.
Kiitos vinkistä, ostin eilen, hyvin auttoi jalkasärkyihin.
Kävin sittä aamulla taas lääkärissä. Ei ole psorias vissiin vaan diaknoosiksi tarjottiin seborrooinen ekseema. Rasvoja silmäluomiin, korvakäytäviin ja hiuspohjaan kaikille omat voiteet. Vielä sampoo erikseen ja sillä pesu kerran päivässä ainakin viikon ajan. Että tällaista nyt seuraavaksi.
Olenhan ollu atooppisen ihottuman takia ihotautisairaalassa 21 vuotiaana. Peräti 50 vuotta olen ollut onnekas ettei ole aikaisemmin uusinu missään muodossa. Joku sieni minussa kuulema asuu joka nostaa päätään. Ei häviä koskaan mutta voi olla pitkiäkin jaksoja poissa tai sittä vaatii kuuriluontoista hoitoa vähän väliä.
En olis tätä enää kaivannut mutta eihän sitä tuurilleen voi mitään.
Tönis ei siinä sit mitään. Peset ja rasvaat - viikon, kuukauden tai vaikka vuoden.Jos on tehtävä niin on tehtävä. Sulle nyt kertynyt paljon kaikkee mutta jostain syystä mulla on aika hyvä varmuus että se ei sua kaada. Nyt multa iso PPUUUHH sille että lyhyt kuuriluontoinen hoito riittäis.
Ite atoopikkona tiedän kuin arvaamattomia ovat atopian käyttäytymiset, välillä sitä on ihan allergia -testien mukaan vähän kaikelle allerginen pahastikin, joskus sitt ei taas paljo millekkään.
Mie oon kyllä ihotautiosastoilla joutunu olemaan 1-2 viikon jaksoja monestikin. Viimeksi Oulussa 2019, mutt sen jälkeen on ollu hiukan rauhallisempaa, tiiä häntä mistä johtunee, tai sitt ei mistään.No, korvakäytävät, hiuspohja ja silmäluomet on jatkuva ongelma mutta ei pahasti.
Täällä on ainakin pirusti pujoa joka paikassa.
Jopa kaverin koiralla oli silmäoireita ja tosi monilla tutuilla, työkamuilla, ym.
Nyt on vähän satanut, niin jospa alkais rauhottua.
Lääkäri sanoikin että olen jokseenkin onnekas kun näin pitkä aika on ollu tässä välillä. Toivottavasti on pitkiä taukoja välillä. Kyllähän tuo luonnetta koettelee mutta minkäs sille tekee. Tähän aikaan olis muutakin tekemistä kuin leikkiä noitten rasvojen kanssa mutta kun ei voi valita niin ei kannata valittaakkaan.
Puhallus x .
Katsoin netistä mitä ihmettä nyt taas: “Seborrooista ihottumaa voivat aiheuttaa muun muassa stressi ja väsymys sekä kuumuus ja korkea ilmankosteus”
Just joo, kuumaa ja kosteaa on nyt ollut. Kun säät muuttuu oireet helpottuvat. Seuraavat helteet on vasta vuoden päästä eikä sinua jyppyytellä enää lääkäriltä toiselle kun lopultakin tutkivat, syy löytyi ja oikea hoito👍
*Ennen tätä kesää yli 30 asteen helleputkiennätys oli kesä-heinäkuulta 1972, jolloin 30 lämpöasteen ylittäviä päiviä oli peräkkäin 13.” Reilu 50 vuotta siis!
tönis,hyvä että ”vaan” ihottumaa,vois olla vakavampaaki,tuohan ei tapa.Onhanse rasvaus yhtä lutraamista,ooppahan ainaski sen ajan yhessä kohti tekemättä muuta.Ja hyvä että selevis tuoki.
Itelle ruukaan sanoa ku tulee näitä ”rasitteita” joiton nyt tullu perä jäläkeen,että onneksi eioo kuiteskaan esim syöpää.
Niinhän minun äitini jo pienenä opetti että kaikki mikä ei tapa se vaan vahvistaa.
Käväsin lähikaupassa ja siellä alkoi tuntumaan, että tarviin vessaa.
Nopeasti kassan kautta lähdin kotiin, niin eiköhän suolisto alkanut tyhjentyä. Pistin takin takapuolen eteen, jos vaikka on tullut läpi. Ei tullut läpi, vaan kotona jouduin heti pesuun.
Kuituliinan laitan aina alushousuun ja se ilmeisesti esti ettei mene läpi.
Voi surkeus, eikös sulla ole jo pitemmän än aikaa mennyt ihan hyvin.