Nuoresta asti näkökehdässä on näkynyt kuplia ym.
Nuu, nyt raportoi iisalmen lääkäri diaknoosin. Luki mitä Kuopiosta oli tietoa laitettu. Diaknoosi on sepelvaltimotauti ja lisää lääkkeitä entisten lisäksi.
En oikein uskonut tuota ja gookletin Voiko sepelvaltimotauti olla vaikkei ole tukoksia.
No vastauksesta kyllä käy ilmi varsin hyvin minun oireet.
Onneksi tuo jalkani ei liity tuohon mitenkään.
Oli jo aikakin saada selvyys.
Toivottavasti lääkkeet auttavat oloosi ![]()
Hyvä että nyt on diagnoosi, ei tartte miettiä enää. Saat täsmälääkkeet ja varmasti niistä on apua. Oletan että sun kyllä täytyy vähän hillitä vauhtia, ei lääkkeetkään ihan ihmeisiin pysty eikä ehkä pysy sun tahdissa mukana. Opettele kuuntelemaan kehoa ja toimit sit sen mukaan etkä sen mukaan että mitä ite haluut pystyä tekemään. Ei se meinaa sitä ettet enää vois tehä puutarhassa hommia, se meinaa sitä että sun ehkä tarttee nyt tehä niitä hommia siihen tahtiin kun normisti ihmiset tekee. Supertekemisestä lähemmäs tavallista ahkeraa puutarhailua ![]()
Puhut Nuu erittäin Viisaita sanoja ! Tönikselle Tsemppiä ihan mahottoman paljon.
Googlasin, jotta ymmärtäisin. Nyt kuumalla helteellä ota rauhallisemmin💓
Sepelvaltimotaudissa sydämen pinnalla kulkeviin sepelvaltimoihin alkaa kehittyä rasvapesäkkeitä ajan myötä onta niin, ettei veri pääse virtaamaan normaalisti sydänlihakseen. ** hapenpuutteesta kuormittavissa tilanteissa, kuten rasituksessa. Sydämen hapenpuute saa aikaan sepelvaltimotaudin oireet.
(angina pectoris) Oireena voi myös olla hengenahdistus tai rasituksessa ilmenevä suorituskyvyn lasku.
“Lähemmäs normaalin ihmisen suoritustasoa” kuulostaa hyvältä. Kokeile!
Tuo minun sairaus on menny aina astman piikkiin ja niitä lääkkeitä vain vaihdeltu ja pahennettu asiaa. Sanoin kevättalvella lääkärille että en enää suostu niitä muuttamaan koska olin tuntevani että se asia on kohillaan nykyisillä lääkkeillä.
Väsymys, huono olo ja vapina on varmaan muusta johtuvaa. Normaalisti en vapise mutta kun ei jostain syystä ole kaikki kohillaan niin ei tahdo saada kahvia juotua kaksin käsinkään.
Huonon yöllä yskimisen jälkeen tietää jo että päivästä ja hommista tulee pakkopullaa.
Mutta, mutta niin kauan kuin ei kukaan keksi syytä niin laiskuuden piikkiinhön sen laittaa itekkii.
Tahtihan hidastuu itsestään jo mutta siitä ei oo muuta hyötyä kuin päivät pitenee puuhasteluista.
Yritän ottaa hommani tuntemusten mukaan mutta kun huomaa tekemättömät hommat niin niistähän tulee sittä stressi ja se taas kuormittaa tuota minun vajavaista koneistusta.
Tuostakin hengen ahdistuksesta olen monasti sanonu lääkärissä. Huomaan ite kun täytyy alkaa suun kautta hengittämään ja nopeaan tahtiin ja suun ympärystä on sittä rasvattava jatkuvaan kun se kuivuu.
Normaalisti pärjään nenänkautta hengittämällä.
No astman piikkiinhän se on menny sekin valitus.
Oon huomannut ihan saman että jos on omiin terveystietoihin kirjattuna joku sairaus niin hyvin helposti kaikkia oireita peilataan siihen sairauteen. Niinku sulla astman syyksi laitettu. Mulle on kirjattuna tiedoissa refluksitauti ja oli mulla sit melkeen mikä vaan oire niin aina lääkäri ekana ottaa esille sen että “sullahan on se refluksitauti”. Tiiän jo mennessä että joudun käymään saman keskuselun siihen alkuun ja todistelemaan ettei oo kyse mistään refluksista.
Surkuhupaisaa on että mulla ei mitään refluksia ees ole. Yhtenä vuotena jouduin syömään tulehduskipulääkkeitä tosi pitkään ja sillon kärsin jonkun aikaa hirveen pahasta närästyksestä. Jouduin mahalaukun tähystykseen eli gastroskopiaan ja oksensin koko sen halvatun puolituntisen tutkimuksen ajan kun se letku mun kurkunpäätä hankasi liikkuessaan. Löydettiin pieni haavauma tai vastaava vatsanpohjasta. Kun tutkimus oli ohi niin lääkäri totes ykskantaan että on refluksitauti ehdottomasti. Perusti sen siihen että oksensin koko ajan. En olis oksentanut jos olis käsitellyt sitä letkua taitavammin.
Sen yhen ison närästyksen jälkeen mulla ei oo toista tullut, ja jos olis refluksi niin luulis oireilevan ees jotenkin joskus. Mut kun se on siellä mulle kirjattuna niin kaikki oireet jotka vaan siihern sattuu sopimaan pistetään sen syyksi.
Tuota refluksia sitä mullekin kaupataan aina. Olen jopa ollu tuossa letkunnielyssä.
Lääkäri oli vissiin taitava kun mulla se meni hyvin. Hän kuitenkin sanoi että ei oo refluksi ja pahoitteli kun ei siitä syytä saatu minun vaivoihin ja epätietoisuus vaan jatkuu.
Sittä kun olen sanonu ettei minua närästä eikä tuu sapuskat takaisin kurkkuun niin todetaan että on olemassa hiljainen refluksi ja kokeillaan jotain lääkettä. No kokeiltu on eikä mitään hyötyä ole ollu tietenkään kun ei ole tautiakaan.
Joskus tuntuu vaan ettei usko enää itekkään ihteään kun muut vaan väittää muuta.
Oletko laskenut kuinka pitkään hait apua ja kuinka montaa lääkettä turhaan syönyt?
Minulla tutkittiin refluksitautia niin että join jotain litkua, sitten vaakasuoraan ja kuvattiin, toistettiin ainakin kerran ja tulos kertoi refluksitaudin. Se litku nousi ylöspäin kuvauksessa. Ruokavalio on auttanut ja ennen kaikkea se kun nostin sängyn yläpään korkeammalle.
Ainakin 15 vuotta ja lääkkeitä olen ostanu monen euron edestä turhaan.
Vaivannut myös monta kertaa terveydenhuoltoa ja lääkäreitä.
Minä olinkin viimeinen meidän sisaruksista kenelle ei ollu tehty sepelvaltimodiaknoosia.
Veljet poistui joukostamme toinen alle 48v. ja toinen 52.
Sisareni on minusta kuusi vuotta nuorempi ja hänellä ollu jo monta vuotta diaknisoitu.
Kuinkahan monta henkilöä on joille jo tullut tukos on ollu ensimmäinen ja samalla viimeinen merkki että mikä olikaan syy moneen vaivaan.
Mulla sama kuin Sohvakukalla, sängyn päädyn nosto on auttanut ja paistettu rasvaruuat pois. Varuillaan on somacia jos joskus juhlissa joudun syömään vääränlaista ruokaa. Ei oo enää vaiva nu vuosiin.
Joo, hiljaista refluksia mullekin tarjotaan. Nyt jo viimeks sanoin lääkärille tiukasti että mulla ei ole refluksia, ei ees hiljaista.
Jos syön paljon happamia marjoja niin silloin saattaa vähän närästää, siihen otan lääkkeeksi ruokasoodaa. Vähän vain.
Lihas ja nivelkipuiset.
Diclospray on hyvä suihke.
Ostin tänään hädissäni apteekista ku taas tuntu että pää räjähtää.
Suihkutettiin kallonpohojaan,kaulan lihaksiin ja trapetsiukseen,helepotti melekeen välittömästi.
Säästyin ainaski nyt yheltä lääkepompsilta.
Oon nyt kyllä syöny tolokuttomasti kipulääkkeitä ![]()
Auttaisko mun jalkoihin kun ovat kipeänä nivusista aivan jalkoihin asti. Vaihdettiin kolesterolilääke mut ei ollut sen vika. Ens kuussa lääkäriin.
Kannattaa kokeilla ![]()
Kiitos vinkistä.