Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Tönis, maanantai on mennyt. Mitä selvisi? Toivottavasti ees jotain :heart_exclamation:

1 tykkäys

Pari tuntia siellä meni. Eka tunneli/donitsitutkimus oli ihan pötköttelyä. Piti vain pysäyttää hengitys kun pyysivät.
Ei riittänyt heille tuo vaan piti mennä toiseen tunneliin joka oli jo paskempi koetus.
Tehtiin se rasitus tutkimus jossa tuli tosi huono olo. Kokoajan kait ne kuvas ja lääkäri aikoi lähteä katselemaan kuvia ja minä sain lähteä kotia. Tulokset lähetetään Iisalmeen.
Iisalmen hoitava lääkäri joka lähetteen teki ottaa yhteyttä minuun jos muistaa.
Eli en tiedä vielä mistään mitään.
Eilinen päivä oli raskas/väsyttävä eikä helle ainakaan helpottanut oloa.

3 tykkäystä

Mikä tunneli? Meinaatko magneettikuvausta?

Ja rasituskoe oli myös. Oliko se pyörällä polkemista?

Luulin et sulle tehdään varjoainekuvaus mut näköjään ei vielä tehty.

. Kopsin tuon pätkän siitä sähköpostiviestistä mikä tuli viime viikolla.

Elikkä nuo molemmat tutkimukset tehtiin sellaisissa tunneleissa/henkilökunta kutsui niitä donitseiksi.
Noissa molemmissa laitettiin jotain “litkua” menemään kyynärtaipeesta suoniin.
Toisessa se oli jotain jodi…, en muista mitä mutta siitä tuli huono olo ja päänsärky koko eilispäiväksi.
Olen niin tyhmä että en ymmärrä noista mitään. Enkä voinu kysellä kun tuo minun yskä olis vaan ärsyyntynyt lisää ja niistä tutkimuksista ei olis tullu mitään jos rintakehä pomppii.
Elikkä sovittiin että minä vain kuuntelen ja vastaan vain kyllä tai ei.

Elikkä se eka tutkimus oli se varjoainekuvaus.

Ok, sulla on tehty sepelvaltimoiden varjoainekuvaus jonka jälkeen tehdään eri kerralla verisuonen pallolaajennus jos kuvista käy ilmi tukoksia/ahtaumia.

Sillon kun mulle tehtiin varjoainekuvaus niin siinä samalla olis tehty pallolaajennus jos olis tullu eteen tarve. Sulla on ollut vähän erilainen tapahtuma.

Minun isovarpaani vuotaa nivelen voiteluainetta edelleen. Se on pari kertaa tässä viikkojen aikana lakannut vuotamasta ja ihon alle on tullut kipeä rakko. Viikonloppuna se oli tosi kipeä ja otin eilen uudelleen yhteyttä työterveyden digiklinikkaan. Kuvien perusteella läkäri määräsi antibioottia tabletteina ja voiteena. Viikon päästä käyn lääkärissä uudelleen.
Eilen illalla varpaaseen otti astuessa todella kipeää, mutta tänään aamulla huomasin, että rakko oli itsekseen tai sen antibioottivoiteen vaikutuksesta puhjennut ja taas pystyy kävelemään normaalisti. Teippasin palan pikkuhousun suojasta varpaaseen, mutta ei se pysty pidättämään sitä vuotoa ja sukan pohja on märkänä.

Harmittaa, kun nyt alkoi kesäloma ja jos tuo varvas haittaa kävelyä, niin ei oikein voi mennä mihinkään, missä joutuu enemmän kävelemään. Viimevuonna sairastin kesälomalla myyräkuumeen ja tänävuonna on sitten tämmönen vaiva.

voi ei, kaikenlaista vaivaa ! Tollasestakaan en ollut ikinä ennen kuullut, ja toivon etten joudu tuttavuutta tekemään.Tsemppiä sulle !

3 tykkäystä

Voimia Tönikselle ja Geneseelle! :heart_hands:

3 tykkäystä

Hyvä tönis etton nyt tutkittu kunnolla.
Toivottavasti löytyy syy ja sitä voijjaan hoitaa.

3 tykkäystä

Pppuuuuuhhhhh tönikselle ja Geneseelle.

3 tykkäystä

Jalkapöydän ja varpaiden nivelrikko äityivät tänään oireiltaan niin pahaksi, ettei tahdo päästä kävelemään. Olen pitänyt koipea tunteja vedessä, nyt ylhäällä syönyt kaikki määrätyt särkylääkkeet kovimman mukaan ja voidellut Burana-geelillä. Onko vinkkejä, mitä vielä voisin kokeilla?

Säät kun muuttuu, luulisi auttavan. Jalkoja särkee täälläkin.

1 tykkäys

B-vitamiinia ja klukosamiinia, pitkällä tähtäimellä.

1 tykkäys

Arthro kapseleita syön joka päivä, en tartte särkylääkettä. Mulla polvi kipeytyi vuosi sitten, ihan hyvin olen sen kanssa pärjännyt ihme ja kumma. Olo Apteekista tilaan pillerit, paljon halvemmat kuin paikallisessa apteekissa.

1 tykkäys

Arthrobalans Plussaa, Curaminiä ja vhvaa B-vitamiinia olen syönyt vuosia. Panadolit, Gababentinit ja Etoricoxibit käytössä… Kiitos silti :green_heart:

2 tykkäystä

Onpa hankala tuollainen vamma varpaissa, onko vikaa missään muualla?
Onko tuo arthrobalans lääkärin ehdottamaa, pitää tutkia oisko vielä parempaa kuin tuo mitä syön.

1 tykkäys

Minulle on aiemmin lääkäri määrännyt glukosamiinia. Sitten on tehty sokkotutkimus aineelle ja todettu että sen vaikutus on lumelääkkeen kaltainen. Sen jälkeen pillerit muuttui vapaasti saatavaksi. Nykyään myydään ainakin nimellä Arthrobalans. Itse käytän kun se minulla vaikuttaa.

1 tykkäys

Sormissa, polvissa ja juuri nyt siis pahinpana koko vasen jalkapöytä ja ne varpaat. Aamulla ei pystynyt lainkaan astumaan päälle. Kepit oli pakko hakea, nyt sidottuna ja tukevallaa kengällä tuettunna pystyy ontuen raahautumaan kun puree hammasta. Juu, 20 v sitten työterveyslääkäri suositteli, 9 v. sitten ortopedi lyttäsi, syön silti.

Tuossa plussassa piti olla jotain mikä auttaa imeytymään.

2 tykkäystä