Kyllä siua nyt koitellaan.
Puuuuuuuuuuh!!!
Kyllä siua nyt koitellaan.
Puuuuuuuuuuh!!!
Voimia sinne! ![]()
Chalille piiiitkä ja voimakas puhallus ![]()
No hyi,miten tuommonen on mahollista.
Ookko koska käyny hieronnassa?
Kestääkö nyt hieroa?
Tsemppiä kovasti jaksaa,ppppuuuuhhhhhhhhh
Toivottavasti paranee pian, voimia!
Ei tämä ole uusi vaiva, onneksi ei uusi kovinkaan usein.
Miksi se sitten alkaa vaivaamaan ei tiedä ortopeditkään. Epäilevät ahtautumia selkärangan hermokanavissa, jotain hermopuolella koska kipu alkaa niin nopeasti ja on niin kova.
Magneettitutkimukseen tämän takia ei oikein onnistu koska en pysty olemaan paikoillani kivun takia ja kun vaiva on hellittänyt, tilanne ei ole sama kuin kipuaikana.
Olen käynyt hieronnassa mutta ei se auta eikä avaa, enemmän auttaa ”hyvänmielen” puolella.
Mutta luulis jos on hermopinne niin pitäs kait sen näkyä magneetissa vaikkei oiskaan kipu päällä ![]()
Kun kiputila on päällä, en pysty olemaan kivulta paikallani siellä tuubissa.
Kun tilanne rauhoittuu eikä ole kipua, tulehdustila kudoksissa laskee eikä silloin näe kuvista missä hermo -/ hermoja puristaa. Turvotusta ei ole kudoksissa enää, ympäröivä kudos on supistunut. Minulla ei ole todettu mitään rakenteellista vikaa selkärangassa kun että on siellä täällä ahtautta ja syntymästä spondyloosis.
Yksi syy on ikä ja kulumat.
Mulla vähän samaa vikaa, varottava ettei selkä saa kylmää rasitusta.
Ajan myöten vähän helpottunut, joogan ansiosta. Rauhallinen sauvakävely myös auttaa. Aikoinaan kuvattu ja sanottu että on lievä skolioosi.
Mulla ei koskaan särje päätä eikä pyörrytä, paitsi eilen illalla kumpaakin. Imusolmukkeet kaulalla turvoksissa ja pää hehkui niin, että luultavasti oli kuumetta (ei löytyny mittaria). Aattelin, että mikähän kauhea tauti tästä nyt kehkeytyy ja painelin nukkumaan. Aamulla heräsin “terveenä”. ![]()
Immuunijärjestelmän yllätti pienellä nuhalla. Onneksi meni ohi.
Ihmettelin kun nenän sisältä tuli suuhun limapallo, jossa oli verta.
Immuunijärjestelmän suojaa limakalvot limalla eli räällä viruksilta.
Minä, kun jouduin vaihtaa ruokavalioni, niin enää ei ole närästynyt.
Olin lenkillä mutta en jaksanutkaan ja tulin sisälle.
Olisko syy tuo matala verenpaine, varsinkin alapaine?
Lepatusta ei sydämellä ollu mutta jotenkin vain koko rinta tuntui ahdistavan.
Tuo on aika alhainen paine. Syke on kuitenkin hyvä. Minulla on viimeisen vuoden aika paineet vaihdellut. Yläpaine joskus yli 160 ja alapaine alimmillaan 64. Syke askarruttaa minua, se on usein 65 vaikka muuten paineet korkealla. Kun alapaineen keskiarvo on alle 80 niin ei anneta lääkettä. Nuorempana paineet oli alhaisemmat ja mielestäni se aiheutti voimatonta oloa. Nyt on olo voimaton koko ajan. Ei taida olla lääkitystä matalaan paineeseen.. paitsi lakritsi. Mitä lääkäri sanoo matalasta paineesta.
Tuo lepatus onkin vähän outo juttu kun syke voi olla ihan hyvä niin silti sitä lepatusta vaan on.
Jos yhtään mietityttää oleva olo niin kysy siitä päivystysapunumerosta 116117 . Jos on matalaa kynnystä suositeltu niin ainakin kannattaa kysellä aina jos yhtään mietityttää !
Ei tarvii tietää vaan kysyä puhelimella 116117 Soita ja kysy asiaa heti aamulla ![]()
Sain influernssarokotteen vahvemman tehosteannoksen, kun kerran tarjottiin tietenkin otin. On kaksi vastustuskykyä alentavaa lääkkettä kaksi käytössä. Samalla sain koronatokotteenkin, aloitettiin täällä vasta marraskuun alussa.
Viikko on mennyt karseessa kuumeisessa flunssassa. Koko kroppa kipeä, joka ikinen lihassäije. Tänään ensimmäinen päivä joka tuntuu ihan siedettävältä eikä kuumetta ole enää.
Influenssarokotuksesta (vahvempi) vajaa kuukausi. Jos nyt sairastin influenssan ”kevyemmin”, en edes uskalla miettiä minkälainen se olisi ollut ilman rokotusta.
Paranemis Puuuuuuuuuuuuh!!