Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Kamala viikko sulla Chali ollut :face_with_thermometer:. Kyl se nyt siitä alkaa elämä onneksi taas voittamaan. Paranemispuhallukset myös täältä: Puuuuhh !

1 tykkäys

Pppuuuhhhh Chalille.
Tytär jankuttaa mulle influenssapiikistä,enoo koskaan ottannu enkä muista että olisin koskaan sairastannukkaan.
Molemmat lapset on ottaneet ja pojalle tuli korkea kuume siitä.
En halua ottaa mitään piikkejä,tähän asti enoo ”koskaan” sairas.
Viimisestä flunssasta varmaan kymmenkunta vuotta.
Kovasti pitää phtia :thinking:

Kuulostaa tuo Chalin tauti ihan koronalta. Mulla oli mies viime viikon kipeänä, ja ihan samat oireet. Oli tosi huonossa kunnossa vaikka sitkeästi yritti korona jotain puuhata.
Ihme, etten itse saanut tartuntaa.

En ole kuullutkaan että influenssarokotteen voisi saada vahvempana. Ei ole mitään mainittu rokotuspaikalla…

Kuulostaa kamalalta, pikaista paranemista.

Elämä palautuu, ensimmäinen yö yli viikkoon sain nukuttua aamuun asti :+1:
Tuli mieleen myös että olisi ollut Corona mutta ei olisi mitenkään vaikuttanut sairastamiseen, lopputulos ihan sama.
En saanut Coronarokotusta silloin kun kävin hakemassa influenssarokotteen, sitä ei ollut silloin saatavilla. Nyt mietin kannattaako sitä ottaa enää kun tod.näk. olen sen sairastanut. Pitää kysyä viisaimmilta.

Sohvakukka, kyllä, influenssarokotteita on kaksi erilaista, se ”normaali” ja sitten tehokkaampi.
Normaalin saa kaikki mutta sen laajemman / tehokkaamman jos haluaa, sitä pitää erikseen pyytää ja mahdollisesti myös maksaa. Näin meilläpäin. Kuitenkin sitä laajaa ei kyllä mainosteta missään, siitä pitää tietää.

2 tykkäystä

Tiedämpä seuraavalla kerra lla kysyä…

Olin tänään sairaalassa gastroskopiassa nielemässä sitä samperin letkua. Oli pakko suostua menemään koska oli ainut keino saada tietää mitä tuolla mun kurkussa oikein on. Aikalailla tasan 2 vuotta oon siitä kuivasta kohdasta siellä kurkun sisällä kärsinyt jo.

Luulen et lähete kiireellisyysasteikolla 8-30 päivää oli lähetetty toukokuun alussa. Sitä en ite löytänyt mun tiedoista mistään. No nyt tuli kuukausi sitten soitto että sopiiko mulle lauantai 15.11. , yrittävät näillä lauantaiajoilla pienentää pitkiä jonoja.

Otti koepaloja, en tiiä millon ne sit valmistuu ja saadaanko niistä mitään tietoa. Menevät siis tutkittavaksi labraan.

Odottelu siis jatkuu edelleen tän asian tiimoilta. Nyt on kurkku kipeenä kun kaikenmaailman välineillä on siellä huseerattu.

1 tykkäys

Oliko rankkaa?

Oli, vaikkei niin rankkaa kuin edellisellä kerralla joskus muistaakseni 6 vuotta sitten. Sillon oksensin limaa ihan jatkuvalla syötöllä sen puol tuntia minkä se kesti.

Nyt kovin paikka oli se näytteiden ottamisen aiheuttama kipu. Tuntu ettei ne “työkalut” mahtuneet sinne mun kurkkuun ja ne painu mun kurkkua vasten kipeesti. En tiiä mitä oikeesti tapahtui mut siltä musta tuntui. Ei oikeestaan niin oksettanut, ennemmin yskitti.

En tajuu miten joillain ei gastroskopia tunnu miltään. Yks mun ystävä mm sanoi että helppo juttu kun ei tunnu yhtään.

Minusta se on helpompi kuin koloniskopia, siihen tutkimukseen en enää mene ilman nukutusta.
Toivotaan että vika löytyy ja sille voidaan tehdä jotain.

Minullekin nuo on tehty. Pari kertaa alakerran kautta ja yhdesti yläkautta.
Ei mitään mukavia kokeita mutta varmaan monelle tarpeen.
Ei jääny mitään pelkoja.

Cpap laite ollu käytössä nyt kuukauden. Hyvin on nukuttanut yöt, jopa 8 tuntia putkeen. Päiväunia en ole enää tarvinnu.
Sydämen toimintaan, läpätykseen ei tuolla ole vaikutusta vaikka toivoinkin niin. Verenpaine ei kyllä tarttis enää laskea.

2 tykkäystä

Miten yskän kanssa?

1 tykkäys

Minun siskolle myös tehty monta kertaa ja hän ei piä sitä minään :face_with_spiral_eyes:

1 tykkäys

Tuntuu kuin olis vähän vähentynyt yskäkin.
Yöllähän minua ei ole ryvittänytkään muuta kuin silloin kun jatkuvaan kokeiltiin niitä kortisoni piippuja astman hoitoon.
Tuossa yskässä on varmaan syynsä sydämen vajastoiminnalla eikä niinkään astmalla. Josko ne sen jo alkavat uskoa kun olen pitkään sanonut että voisko tuo yskä johtua jostain muustakin.
Olispa hieno homma jos tuo cpap laite edes vähän auttaisi tuohonkin rykimiseen.

3 tykkäystä

Tosi hienoa, että jotain parannusta tapahtunut :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Olis hyvä ilma lähteä kävelemään mutta otan kuitenkin aikalisän lorvailuun. Tuntuu kuin…

Näyttää kovin alhaiselta tuo pulssi. Onko siihen mitään lääkettä..

Onpa alhaiset arvot :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Eilen menin nukkumaan klo 21:00 Olin aika väsy.
Tosin nukahdin vasta aamuyöllä ja nousin ylös klo 09:00

Kroppa taitaa tasoittaa unirytmiä.