Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Rohkeutta tulevaan operaatioon! :pink_heart:

3 tykkäystä

Hieno juttu että aika on nyt selvillä. Jää sulle sen jälkeen vielä ihan reilusti kesää puuhata kaikennäköstä :+1:. Tiiätkö onko nopee kotiutus tollasen operaation jälkeen?

Yks yö sairaalassa jos kaikki menee hyvin.
Toisaalta hyvä etton tuo leikkaus vasta kuun lopulla,ehitään tehä suurimmat maatyöt pois alta :+1:t3:
Mussukka saapi sitten loput toteuttaa minun valavovan silimän alla :sweat_smile:

3 tykkäystä

Tänään kipsi pois (11.). 3 kk ja 2 pv pyörätuolissa takana. Nyt saapasmallisen ortoosin kanssa aletaan kuntouttaa tätä käpälää. Ensin kävelyä pyörätuolilla, pyöräilyä ja vesijuoksua. Muun kropan nivelrikot eivät kestä kepeillä kävelyä.

Ehkä joskus pääsee pihatöihinkin. Lenkkejä ja reissuja olen tehnyt, mutta tuo kukkapenkissä möyriminen on ollut hankalaa.

10 tykkäystä

Onnea tuhannesti pitkän ”istunnon” päättymisen johdosta! Toivottavasti kuntoudut pian. :flexed_biceps:

4 tykkäystä

Käsiä pakottaa liikaa kun menee pihahommia tekemään odotan lämmpimiä ilmoja.
Tsemppiä Rillarille pihahommiin, tekee sen minkä pystyy.

1 tykkäys

samaa täällä..polvet meni rikki ja nyt nilkutellaan ja vain haaveillaan rikkaruohojen nylkemisestä..Ginesionteippiä on mennyt ainakin 10 rullaa ja erillaisia tukia ostettu vaa hyvää ei ole löytynyt. Teippi on hyvää mut iho ei oikein kestä, kotipäivinä koetan nilkuttaa kangastukien kera ja käytän keppiä rappusissa kun toises polves on jotain irti ja muljuu inhasti ..vanhuus vaivaa.

Oletko yrittänyt päästä tekonivel leikkaukseen?

Meillä on töissäkin useita , joille on laitettu tekoniveliä polviin, osalle 1 osalle molemmat polvet.

Ovat olleet tyytyväisiä tekopolviinsa.

Itselläkin ehkä myös joskus edessä, tuo lapsena teloutunut polvi kenkkuilee ja siellä on myös irronnut luunpala nahan alla, oli pitkään lukossa, mutta sitten lukko aukesi ja pala irtosi samalla.

Murenee minunkin rikkinäinen polvi vähitellen, mutta en ole viel uskaltanut mennä leikkausjonoon, eihän se vasta oo vaivannut ku 40 vuotta. :thinking: :flushed_face:

Pääsen kyllä kävelemään ihan hyvin sen kanssa, enkä oo ollut sairaslomalla. Aika kivutonkin nyt ollut, mutta kyykkyyn en oo päässyt kunnolla , ehkä joku 20 vuotta sitten viimeksi pääsin kunnolla kyykkyyn.

Haastavaa käydä retkellä kyykyssä pissalla, olen funtsinut, että pitäiskö istahtaa mättäälle pissalle, kuten kaverini teininä, kun oli liian humalassa pysyäkseen kyykyssä. :laughing:

2 tykkäystä

Sama juttu..kersana vedin jäämäessä täysillä kallioon ja siin se rikki meni ekan kerran ja faija vaan laittoi idealsidettä, ei siihen aikaan pikku kolhuista menty päivystykseen. Irtopalat 2 kpl alkoi seikkaileen polvessa ja lukitsi verenkiertoo ni olin 18 v ku polvi putsattiin mariassa..Toinen putsis tehtiin 30 v myöhemmin nyt mikrokirurgialla ni toipu nopeesti..nyt hajosi vastapuolen rusto ..et tälleen sitä vanha rapistuu. Röntkenissä näkyy et mun polvet on luu luuta vasten..lisäks erimittaset jalat kuluttaneet alaselän. Sanotaan et pitäisi liikkua ..oliskohan ryömintä seuraava vaihe elämässä ?:laughing: Miten leikkaus onnistuu ..meitin isännällä on kaikki tehty kahdesti eikä mikään pelitä..kyynär ja hartia ..siksi en uskalla mennä ja yksityiseen ei oo fyrkkaa.

Ai niin ja jos mettäs pitää käydä kusella ni mä etsin kallion kielekkeen tai puunrungon ja tällään pepun sillee etten kintuille kusase…varmaan joku joka näkisi ni tikahtuisi nauruunsa mut hätä keinot keksii. Enään tosin en käy sienessä kun kävely ja seisominen on hitokseen vaikeeta, kolkyt minsaa kerrassaan onnistuu. Ennen vedettiin tammisaareskin koirujen kaa sellasia 3 tunnin lenkkejä kun maisemat oli niin upeet siel luonnonsuojelu mettässä ja muualla, ei enään..vuosiin.

Sain eilen diabeteksen hoitoon älykynän. 1,5h neuvoi maahantuojan edustaja asetuksien tekoa ja kynän käyttöä.

On se vaan uskomaton laite. Puhelimen näytöstä näkee kuinka paljon on insuliinia elimistössä ja heti kun menee sokerit yli viitearvon, laite ilmoittaa paljon pitää korjausinsuliinia laittaa.

Taitaa helpottaa elämää enemmin kuin uskoinkaan.

11 tykkäystä

Onse hyvä että saahaan hyviä laitteita terveyvven ylläpitoon,tuo varmaan korvaamaton :+1:t3:

1 tykkäys

Onnellinen veronmaksaja, laite ja tarvikkeet eivät maksa mitään.

6 tykkäystä

Iskias on taas iskenyt tai ollut koko kevään. Siitä on aikaa 10 vuotta, kun viimeeksi iskias tuli.

Kurkku kipeä ja ylähengitysteitä ahdistaa.

Kuumeinen “yökötystauti” helpottaa.

Sellainen tauti on liikenteessä, meillä kestänyt viikon ja rykiminen on rajumpaa vaakatasossa..nyt alkaa oleen voiton puolella. Meitsi ei juurikaan flunssaa tai muuta sellaista sairasta kun lääkitys on sellainen mut nyt yllätti.

Ihmettelin mikä patti on ukkovarpaan ulkopuolella kynnen vieressä. Rakkohan siinä on. Onneksi löytyi haavapyyhe, jolla pyyhkäsin neulaa ja kun puhkasin sen rakon, niin haavapyyhellä painelin vedet ulos ja laastarin laitoin

Minulla on sopivat kengät ja sukat. Milloinhan minulla viimeeksi iholla on ollut rakko. Ainostaan varpaan kynnen alla.

Nyt kotona,leikkaus meni hyvin,mutta on ollu kovia kipuja muuallaki niskassa ja harteissa,mutta kipulääkkeillä menee siedettäväksi.
Nyt vaan harijotella siivet supussa oloa :face_with_spiral_eyes:

8 tykkäystä

Paranemista, rauhallisesti.

2 tykkäystä