Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Höpö, höpö, mulla käytössä ollu vasta puolisen vuotta mutta en usko sen hampaisiin vaikuttavan. Käytän veden kanssa joka yö ja yskä on hävinnyt lähes kokonaan sen jälkeen. Sitä ennen sitä jatkuvaa yskää tutkittiin toistakymmentä vuotta löytymättä syytä. Kokeiltiin lääkkeitä aina uusia ja uusia saamatta mitään parempaa aikaiseksi. Nyt voin jo hoitaa puhumisen asioissa ite eikä tarte mieheni olla tulkkina kun puhe ei ole enää yhtä rykimistä. Olen erittäin onnellinen cpap laitteen käyttäjä.

Minulla on vain nenämaski.

7 tykkäystä

https://www.reddit.com/r/SleepApnea/comments/u5rdcl/dental_decay_due_to_cpap_help/?tl=fi

Upeaa Tönis!

2 tykkäystä

Upeeta, oon älyttömän onnellinen sun puolesta :heart_exclamation: :heart_exclamation:

1 tykkäys

Ei minulla ainakaan ole alkanut. Käytän tuota kostutusta suurimmalla säädöllä, tosin silloin ei täysi säiliö tahdo riittää aamuun asti. Uskon,että kannattaa kiinnittää huomioota iltaisin hammashuoltoon ja pestä maski päivittäin tuoreeltaan kunnolla. Nämä siis vain tällaisia maallikon ajatuksia.

Lisäys: minulla on nk.koko-maski

Räpylä ei ollut 6 viikossa luutunut. 7 vkon jälkeen leikattiin eilen. Nyt 6 vko kipsi ja nivelrikkojen takia pyörätuoli edelleen kaverina. Sisällä kasvit kuolevat ja pihalla saavat kasvit ja ötökän olla rauhassa lehtien alla turvassa talvehtimassa. Tomaatitkin pistin itämään vasta viikko sitten. Kaiken tekeminen hidastettuna on tälläiselle sählälle haastavaa. Onneksi lumet ja jäät lähtivät, niin on edes päässyt “lenkkeilemään”. Hattua nostan kaikille niille jotka manuaalituolilla arjessaan liikkuvat. Kovasti on tämä aika silmiä avannut.

1 tykkäys

Mikä sulla on leikattu? Onpa hankalaa jos pyörätuolissa joudut liikkumaan, ei taida puutarhahommat sitten onnistua. Mulla kymmenkunta vuotta sitten murtu nilkka maaliskuun 9 päivä ja se kesä meni kyllä vähän persiilleen. Toukokuun lopussa kipsi poistettiin mutta hankalaa oli silti koko kesä.

Jaksamista Rillari, puuuuuh!

1 tykkäys

Tsemppiä Rillari! Kuuden viikon päästä on vasta toukokuu, hyvin vielä ehdit! :flexed_biceps:

1 tykkäys

Nilkka

Onko teillä kellään käytössä tällaista ja jos on niin onko hyvä. Mulla taas vasen jalka temppuilee ja luulen sen johtuvan ristiselän ongelmista. Ei anna istua, seista, maata, eikä mitään. Olis kiva kun sais edes ruokapöydässä istuttua paremmin kuin toisella kankulla.

Mulla on satulatuoli mutta selkä väsyy siinä, ei siksi tule käytettyä.

1 tykkäys

Oon käyttänny töissä parikytä vuotta,ehittomasti hyvä :+1:t3:

1 tykkäys

Mullakin töissä parikymmentä vuotta. Kannattaa kokeilla, jotkut on liian kovia, leveitä tai kaltevuutta ei voi säätää. Jos takamus kipeytyy kannattaa käyttää aluksi lyhyempiä aikoja ja säätää korkeutta.

1 tykkäys

Eilen ” kohtuudessa”

1 tykkäys

Olen näköjään pahasti allerginen tuijan siitepölylle. Hurjasti pölähtrler kompostills käydessä ja pitihän tuota toistakin tuijaa vähän kopautella. Harmaa pölypilvi leijailee pitkään kun on tyyntä. Korviin ja poskionteloihin koskee, silmät vuotaa, sivastuttsa ja hampaatkin on hellät. Lääkitys on. Tyhmyydestä sakotetaan.

AI: Tuijan (Thuja) siitepöly voi aiheuttaa allergisia oireita, kuten nuhaa ja silmien kutinaa, erityisesti keväällä maaliskuusta alkaen. Vaikka se ei ole yleisin allergian aiheuttaja (koivu ja heinät yleisempiä), se voi oireilla herkillä

2 tykkäystä

Mulla sama juttu noiden tuijien kanssa. Empä tienny aikoinaan että noistakin riesa tulee. Oikein sakea pilvi lentää kun vähän tuuli pölläyttää.:grimacing:

Tilasin ittelleni sellaisen käännettävän jakkara-polvi-istuin jutun, on taas selkä ihan hemmetin kipeä, niin jospa vähän helpottaisi tonkimisjuttuja. :laughing:

Silmät turvoksissa, nenä vuotaa ja kurkkua kuristaa. Heti on allergiaoireet kun ei oo satanut. Tavallisesti täällä sataa jatkuvasti niin ei oo tarvinnu kauaa kärvistellä näissä oireissa. Dymista auttaa kyllä jonkin verran.

Nyt tuli kaularankaleikkaukselle päivämäärä,28.5 on sinne vielä aikaa,mutta kuiteski nyt on aika tiiossa.
Viime viikolla sain kakkakirijeen,aamulla tuli tieto että näyte normaali :+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3::+1:t3:
On kyllä ressannu,on ollu epämäärästä mahakipua pari kuukautta,mutta se tais tulla lantion alueen käsittelystä.
Ja oikiastaan hyvä tuo leikkausaika,ehitään tehä maatyöt pois alta,kuukauteen ei saa nistaa 3 kg painavampaa taakkaa.
Mutta,juhannuksen Naruskan reissu jää pois,ei saa soutaa vielä :disappointed_face:

3 tykkäystä