Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Onnea paranemiseen! :pink_heart:

Paranemispuuuuuhh Geneseelle. Toivu rauhassa ja älä kompastu ton kengän kanssa liikkuessa !

Ppppuuuhhhh,voimia sullekki :hugs:
Täälä kärvistelen tylsyyven huipulla :pleading_face: ja parantelen ittiäni.Kovin on haastavaa :disappointed_face:
Yritäppä nyt rauhottua ja anna ajan kulua,kuluu se vaikken itte siihen ensin uskonukkaan :roll_eyes:

2 tykkäystä

Kyllä se aika kuluu, vaikka tuntuukin matelevan.

1 tykkäys

Eilen poistin teipit haavalta,tosi siisti haava,mutta ompeleet kurttaa nahkaa :pleading_face:

4 tykkäystä

Jos se siitä vähän siliäis kun ompeleet on kokonaan sulaneet ? Ja jos ei niin äkkiä sä totut. Pääasia on kummiskin terveys ja hyvä olo. Eikä tuo pahan näkönen oo, älä siitä huolta kanna !

2 tykkäystä

Tosi siisti. Sehän vaalenee ja tasaantuu nopeasti. Arvet kannattaa ekana kesänä suojata hyvin YV-säteilyltä.

2 tykkäystä

Mulla paranee haavat tosi nopiaa.
Ostin arvenhoitogeeliä,sillä pitäs tasottua arpi.

3 tykkäystä

Hatuttaa ..fyssari sanoi et polveni nivelrikko tilanne ei suinkaan ole parempi vaan pahempi ..no kyllä sen tunteekin kun pieni niksahdus portaissa on tuottanut nyt kohta 3 kk tuskan. Kyynärkeppi antaa tukea rappusiin ja muutoin koetan linkata ilman. vaapun kuin ankka välillä ja se rassaa selkääkin. Ei sitte yhtää kivaa kun pihastelua piisaisi mielinmäärin. Nuori lekuri tyttönen sanoi et kokeile epilepsialääkettä kipukynnyksen nostoon ni kokeilin toki mut aiheutti väsymystä aika rajusti ja torkahtelin pitkin päivää ni lopetin.

Miksi et saa lähetettä tekonivel leikkaukseen?

Ei kai siinä ole mitään hyötyä aina vaan lääkkeitä koventaa.

Nykyisinhän noita tekoniveliä leikataan melkein liukuhihna meiningillä, niin on se outoa, jos ei lähetettä jonoon saa.

Mun hajonneessa polvessa on nyt irtosiru, isäntä kyllä sanoi, että minunkin on suostuttava tekoniveleen, niin kauan kuin olen työelämässä, on kuulemma helpompi saada aika sinne.

1 tykkäys

Välttelen leikkauksia ja ei ne herkästi nukuta meikäläisen painoista ihmistä..reipas ylipaino kun on seurausta ..ei syy,sen on todennut mun vakilääkäri jolla en ole voinut käydä pitkiin aikoihin.

Genesee,miten menee?
Sullaki varmaan aika kuluu yhtä nopiaa ku mullaki :face_with_bags_under_eyes:

Karvari! Huhuu. Ja muutkin toipuilevat :grin:
Jep, on omia kokemuksia kun pitää vaan olla ja harmittaa, on ikävystynyt ym ym ym.
Tee itsellesi ”kirjan” esim. Kesä 2026, tai Puutarhani 2026, tai Kylvökset 2026 tai tai . . . . . .
Sinulla on iPädi ja siinä on ohjelma Pages (ihan tykki ohjelma), tai muu ohjelma / appi joka toimii kuin tyhjä kirja joka huutaa ”täytä sivuni”.
Nimeä dokumentti ja siitä eteenpäin sinulla on rajattomasti sivuja.
Kirjoita mitä olet tehnyt, mitä laitoit siemenistä ja onnistuiko vai ei, ota kuvia puutarhastasi ja liitä sivuille ja kirjoita mitä kasveja on, pitääkö muuttaa jotain vai lisätä? Kävele vaikka aamusta iltaan ja nappaile kuvia, istu alas ja kirjoita kasveista. Mitä enemmän kuvia ja juttuja sen parempi.
Tekemäsi kirja tai loki tai päiväkirja, on sen nimi mikä tahansa, usko pois jonkun ajan kuluttua on kiva ja mielenkiintoista lukea mitä on ollut ja kasvanut, mitä olet tehnyt. Varsinkin talvella!
Pidin monta vuotta Oma Lokikirjani johon kirjoitin ihan laidasta laitaan päivistä, niin hyvässä kun pahassa. Siinä on merkintöjä kodinkonevaihdoista, koirista, perheestä, veneilystä, kasveista. . . siis ihan kaikkea. Niitä on ihana nyt lukea kun aikaa on mennyt yli 10 vuotta.
Tulostin oman Lokikirjani valokuvapaperille ja tosiaan tein kirjan.
Se ei ole helppoa tyhjentää ajatuksiaan mutta on hyvää aivojumppaa.
Nyt sinulla olisi aikaa, liikut ja mietit, kirjoittaisit. Keksi oma Kirjasi :+1:

5 tykkäystä

Minä olen tehnyt joululahjaksi Ifolorin ohjelmalla kolme kuvakirjaa lapsenlapsen kesälomareissuista. Se on tosi hauskaa puuhaa, voi laittaa kuvia, designejä, tekstiä.

Neljäs kirja on suunnitteilla omille lapsille suvun esivanhemmista ja elämästä.

2 tykkäystä

Sain 2 viikkoa saikkua, mutta minähän olen tehnyt töitä, kun olen “korvaamaton” (ei kylläkään näy kun jaellaan meriittikorotuksia). Pakko tehdä jotain hommia, kun muuten ennen kesälomaa on aivan kauhea härdelli. Etätyöthän onnistuu jalka pöydällä läppärillä, mutta koko eilisen ja tänään olin aamupäivän toimistolla, kun meidän osaston alueella siivottiin vanhoja protokamoja ja dokumenttikansioita pois. Olin siellä sitten ontumassa ja rähisemässä pojille ettei ne vetelehdi (olen osaston ainoa nainen ja ollut pisimpään talossa).

Kasvihuoneessa pitäisi tomaateille laittaa narut ja loput kesäkukat istuttaa, mutta haava alkoi vuotaa verta, kun tiistaina kävelin pitkin pihaa isot crocksit jalassa. Eilen mieheni leikkasi nurmikon, kun menin jo vetämään leikkurin käyntiin, koska en enää kestänyt katsella sitä heinäpeltoa. Nyt ajattelin kuitenkin jatkaa kukkien istuttelua, kun ei tuo ukko sitä osaa tehdä vaikka ohjeistaisin.

2 tykkäystä

Voi ei! Ota nyt varovasti sen jalan kanssa, Genesee! :neutral_face:

2 tykkäystä

Mulla asiat hyvin kun ajattelee teitä joilla olis vähän pakko ottaa iisisti.

Eteisvärinä on päällä päivittäin mutta se ei haittaa muuten kuin laiskuttaa ja ahdistaa. Toinen juttu on kun verenpaine tahtoo olla vähän liian matala välillä. Eilen kaupassa meinasin keikahtaa mutta sain kauppakärrystä ja isännän olkapäästä otteen että näkyy jäljet hänellä vieläkin. Kotia tultua verenpaine oli 87/49 ja syke 55. Vielähän noillakin pärjää sanoi Isäntä. Oli vähän tohkeissaan kun olis vieny päivystykseen, mutta mitä se olis hyödyttänyt, olis vaan venynyt kotiin tulo ja puuhastelut sen myötä. Viime aikoina usein ollu turhan matala. Joutuu miettimään missä ja milloin kumartuu tai katsoo liian ylös. En uskalla lammesta ottaa vettä vaan tynnyreistä kun en niihin putoa päälleen.

Kyl sun Tönis olis hyvä saada verenpainelääkitys kuntoon niin et paineet pysyis sellasissa rajoissa et vois elää suht varmana siitä ettei löydä itteensä lammesta!

Voiko olla mahollista että ruumiillinen iso jatkuva pitkäkestoinen rasitus aiheuttaa ala paineen laskemista?

:face_with_crossed_out_eyes: no hui sinua.
Pilaakko nyt tahallaan varpaan,älä hemnetissä kankuta ympäri pihaa jos alakaa vuotamaan!!
Taijjat olla samanlainen änkkäpää ku minä,mutta ei kannata hakata päätä kiviseinään sanoo kokenut.
Mussukka sanoo lapsille että turha sille on sanoa,tekee kuiteski sinnillä :roll_eyes:

Karvari ha onko entinen pappi joka sanoi että elä tee niin kuin minä teen vaan tee niin ku minä sanon. :blush:

Tottahan tuo on että nyt olis kummallakin mietintä myssyn paikka ja kysyä itseltä tahdonko asian pitkistyä ja pötkistyä vai päästä kohtuudella eteenpäin.