Mullahan on kuulema vain hyvä kun on matala verenpaine. Täytyy vaan silloin levätä ja ottaa iisisti kun alkaa huipata. Kaupoissa tavarat jotka on korkealla ja matalalla yleensä Isäntä kerää mutta kun itekkii tahtoisi vähän toimia. Kotona voi ottaa aikalisän jos tuntuu että nyt ei ole nuppi oorterissa. Osaa jo tiettyihin juttuihin varautua kun vaan muistaisi. Illalla kun käyn nukkumaan niin seinät pyörii ympärillä mutta se menee ohi. Varmaan verenpaineen nopea vaihtuminen sen tekee.
Mullakin maailma hetken pyörii nykyään kun meen nukkumaan. Muullonhan en makuulle meekään. Oon aatellut et niskan muuttuvasta asennosta johtuu koska mua huippaa myös jos katson ylöspäin niin et joudun niskaa taivuttamaan taaksepäin.
Minä en enää uskalla öisin nukkua selällään, kun aikoinaan iski unihalvaus monta kertaa.
Joo,kyllä oon miettinny syvissä vesissä asiaa.
On vaan niin vaikiaa olla tekemättä ku joka paikka huutaa tekemistä ja tottunu jatkuvaa liikkeeseen.
Mulla kivut kyllä jarruttaa isompaa intoa ja nyt jo tajuaa miten olla ![]()
Tuo on niskasta johtuvaa,mulla jo tosi pahana,ei kestä juurikaan mitään taakse taivuttelua tai nakkaa nurin.
Nyt oon huomannu että tiukka alaspäin taivutus tekee saman.
Toivottavasti nuo häipyy multa ainaski osittain tämän operaation myötä.
Me ollaan jo alettu miettiin yksitaso asumismuotoa ja joko erillistalo yhtiö tai pieni tönö palvelujen läheltä ko meillä ei oo jälkikasvua jelppimässä. Onko käyttäjä kokemusta 4H kerhon palveluksista ? kAMALINTA on luopua pihasta ..siis kasveista ..pioneista ennenkaikkea..kuolanpionin otan ruukkuun mukaan mummolan muistokasvin. Pitänee miettiä ja rajoittaa kasvien ostoa..se on vaikeaa.
Facebookista löysin hyvän ruohon leikkaajan, sopuhintaan. Tekisi varmaan muitakin pihatöitä mutta meillä saa rikkikset rehottaa mitä en itse pysty hoitamaan. Pystyn pienestä eläkkeestä huolimatta palkkaan pikkuisen apuja. "Omat"Ihmiset auttaa myös. Kukkia olen vähentänyt. Asun rintamamiestalon keskikerroksessa niin ei tarvi paljon rappuja kulkea. Kannatta kysellä ja kokeilla apua, jos yksi apuri ei onnistu niin toinen voi olla ihan hyvä. Ei kannata kotoaan muuttaa ennen kuin on pakko.
Kävin tänään olkapään magnettikuvassa.
Meinasin ennen joulua jo pudottaa 25kg voiklöntin pöydältä, refleksinomaisesti nappasin sen ilmasta kiinni pelkällä vasemmalla kädellä ja olkapäässä rusahti kuuluvasti (ei pudonnut klöntti maahan).
Se on kipuillut siitä alkaen, hävetti oma typeryys ja olin jo töissä murtanut sormenikin, niin en kehdannut tehdä tapaturmailmoitusta ja kun niistä syntyy aina hirvee härdelli.![]()
No nyt se ei enää ole sitten työtapaturma tietenkään ja mahdollisesti leikkaus edessä. Ja kun näin kauan on kulunut, ei välttämättä auta edes.
Olkapää on hissukseen jäykistynyt todella paljon ja nyt se sitten oli pakko alkaa hoitaa kun tekeminen , nukkuminen ja jopa ihan pukeminenkin tökkii niin kovasti.
Huomenna kuulen tuloksia, kiertäjäkalvosimen repeämä tai katkeaminen on epäily.
Jos leikataan aion mennä kyllä samalle ortopedille kuin tänään, eli yksityiselle ja ihan omasta perstaskusta kaivelen rahat.
Eikä tuota saa työtapaturmana hoidettua? Näkikö kukaan tilannetta? Ei kuulosta reilulta, että joutuisit itse maksamaan!
Ei se kelpaa työtapaturmaksi kun aikaa on kulunut liian kauan, olisi pitänyt kahden viikon aikana tehdä ilmoitus. Vakuutusyhtiöt ei hyväksy.
Kyllä esimies ja työkaverit sen tuoreeltaan tiesi, luulin että joku lihas on vaan vähän revähtnyt ja oletin paranevan itsekseen (taisteluarpia), vaan ei lähtenytkään paranemaan.
Se oli just joulun alla ja pitkä joululoma, niin ajattelin sen siinä elpyvän.
Ei ollut mitään leikkausta vaativaa onneksi, ne paranee näin vanhalla huonosti.
Jäätynyt olkapää vaivaa, ja kortisoni piikki juhannuksen jälkeen.
Hyvä, ettei ollut vakavampaa! ![]()
Labrum oli myös rispaantunut, eli tarkoittaa, että olkapää voi helpommin mennä pois kuopastaan.
Minulle tuli aikoinaan töissä olkapäähän kierrekalvosi oireyhtiö. Lääkäri pumppasi piikillä lääkettä siihen ja sanoi, ett illalla on helvetti siinä, mutta aamulla kipu poissa.
Työkaverilla oli siinä mennyt joku poikki.
Ania, mun mielestä ei näytä rengasihottumalta mikä tyypillisesti seuraa punkin puremasta jos siitä tulee borrelioosi. Tuo näyttää tulehtuneelta. Voin olla väärässä mut tolta se tältä näkemältä mun mielestä näyttäis. Kuva menee suurentaessa tosi epätarkaksi.
Tulee mieleen mun oma juttu kun punkki oli kiinni myöhään syksyllä ja se lähti irti vähän väkivalloin. Se kiinnityskohta tulehtui ja se näytti aikalailla tollaselta. Tietty kattelin sitä peilin kautta kun oli selässä mutta tolta suurinpiirtein näytti. Kun mut viimein huolittiin lääkäriin näytille (“onko siinä punanen rengasihottuma ? Eikö näytä siltä… no seurataan nyt ekana pari viikkoa …” Ja kun oltiin seurattu kuukauden verran niin mut huolittiin lekuriin näyttäytymään ja todettiin että tulehtunut on, ja todennäkösesti borrelioosi ja sit sain antibiootit.
Mee näyttämään lekurille jos toi on ollut jo vähän aikaa. Oli mikä tahansa niin kannattaa mennä nopeemmin kuin hitaasti. Äläkä hyväksy “seurataan nyt pari viikkoa” vastausta. Ne sanoo niin nykyään aina kun niillä on sellaset ohjeet. Sanot vaan että iho/kylki on todella kipee ja nyt täytyy lääkärin tutkia tämä. Sit kun vaadit pääsyä niin niiden täytyy antaa sulle aika.
Oli vähän vaikea kuvattava, neiti 9 v. Sai tuon kuvan otettua, reikä siinä näyttäisi olevan keskellä. Kömpiikö se otus pois kun on saanut tarpeekseen? On tuo ollut jo muutaman päivän. Aristaa kyllä.
Punkki tiputtautuu pois kun on täynnä verta. Ainakin pitäis tehdä niin. Siinä vaiheessa on mennyt jo niin kauan että jos se on tartuttaakseen borrelioosin niin se on sen tehnyt.Punkki saattaa lähteä myös irti vaikka raapimalla ihoa paidan läpi, ja silloin siitä todennäkösesti jää joku osa ihoon kiinni ja iho saattaa tulehtua (mulla se kävi sillon niin että tunsin suihkussa kädellä punkin, yritin sitä saada irti mut eihän se yksin selästä kiskoen irtoo nätisti). Sillonkin on borrelioosin vaara olemassa koska ei voi tietää kauanko se oli ehtinyt olla kiinni ihossa. Antibioottikuuri auttaa.
Tuohan voi olla ihan jonkun muunkin ötökän tekosia eikä välttämättä tartte muuta kuin jotain lääkerasvaa tmv. . Mut mee näyttämään sitä lekurille. Ihan ekana nyt desinfioi se kunnolla !
Kiitos neuvosta, desinfioin pahkuran. Se tuntuu vain kasvavan. Taidan huomenna näyttää apteekissa jos siellä olisi sairaanhoitaja sattumalta paikalla.
Onko teillä siellä sotealueella digilääkäriä ? Täällä on, ja sinne pääsee aika nopeestikin.Tai pääsee heti, mut lääkärinkin “näkeminen” saattaa olla suht nopeeta. Riippuu tietty potilasmääristä sillä hetkellä.
Kuva tietysti tarvitaan diagnoosin(se on hyvä tietty olla otettuna jo etukäteen) , sen liittäminen omista tiedostoista on aika helppoa (mäkin onnistuin) mutta lääkäri pystyy kirjottamaan reseptin niinkuin kuka vaan terkkarilääkäri. Jos hän ei katso että saadut tiedot riittävät niin hän suosittelee menemään terkkariin, ja sitä tietoa vasten saat taas terkkarilääkärille nopeemmin ajan.
Kerro sit kuin asia etenee.
Siirrän nää jutut "puutarhuri sairastaa- ketjuun nyt. Jatketaan siellä.