Ostan varmaan oman tukiside/tyynyn. Sen kanssa joutuu viettämään niin kauan yhteiseloa, että sen on parempi olla just eikä melkein maun mukainen.
Luulin olevani työkunnossa alle kahden kuukauden kuluttua, mutta kun sinun kertomuksen luin, en olekaan enää lainkaan niin varma. Ehkä saatan pystyä kahden kuukauden jälkeen johonkin kevyisiin toimisto, labra- ja tilailuhommiin, mutta en omiin töihini.
Olis kova juttu, kun olis moottorisänky, tai sellainen kippaava nojatuoli, joka jossain vaiheessa oli muotia.
Käytitkö jotain kylmägeelipusseja, sellaisia näin jossain jutuissa?
En muista sainko sairaalasta vai oliko meillä jo valmiiksi kotona sellaisia jäädytettäviä taipuisia jääpalapussin näköisiä levyjä. Niitä laitoin ekoina päivinä olkapään päälle muutaman kerran päivässä.
Minäkin kuvittelin ennen leikkausta, että toipumisaika olisi ollut lyhyempi ja olisin selvinnyt neljän viikon sairaslomalla, koska jostain sellaisesta se lääkäri puhui kun minulla oli puhelinaika hänen kanssaan pari kuukautta ennen leikkausta. Olin yllättynyt, kun piti olla patja kainalossa 5 viikkoa ja sairaslomaa oli 10 viikkoa. Olkapään kivuttomaan liikkumiseen taisi mennä useampi kuukausi kuminauhoja venytellen.
Äitini 90v pääsi tänään kotiin sairaalasta. Hänelle tehtiin aorttaläpän vaihto. Monenlaista hankaluutta oli jo tavi toimenpidettä edeltävästi varjoainekuvauksen yhteydessä. Nyt vointi on sydämen osalta hyvä, fysiikan puolella monen päivän sairaalareissu on nakertanut kuntoa ja jaksamista. Uni maistui useassa pätkässä tänään hänelle. Muutan päivän pystyn olemaan arjen tukena, sitten pitäisi itsekseen toimertua. Tähän asti hän on hoitanut kodin, ruuan, kasvihuoneen itsekseen. Nyt jää nähtäväksi jaksaako vielä tsempata ja yrittää pärjätä itsekseen.
Kauhulla aloin miettiä jo, että miten kaameessa kunnossa mun kukkapenkit on syksyllä, nyt lähes päivittäin ihan vaan ohimennen tulee nypittyä rikka sieltä ja toinen täältä.
Kai se on vaan kestettävä, vaikka kuinka hirvittää, miestäni en minun hoitamisen lisäksi kyllä mihinkään perkuuhommiin kysele. Toivottavasti rikat ei hirveesti siemenistä ehdi levitä, olen pulassa niiden kanssa vielä ensi vuonnakin sitten.
4-6 viikkoa ainakin olen tuossa hommassa täysin pois pelistä. ja senkin jälkeen varmaan yksikätisenä.
Appiukon kanssa juhannuksesta asti holhoamista ja ukkoni singahtaa milloin vasempaan milloin oikeaan…aina 160 km päivä ..jussina kutsuttiin lohjalta ambulanssi ja tulo kesti 2h 30 min..keuhkokuume ja sekavuus ei ollut vakavaa ..homma jatkuu..
Juu viimeistä viedään ..sitten on kaikki lähimmät poissa..minulla onnekkaalla kun oli 3 tätiä ja 3 setää isän puolelta ja kaksi kummia äidin puolelta..plus anoppi ja appiukko.
Rydmanin ehdotus jos toteutuu niin miten pystyy enää sairastaan. Kelakorvaukset harkinnan varaisiksi alueiden päätettäviksi, vain yksityisellä käyvät saa kelakorvauksen kalliisiinkin lääkkeisiin. En halua vielä uskoa tuota…