Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Olen miettinyt tätä asiaa ..valaiskaa jos on parempaa tietoa.. miksiköhän kunta ja työkkis ei jeesaa minua sairaseläkkeelle kun ne saisi sillä tapaa minusta verotuloja menojen sijaan ? Olen pyytänyt kunnalta terkkarin kautta mut sosialitantat ei tunnu tietävän asioista edes niin vähää mitä minä tiedän ja auttamishaluja ei ole grammaakaan.

Nykyään tuntuu tuonne tk:kin luvattoman usein unohtuvan operaatioihin lähetteet. Jollei mitään kuulu toviin niin kannattaa niiden perään todellakin kysellä. Ei kannata olla enää turhan luottavainen, sillä siihen ei ole annettu pitkiin aikoihin mitään syytä.
Ennen oli ennen ja nyt on nyt!
Saati posti, törkeitä temppuja! kuljettelee tärkeitäkin asiakirjoja ees sun taas ja palauttelee mielensä mukaan milloin minnekin eioohon.
Kun kellään ei oo enään mistään mitään vastuuta tulos on näköjään tämä.

Olis niin mukava kehua järjestelmän toimivuutta ja killata Suomessa asioiden olevan mallillaan. Enää ei vaan ole niin. Kaikki on muuttunut ja murennettu. Sekin mikä vielä toimii tullaan murentamaan.

Mihin tämä kaikki johtaa, onkohan tuo eliittiporras päätäjineen sitä koskaan rahakasojensa kseskellä vaivautunut miettimään?!? mutta, ei oo kai aikaa kun pitää vahdata valuutta kursseja että tuottaako omat sijoitukset (toisten selkänahoista revityt sellaiset) tarpeeksi voittua. :frowning:

Sitten kun meidät on kaupattu eniten maksavalle niin ei kyllä töitä tehdä niille vaikka vähän pystyttäisiinkin, kärsitään vaikka nälkää jos ruualla yrittävät töitä kiristää, :

Suht mustaa huumorii pitää laskee ettei kuse housuunsa ku asioita fundeeraa. Onhan toi jo pilkkaa kun sanotaan et ollaan onnelisten ihmisten maa :slight_smile: Jos politikoiden paskapuheilla maatamme lannotettaisi niin saisimme kolme satoa vuodessa keppanasti.

Kaipa on saunasta luovuttava kokonaan kun tulee niin kipeäksi vartin saunomisesta…Aivan ihanaa on mennä ja lämmetä oikein kunnolla mutta seuraamukset on nykyään kenkkumaiset. Pitänee vissiin korvata lauteet poreammeella ja ottaa vesi sinne kaivosta :slight_smile:

Mä olen luopunut saunomisesta jo monta vuotta sitten. Siellä tulee vain paha olo. No joskus käyn pikaisesti joulusaunassa mutta en toki joka vuosi , en ole silti vielä kakkiin hukkunut.

Mulla taas sauna tuo helepotusta kipuihin,siksipä käyvvään saunassa melekeen joka päivä.

En ole koskaan ollut saunaihminen, mieheni taas voisi saunoa päivittäin. Minulle tulee tosi huono olo saunassa.
Mieheni käykin muualla saunassa, salissa.
On meillä kotona sauna mutta se toimii varastona :grin:

Minulla omaa terveyttäni rasittää kaikkein eniten vakava allergia kaikkeen veden elävään ja hyönteisravintoon. Saan allergiakohtauksia jo niitä syömättä. Viimeksi eilen sain aika vakavan kohtauksen, enkä tiedä mistä syystä tuli. Eihän tässä muuten hätää olis, mutta kun en voi kortisonia ottaa, kun kehoni käsittelee sitä kuin myrkkyä. Pitää antaa aina kohtausten mennä ohi ajan kanssa.

Minä taas kerran menen ruikuttamaan lääkäriltä että kuvaisivat edes röngtenillä nuo lonkat.sanotaan vaan.että osteoporoosia se on,mutta kuinka se on muuttunut neljään vuoteen niin kivuliaaksi,etten tahdo ilman särkylääkettä päästä montakaan askeltaa ottamaan.Itse olen sitä mieltä,että siellä nivelrikko jyllää,kun se on molemmissa lonkissa.Onkoo kenelläkään toisella,niin että kumartuessa ja kävellessä viiltää,niinkuin se pettäisi koko jalka,vuorotellen molemmat.Se on hyvä vaan,kun ei ihan yhtäaikaa.

Havahduin aamulla jomottavaan kipuun vasemassa silmässä. Halusin avata silmät mutta vasen luomi ei sitten avautunutkaan. Oli aivan kiinni turvonnut ja kipuinen. Kyyneleet alkoi virrata ihan tahtomatta.
Puolisokeena menin näyttäytymään miehelleni. Hän tokaisi:- Kenen kanssa sinä olet tapellut yöllä?
En ollut ihan niin vitsikkäällä tuulella.
Joku silmätulehdus siinä on. Tuntuu että on sepelikivi silmässä. Olen laittanut tilapäisen lapun päälle ettei ärtyisi enemmän, on myös tosi valoarka.
Mieheni lähti hakemaan antibioottitippoja.
Toivottavasti niillä rauhoittuu ja paranee. Muuten maanantaina lääkäriin.

terveyskeskuksia aina moititaan. Olin tänään keskussairaalan päivystyksessä. Oli ihan peruteellinen lekuri, Joka tutki tarkaan ja monipuoliseti. Mitään kokeita en pyytänyt. Hän sanoi kokeista,että ne on rahkysymys, eikä hän voi kaikkea määrätä varmuuden vuoksi. Läheti kuitenkin kirurgiselle osastolle pään ja kasvojen viipalekuvauksiin.  7 Tubtia siellä meni, kun kuvat piti lähettää vikonloppuna helsinkkiin ja se kesti. Onneksi ei ollut mitään, vaikka toine suupieli roikkui ja naama  ihan mustelmilla. Kolaron lapion kanssa kun tyhjensin keskiviikkona lämpökompostia. Vanhana ensin odottaa jos kaikki paranisi itsetään. kela taksiakin pitiu palatessa odottaa melkein tunti. Nyt sitten parti viikko, nin on kaikki kunnossa. Särkylääkkeitä ja geeliä. tekevälle sattuu.Olen sentään yli 80v.

Hyvä että kävit tarkistuttamassa.
Puuuuh paranemiseen.

Silmä tuntuu paljon paremmalta, antibioottitipat tehoavat. On vielä vähän turvotusta mutta punaisuus on hävinnyt.
Tipat pitää laittaa kolme x päivässä viikon ajan.

Kävin TK:ssa ja olin huisin hämmästynyt ja positiivisesti yllätetty :slight_smile: Ensinnäkin lääkäri kuunteli eikä hoputtanut.
Nyt sitten polkastiin alkuun kokonaan uudet tutkimukset että saadaan jotain kättä pidempää uutta eläkehankkeeseeni.
Nyt on tiedossa labraa ja testejä ja hoitajien tapaamisia …huh…huh…

Viime lauantaina aamulla heräsin kunnon flunssa + kuumetautiin.
Sen jälkeen on ollut aika matalaliitoa silloin kun olen ollut tajuissani.
Ja tietysti keuhkoputkentulehdus.
Lääkkeitä menee päivässä kourallinen ja ”tajun vievä” yskänlääke.

Lääkärini myös soitti, labrakokeissa oli joku häikkä, varastoraudan arvo on minulla pilvissä. Kontrollikoe vuodenvaihteessa ja sitten sen päälle kilppari ultra.
Mistä nyt taas on kyse? Argh, kysyin kyllä mutta ei tullut vastausta. Ensin kokeisiin ja ultraan…
No, jos oli tullakseen niin nyt on hyvä hetki potea eikä sitten joululomalla.

Oi ei,taasko oot kipiänä :frowning: eiköhän tuo jo riittäs.
Parempi tosiaan nyt kärvistellä että pääsettä reissuun sitten jouluksi.Toivottavasti seleviää missä häikkä ja saahaan parannettua :+1:

Chali,jokolet kunnossa???

Karvari, alkaa pahin olla takanapäin. Tänään ensimmäinen kuumeeton päivä :+1:.
Tosin on myös todella hyvä lääkitys, yskänlääkekin jo tiputtaa suorin tassuin sänkyyn. Tuju aine :partying_face:
Hengitys alkaa kulkemaan normaalisti mutta voimat on nollassa, kuuluu kai taudin kuvaan.
Toivottavasti tämä tauti oli tämän kauden ensimmäinen ja viimeinen.
…koputan puuta…

Kuukausi sitten kyykähdin pihalla, kun siirsin peräkärryn lehmuksen alle. Eikös raksahtanut oikea olkapää sijoiltaan. Viimeiset 20cm olisin vielä tyrkännyt… Piti ensin soittaa rouva 30v:lle, että tilaa mummolleen KELA-taksin viemään sairaalalle ja ilmoittaa, että taksi tulee, enkä minä. Sitten 112. Muutamia tunteja kun olin sairaalassa kitissyt, niin vetivät paikoilleen. Enää lääkärin sormenjäljet käsivarressa. Millon lienee toimii, ei kovin hyvälle näytä, eikä tunnu.