Onko kenelläkään ollut sellaista syöpää,kuin Okasolusyöpä?Minulle tuli tänään tulokset ja lääkäri sanoi,että se on kuulemma syövistä rauhallisin,eikä lähetä etäpesäkkeitä.Uskoako tuota,mutta hoitoon täytyy kuitenkin mennä.Kiitos jos kerrotte jos joku tietää jonkun tai on itse sairastanut sitä?
Kävin aamulla varhain stadissa omalla lääkärilläni. Oli offensiivi ajaa Helsinkiin kl.7:00… oi auraajat, missä olitte.
Jostain syystä Ferritiiniarvoni (varastorauta) oli korkealla reilu kuukausi sitten. Viime viikolla otettiin kontrollinäyte ja se on onneksi alentunut. Veriarvot on pääosin nyt ok, verenpaine suorastaan loistava mutta flunssa jatkaa kiusaamistaan. Siihen sain nyt uudet lääkkeet. Tämä sitkeä flunssapirulainen alkoi marraskuun alussa eikä ole vielä hellittänyt.
Korvissa soi ja jos ei parin viikon kuluttua ole helpottanut, pitää mennä korvalääkäriin. Ei se voi olla niin että jatkuvasti kuulee kumeaa kuohuntaa ja sykkeen ![]()
Olimme (lääkärin) samaa mieltä, talvi on ihan syvältä ja katse kohti kevättä.
Chali,onko niska jumissa???
Mulla ainaski korvat"huutaa" ku on oikeen juntturassa paikat.
Karvari, voi olla jumissa.
Pahimmillaan tuo humina on silloin kun olen pitkälläni, menee hermot.
Yritä nyt siinä sitten nukahtaa kun päässä on sellainen kumea humina pulssisykkeellä ![]()
Mutta, onneksi veriarvot on perus ok.
Voihan se olla että se humina on joku flunssajuttu, mutta menee hermot siihen.
Onko itselläsi niskajumi parempi?
Chali,mullon niskajumit hyvässä jamassa,tällähetkellä
Oon päässy melekeen kokonaan pään ja niskan kivuista!
Elokuusta lähtien oon käyny kolomesti viikossa crossfit tunneilla,sinne on jääny suurin osa kivuista ja säryistä.
Buranaa menee entiseen verraten enää murto-osa,ennen soli jokapäivänen leipä,joinaki päivinä usiampia.
Sillonku mulla oli tuo niska homma pahimmillaan niin makuulla(nukun kylijellään ku selällään niskan takia en voi) niin syän jyskytti korvissa ja tasanen vinkuna ja suhina säesti sitä.Joskus vinkuna muuttu tinnitukseksi.Nyt on hierontojen väli jo 4 viikkoa ku se vuosi sitten oli pahimmillaan kaks kertaa viikossa.
Sinun kannattaa kokeilla hierontaa ja mulla autto kovasti lymfatouch käsittely.Sitä tehtiin pari kolome kuukautta pelekästään,sitten lisättiin varovainen hieronta.
Tietenki josson flunssa,sillon ei saa hieroa.
Onko kukaan kokeillut sidekudoshierontaa,
Ei ole vahvasti tämä vuosi lähtenyt käyntiin. Flunssaa toinen toisen perään, eikä urheilemaan ole päässyt juuri ollenkaan. Viime sunnuntaina nostin saunalle isoa vesisaavia miehen kanssa, ja lähti jalat alta. Hermosärky ollut yhtä helvettiä. Nyt kun tuntuu että selkä ois alkanut helpottaan, niin eiköhän alkanut jumalaton yskä. Ihan kaameaa yskänpaukutusta kipeällä selällä. Hulluksi tulee. Eikä siinä kaikki. 1,5 viikkoa sitten kävin lannerangan magneetissa hyvin sitkeän häntäluukivun vuoksi, ja kun näitä välilevykipuja on ollut tuhkatiheään. Kuvat oli reumapolin puolelta. Eiköhän olleet kuvanneet väärän kohdan selästä. Häntäluu ei edes näkynyt kuvissa kunnolla, ja välilevyt vain kaukaa. Nyt sitten odottelen aikaa uudestaan kuviin. Alunperinkin lähete meni reumalle ja fysiatrialle, mutta fys polilta ei aikaa koskaan tullut. Syy, lääkäri oli lähettänyt tyhjän lähetteen. Reumalääkäri vain totesi, ettei hän osaa ottaa kantaa välilevyongelmiin eikä häntäluukipuun. Mutta selkärankareuman pahenemisvaihe ei ole kyseessä. No jotakin positiivista tässäkin sopassa. Nyt sitten odotellaan parantumista, uusia aikoja, uusia kuvia. Uskomatonta paskaa. Lisäksi vielä kauhea morkkis päällä, kun ei voi olla töissä. Seinät kaatuu päälle, kroppa huutaa liikuntaa, ja keuhkot huutaa petin pohjalle.
Ppppppuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhh,paranemispuhkuja!
Voi se mennä vielä huonompaankin suuntaan, mutta toivottavasti ei. Alkaa vaan mieli olla aika maassa. Haluaisin olla kivuton ja terve. Haluan hiihtää, nauttia ulkoilusta ja touhuta. Mökkihöperyys iskee, eikä ole kivaa ollenkaan.
Niin …kun olisi joskus päivä ettei minnekkäs sattuis tai mistää särkis ja vois kirmailla ulkona ja kesällä kitkeä mielinmäärin
Mutta lainaan nopin mustaa huumoria: JOS MISTÄÄN EI SÄRJE NI TIETÄÄ OLEVANSA KUOLLUT.
Nyt sitten on taas uusi diagnoosi eli uniapnea… en ole itse tästä 100 % varma mut sain lähetteen keuhkopolille…
Tiesin kuorsaavani kyllä ![]()
miraemmi,son heleposti hoijjettavissa.Otat vaan käyttöön cpap koneen.
Koko tammikuu mennyt sairastelussa, verenpaine hipoo pilviä ja vikaa ei ole vielä löytynyt. Kokeissa joudun hyppäämään ja sehän on nykyisin hidasta touhua. Toivottavasti oon kunnossa kun kevättyöt alkavat.
miraemmi,nyt en ymmärrä???
Miraemmi, en ymmärrä minäkään ? -“enkä oikeastaan hae parannusta vaan diagnoosia vakuutusoikeuteen”-
Uniapnea voi hoitaa, miksi et halua hoitoa?
Olen nähnyt kuinka elämänlaatu paranee merkittävästi laitteen avulla. Ei mikään turha juttu.
Minulla taas tulee paha mieli kun omasta itsestään ei pidä. ![]()
Ei kukaan ihminen ansaitse ihmisroska nimitystä, ennen kaikkea jokaisen olisi hyvä tykätä ja arvostaa itseään.
Et sinä mikään roska ole, normaali nainen, jolle ikävä kyllä on tullut liikaa sairauksia vaivaksi.
Arvokas ihminen olet silti, kaikesta kirjoittamastasi arvelen sinun kuitenkin olevan huolehtiva ja välittävä puoliso kumppanillesi ja luultavasti myös rakas ja tärkeä hänelle.
Ja onhan teillä paljon kaikkea yhteistä kivaakin kuten koirat, matkustelu ja puutarhanhoito mm.
Tyttären appiukolla uniapnea. Aika monta laitetta joutui kokeilemaan, ennenkuin se itselle sopiva löytyi. Eipä nyt nukahtele enää keskellä päivää ihan mihin vaan. Auton ratiataus on tuon kanssa paha paikka.
Söin kahdeksan Buranaa päivässä ja Panadolia… ajattelin, että ei pysty hengittämään… hän kuvaili hurjaa tilannetta.
Oli Iltasanomissa, toi mainittu, että Nykänen veti naamaansa.
Hurjamäärä, jos pitää paikkansa. En ihmettele, vaikka noi ois ollu osasyyllisiä kuolemaan.
Onnistuin saamaan töistä kunnon oksennustaudin.
En muista koska olisin noin kipeä ollut kun eilen illalla ja yöllä. Nyt varovasti hunajaateetä ja katson kuinka käy.
Ei auttanut kunnon käsihygienia