Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Tuossa laitoksessa jylläsi vanhusten joukossa.
Paljon viety sairaalaan ja yksi kuoli.
Taisi jo kohdallani helpottaa mutta ei sängyn pohjalta pääse vielä ylös.
Sokrujen kanssa yritän olla tarkka.
Eilen oli hypossa jonkin aikaa. Vähän jo pelkäsin.
Hedelmäsokereita varovasti imeskellen uskalsin nukkua.

Kurppa,olisko kuiteski hyvä jos ilimottasit naapurille ettoot sairas?Jossei aamulla näy valoja niin joku kävis kattomassa tai soittas?

Valot syttyy ajastimella:)
Ei ole enää mitään hätää. En ole yön jälkeen oksentanut ja sokeritasapainokin on hyvä.
Meinasin illalla jo sairaalaan soitella ja neuvoa kysellä.
Susun emäntä kyllä auttaa heti jos ilmoitan…

Kurppa, hyvä että vointisi on parempi ja että Susun ihminen on lähellä.
Tarkista kuitenkin vielä sokeriarvot vaikkakin voit paremmin.
Oksutauti verottaa voimia ja energiaa.
Toivottavasti voisit ”voimaantua” pari päivää ja tankata hyvää ruokaa ja voimia.

Kiitos voin jo paremmin.
Anturi kädessä helpottaa tosi paljon sokrujen seuraamista. Nuoli näyttää mihin on menossa niin voi vähän ennakoida.

Nyt saisi jo tämä tauti loppua.
Perjantaista saakka kaikki tullut ulos molemmista päistä ja aika huonoksi kunto mennyt.
Kaurapuuroa, hunajateetä ja mustikkasoppaa olen yrittänyt nauttia.
Selkä ihan puhki makaamisesta.
Sokrut olen saanut pysymään hyvinä.
Mielestäni peruskuntoni on ollut ennen hyvä. Mitäköhän tapahtuu huonokuntoisille.

Asariina tuolla mietti miten jakselen.
Tänään olen jo aikalailla kunnossa. Jaksoin kaupassa käydä ja taimia istutella. Kovasti on vielä voimat vähissä, mutta hyvältä jo vaikuttaa.

8 kk olen sairastanut silmiäni. Vasen silmä leikattiin lokakuun alussa ja oikea nyt tammikuun lopussa. Molemissa on ollut Makulanreikä. Ainakin vasemman silmän näkö on tullut hyväksi ja pystyn lukemaankin. Oikea on vielä vaiheessa. Toivottavasti näkö paranee siinäkin. Autolla ajo on ollut katkolla juhannuksesta saakka, ihan pienen hetken sain ajaa välillä. Kävin jopa kolme kertaa ratissa, sitten näkö taas huononi ja ajaa ei saa. Mutta onneksi on aviomies, joka kuskaa. Toivottavasti ensi kesään mennessä parempi tilanne ja pääsen minäkin jotakin viljelemään ja rapsuttamaan kartanolle. Viime kesänä vain kukkia kuvasin, kun piti niin hissukseen olla.

Mikä on Makulanreikä? En ole ikinä kuullut  moisesta.

Minulla oli 2 vrk Holter-mittari seuraamassa sydäntä, muuten ihan kätevä pieni laite tänä päivänä, mutta ne elektrodi lätkät jotka kiinnitetään ihoon, niissä täytyy olla nikkeliä, kun niin mahdottoman allregisen reaktion saivat joka kohtaan ,missä ne oli. ja se kirvelevä kuitina, pidin kuitenkin sen 2 vrk, ja kun tkssa ottivat ne pois, hoitaja kauhistui jälkiä! Onko muille tullut sellaisia, nikkelille olen allerginen ollut vuosikymmeniä.

Mullon ollu tuo holter seuranta yhen vuorokauvven,ei aiheuttannu mitää allergista reaktiota.

Ällöttävä flunssa ja yskä, en tykkää.:frowning:

Eilen ja tänään oli vapaapäivät ja puolivireessä tässä mennyt.
Vähän sain jotain siivoiltua.

Lauantain ja sunnuntain olenkin sitten töissä, ne korvaavat nämä vapaapäivät.

Olin tänään tietokonetomografiassa. Rupesin yskimään kun laittoivat varjoaineen. Ihmettelin kun siihen ryntäsi lääkäri ja kolme hoitajaa että mitä nyt? Lääkäri rupes määräämään allergialääkettä ja kortisonia suoraan suoneen. Olin saaanut allergiaoireita siitä varjoaineen jodista, kylläkin lievää mutta kuitenin. Jouduin sitten olla tiputuksessa puoli tuntia. Enhän tiennyt kun ei mulla ole koskaan ollut mitään allergioita mitä nyt joskus keväällä vähän siitepöly ja siitäkin on jo kauan. Sanoivat että voi tulla ihan milloin vain, ykskaks. Huh…

“Suomeen saapuu seuraavien päivien aikana kaukokulkeutumana lämpimästä Länsi-Euroopasta lepän siitepölyä.” Aika myöhään saapuu, 4.2. oli yhtenä vuonna ennätys aikainen leppäkausi.

Home altistuman jälkipyykissä tuli hajuste yliherkkyys ja nokkosrokko ja lepoyskä ja siitepöly allergiat ja järviveden levät saa nokkosrokon koko kehoon… Enemmän rietoo tinnitys ko päässä jatkuva kohina soi korvissa…

Flunssa sen kuin jatkuu, enää ei ole sentään kuumetta.
Sain jo antibioottikuurin poskiontelontulehdukseenkin, yleensä eivät anna, mutta alkoi niin kovin poski pingottaa, että hampaatkin jo särki ja ei muuttunut olo mihinkään suuntaan.

Ei ole ollut flunssaa mutta yskänkohtauksia siitäkin edestä. Ei paljon puhumaan pysty kun heti alkaa rykiminen. Kävin röntgenissä, spirometriassa ja tkoossa sain hoitajalta pef seurantaan laitteet ja opastuksen. Olis kiva jo saada selvyys tähän yskään kun kokoajan vain pahenee.
Autoonkin piti vaihtaa hajutonta lasinpesunestettä kun en voinu olla kurakelillä muuten edes kyydissä. Savu, autojen pakokaasu, jotkut tuoksut ja mikä kaikki liekkään joka laukaisee ihan kamalan yskänkohtauksen. Sen jälkeen tulee vapina ja tuntuu ettei edes näekään vähäänaikaan kunnolla kun silmätkin vuotaa ja nenä ihan tukossa. Yöt saan kyllä nukuttua mutta aamut ja illat on pahoja. Lääkärit ihan h-moilasia asian suhteen. 
Puhallustulokset ovat 450-500 joten minusta ne on ihan hyvät minun ikäiselle. Astmaahan ne epäilee mutta ei minua ahista vaikka tuolla lenkilläkin menen kymmenen kilsaa ihan reipasta tahtia eikä minua edes siellä yskitä yhtään. Jotain tuoksuallergiaa varmaan.
En vaan ymmärrä miks aamulla ylösnoustua ja illalla nukkumaan mennessä tulee nuo yskänpuuskat kun tuoksut ei taida paljon muuttua sekä miks en saa puhuttua kun muutaman sanan ilman yskimistä. Ei kai tämä saata olla mitään vakavaa mutta kiusallista kylläkin. Jospa siihen vielä syy löytyy ja jotain roppiakin antaisvat.
Toivossa on hyvä elää…

Minulla on jo pitkään särkenyt kädet silloin tällöin.
Nytkin oon touhannut koko viikonlopun pihassa, haravoinut ja kantanut tukkeja , niin nytkin kädet särkee.

Sellaista tylsää hermosärkyä ja puristusvoima on nykyisin heikko, välillä en meinannut saada kahvipaketteja tai purkin kansia auki, nyt raskaamman työn myötä vähän voimat palannut sormiin
Sormien nyrkkiin laittaminen särkee myös.
Ärsyttää tämä vanhaksi tuleminen.

Meillä on töissä tosi monilla sitä rannekanava vaivaa, toivottavasti tämä ei ole sitä, en halua mihinkään leikkauksiin.
Raskas työ ja vielä raskaammat huvit, kyllä on muija kovilla. Ja viime viikolla liitosta avatessa mojautin vielä kunnolla tuon ranteen plottiluun suoraan putkitelineeseen, osui napakasti just hermoon.

En osaa kyllä mihinkään tuota särkyä kohdentaa.

Eniten se on just sitä ärsyttävää hermosärkyä usein iltaisin ja öisin.
Välillä alkaa olkapäästä alaspäin asti ja välillä ranteista sormiin.

Isällänihän tehtiin iso hermorataleikkaus tuossa joku 20 vuotta sitten, oli rekkakuski ammatiltaan ja muutenkin raskaan työn raataja, maatalon poika.
Epäilen, että tämä voisi olla jotain samantapaista, kaikkihan ne tahtoo periytyviä olla hyvät ja huonot jutut.

Minä pääsen kyllä lääkäriin ihan heti kun varaan ajan.
Se hyvä puoli sentään töissä käymisestä on.
Kova kynnys vaan aina mennä sinne ja varsinkin kun ei oo mitään selkeää vikaa.