Minulta on leikattu kummatkin ranteet niin kokemuksesta sanon älkää antako leikata ennen toista kuin toinen on ok…
Kolme viikkoo on liian lyhyt väli … sillä sen verta kipeetä ottaa ettei persaustaan saa pyyhittyä.
Mutta leikkaus auttaa ehdottomasti …pinnetila häviää ja sormien puutuminen lakkaa. Nyt vaan ongelma on selkärangan ja niskan kiinnitys kohdassa…sitä ei leikata kovin herkästi. Ahtaumaa siis sielläkin ja vaikuttaa käsien toimintaan mut KELAN mielestä olen terve kuin pukki kaali maalla :-)
miraemmi,ookko kokeillu OMT hoitoja?Mulla autto ku ei kestänny mitään muuta.Sen jäläkeen jo uskalsi varovasti lymfaa käyttää.Ahtaumille ja kulumille ei voi mitään,mutta faskioiden kireyttä voi helepottaa ja sitä kautta lihakset voi paremmin.
Nyt on Tyvisolusyöpä leikattu nenästä.Perjantaina tikit pois,mitähän siihen voisi sitten laittaa mahdollisimman huomaamatos side saisi olla,kun joudun pitämään sitä aika kauan.Onko ideoita.Meillä ristiäiset ja muut edessä,kun syntyy toivottavasti ensi kuussa se Irakilais-Suomalainen Prinsessa meille,Rukousten kera jätän äidin ja lapsen Herran huomaan.
Kiitos Bobbie hyvistä neuvoista ja kaikille meille Penttiläisille oikein iloista kesän odotusta
Mitä Nuulle kuuluu?
Hienoa kuulla sinusta:)
Epätietoisuus on pahinta.
Hyvin kaikki menee usko pois.
Olihan siinä monta hyvääkin asiaa.
Ota pieni viski ja nuku hyvin.
Nuu, tosi hyvä kuulla sinusta.
Lepäile, ota snakut kainaloon ja nuku hyvin ja pitkään.
Meillä isäntä jätti kokonaan alkoholin diapetes potilaana ja aivokasvaimen poisto pelästytti muutoinkin terveellisempään suuntaan, sopii minulle… Mut se kadetuttaa et se laihtuu minä en koska selän takia en pääse lenkille. Isännän oma iskä teki samoin kun poikansakkin ja diapetes pysyy hallinnassa pelkillä pillereillä.
Nuu, mikä siun kolestrolitilanne on.
Sillä minua pelotellaan. Kuulemma vielä tarkemmat rajat kun on tuo diabetes.
Aina ollut korkealla (sukurasite)
Tulkii kuulemma suonet:/
Vaihtoivat viimeksi vahvempiin lääkkeisiin.
Noi statiinit on pahoja, aiheuttavat lihaskipuja monille, ja ajastaan lähes puolille käyttäjistä diabeteksen.
Mutta muutakaan vaihtoehtoa ei taida olla, kolesteroomin alentamiseen, sekii on monien geeneissä
Niissäkin lääkkeissä on eroja.
Tsemppiä Nuulle! Itsekkin aloitin sairastamisen tammikuussa, verenpaineet hyppäs huippulukemiin ja kova huimaus joka ei helpota vaikka paine lääkkeellä kohdillaan. Kahdessa eri tutkimuksessa käynyt, ei vikaa, kahta vielä odotan. Lääkäri ihmeissään kun kaikki arvot ihan hyvät. Ei sokeria, ei kolestrolia, sydämmessä ei mitään vikaa, eikä mitään muutakaan. Täydellinen mysteeri tämä mun juttu.
Tuota aivoinfarktii on meidänkii suvussa, ukki kävi aikanaan verenluovutuksessa 3kk välein, kun veri oli niin paksua. Ikää tuli liikaa, ni ei voinut enää käydä verenluovutuksessa. Ei menny montaavuotta ni eka aivoinfa. Siitä selvisi, myöhemmin tuli toinen ja halvaantui oikeeltapuolen. Myöhemmin iski vielä kolmas. Siitäkin selvisi hengissä. Kuulemma sydän oli niin vahva, kun oli urheillut aikanaan, ni selvisi. Kuoli lopulta 89v ikäisenä 35kg dementia,alzhaimeriin.
Noin 4-5v sitten äippä sai TIAN ei muistanu juuri mistään mitään. Se meni ohi. Sai sen jälkeen Rotanmyrky=Marevat käyttöön. Sillo aattelin että jos tuo on suvussa noin yleinen, ni kohta se on mullakin. hemoklobiini 170, kolesteroomi 5,5,? Veren alapaine 110 ylää en muista.
Toissavuoden keväällä sit alko vasenpuoli jumettaa, känny ei pysyny kädessä, puhe alko mennä, vasenjalka alko mennä alta. Soitto 112 eivät meinanneet ottaa kyytiin, kun oli. Niin hyvässäkunnossa. Mut sit ottivat. Se meni ohi kävelin ja käsi tuli kuntoon 2-3kk
Toissa Marraskuussa 1v/4kk sitten illalla olin netissä, ni yhtäkkii alkoi vasemmankäden ja jalan päistä pistelee kovasti, aivan ku neuloilla olisi tökkineen se etein muutamassaminuutissa ylösasti kädessä ja jalassa. Kävely onnistu just/just, soitto 112 Taas samahomma, pää toimi, eivät meinanneet ottaa kyytiin, ku kädessä oli puristusvoimaa, ja puhetoimi. Uhkasin tehdä niistä valituksen. Sanoivat että nouse tuolilta ylös. Sit rojahdin maahan. Ni joha niille tuli kiire. 3vrk en kävelly/2viikkoo rollaa. (Nilkasta alaspäin ei liikkunut yhtään, onneksi oli tunto jälellä. )Sit sanoin niille hoitajille,et yritän kävellä, hikisesti se alko toimia.,paskat geenit
Toivottavasti seuraavallakerrlaal on menoa kerralla.
Vielkii kävely vähän vippaa, ja vasenkäsi epävakaa.
Kännyl kirjotettu
Nuu, en muista ulkoa. Vastaan jonkun päivän päästä.
Muistaakseni nyt ihan normilukemissa.
Sehän se, kun elintavoilla ei voi paljon pelata jos on saanut perinnöksi huonot geenit:/
Nuu,mitenkä jakselet?
No hyvä että oot vielä tolopillas.Nyt sitten helepottaa ku ei tarvi yksin seleviytyä.Huono tuo kipu rinnassa,stressi vaan lisää sitä.Tulispa äkkiä se sinun aika sinne toimenpiteeseen,oottaminen on pahinta
Minusta on hullua kuinka sydän ja jopa aivokasvain potilaita pistetään odottamaan …
Mun ukkeli joutui pumppaamaan itseensä valtavat määrätkortisonia kun odotti aivokasvaimen kanssa kotona aikaa…
Kun käskin soittaan jonoon ja kyseleen vaikka peruutusaikaa et voi tulla ihan 2 tunnissa jos tilaisuus tulee…niin tulikin ilmi et jouluviikolla pääsee kun porukat ei halua pilata jouluaan leikkauksella. Kortisoni oli ehtinyt nakertaan lihakset siihen kuntoon ettei tahtonut enää jaksaa nousta 5 rappusta.
Touhukkaan viikonlopun saldo aivan kauhea selkäkramppi / kiputila.
Lääkkeet otettu mutta ei vaikuta. Olen yrittänyt riippua, mennä rullalle ja maata lattialla.
Mikään ei auta.
Mahtava yö tulossa…
Viimeisen viestin jälkeen meni jalat alta ja taju. Jotain selässä, kipukohtaus.
Mieheni oli jo tilaamassa ambulanssia paikalle mutta tulin tajuihini.
Mieheni antoi kourallisen kipulääkkeitä.
Kipu hellitti, mieli sumea.
Muttei niin sumea etteikö miettisi kasvarin asukkeja.
Mieheni nauroi, tuli mukaani tarkistamaan tilannetta ja kasteli asukkien pikku vesiastiat.
Nyt on mentävä nukkumaan, mieli sumea, kipu siedettävä.
Huomenna tilattava aika ”selkätohtorille”. Näin ei voi elää.
Minunkin selkä eilisen kyykkimisen jäljiltä aivan jumissa, ei meinannut päästä pystyyn sitten millään. No niin, suolakääre pidetty 20 min., ainakin helpotti huomattavasti. Huomenna uusi kääre.
Minäkin olin unohtanut suolakääreen. Joskus sitä käytin paljon ja apuakin siitä oli. Pitää taas ottaa käyttöön. Kiitos muistutuksesta😊