Mitenkähän Chali jakselee???
Ei kait Chalilta vaan ole kyse kahdesta eriasiasta. Tuo jalat alta ja taju pois vois olla tia-kohtaus. Kestää vain hetken mutta varoittava merkki ja tutkimus tarpeen.
Selkäkipu voi olla ihan oma juttunsa.
Ehdottomasti kannattaa mennä jatkotutkimuksiin.
Jakselee joten kuten. Kipulääkkeet otettu.
Eilen oli toinen kerta kun kipukohtaus on niin raju että vei jalat alta ja hetkeksi tajun.
Kipu on niin sanoinkuvaamattoman kova, en pysty selittämään, aivan järkyttävä kipu.
Kipu siis ristiselässä ja alaselässä, kunnon lihaslukko.
Juttelin lääkärini kanssa ja hän laittaa lähetteen fyssarille.
Jos ei tila kohennu niin lääkärille ja kuvauksiin.
Tällä hetkellä selässä lihakset aivan “hapoilla”.
Tässä ei nyt pysty kun menemään suoraan eteenpäin ilman minkäänlaisia kiertoliikkeitä.
Ja ei, ei ollut TIA. Hassua kun mainittiin, seniorikoiralla, Hobbylla, oli TIA kohtaus eilen.
Kohtaus kesti n.puoli tuntia. Kun koirulin tila koheni, nukkui sitten lopun päivää. Illalla oli normaali
itsensä.
Myös kylmä ja veto saattaa saada selän kamalan kippiäksi ja junttaraan…pitäkää huoli ulkona kyykkiessä ettei alaselkä paista paljaana ! Eikä istuta kylmällä portaalla…
Minun selälle on myrkkyä haravointi, kierto ja kumarrus, ja on menoa. Syksyisinhän vain puhaltelen roskia.
Chali, hyvä kuulla että oot käynyt lääkärillä ja saanut ainakin ensiavuksi lääkkeet tuohon kipuun. En pysty ajattelemaankaan niin suurta kipua että taju lähtis.
Kyllä sinun tarttis vähän rajoittaa kertapuuhien määrää, eihän tosta tuu mitään että rehkii äärirajoille ja sitten käy noin - peukkua heristävä hymiö -
Nuu,miten ite jakselet?
Kolme kertaa suolakääre, kaksi voitelua Voltarenilla ja pari Panadolia. Nyt jo pääsee kumartamaan kivuitta. Vähän on selkä vielä jäykkä ja jumissa, mutta nyt näyttää ja tuntuu paaaaljon paremmalta. Eilen ja vielä tänään en meinannut sängystä ja sohvalta päästä ylös. Hyvä konsti tuo suolakääre. Iso roskapussi vain sohvalle, selkään suuri pyyheliina joka on kasteltu suolaliuoksessa. Makuulle pussin päälle ja pussi tiukasti kiinni ihoon. 20 minuuttia siinä köllötetään. Kaustisen kansanparannuksen “puoskarilta” olen sen oppinut. Hyvin auttaa. Nyt vain pitää muistaa ettei haravoida kiertoliikkeen kautta, vain kädet saa tehdä töitä.
Nuu,koitahan nyt ottaa iisisti että pääset tutkimuksiin.Sitten ku asia on selevä ehtii riehumaan.
Chali, mikä on kiputilanne ?
Karvari, just niin teen mutta jatkuvasti liikkeessä olevalle se on hiukan haastavaa. Eilen jouduin makailemaan pitkällään jonkin aikaa takan ääressä kun paleli koko päivän ihan sikanaan. Mulla oli aamusta alkaen koko päivän pulssi yli 100, illalla edelleen jatkui sama. Nukkumaan meno oli hankalaa kun hirvee jumputus kävi koko ajan. Ja olin tietty huolissanikin että miten mun sydänrassu kestää sellasen rynkytyksen. Aikalailla levoton yö on takana. Aamulla pulssi onneks jo alle 90.
Nuu, pahin näyttäisi nyt olevan takanapäin.
Kipulääkkeet vielä n.viikon.
Lämpötyyny tekee hyvää.
Onko sinulla mitään lääkkeitä tuohon ”jumputukseen”?
Sinuna soittaisin sairaalaan jonohoitajalle ja kyselisin jonotilannetta.
Ilmoita myös että voit tulla nopeallakin varoitusajalla, kerro oireistasi ja mitatut arvot.
Antaa hyvän kuvan kun itse on aktiivinen ja haluaa hoitoon.
Nythän on tulossa pääsiäinen ja huhtikuu on jo puolessa välissä.
Ihmiset peruuttavat ja siirtävät aikojaan loman tai matkan takia.
Kannattaa aina yrittää. Saisit jonkun tiedon missä mennään ja sen tiedon että olet jonossa.
Voimia kaikille sairastaville.Minulle tehtiin nenään ihonsiirto,sen tyvisolusyövän vuoksi.Saa nähdä onko kaikki jo ohi siltä osin.Hirveän näköinenhän tämä on ,mutta parempi niinkin,kuin että se olisi pahemman laatuinen.Laastari nokassa kylille vaan ja kesää odotellaan Ja pikku prinsessaa,voi kun kaikki menisi hyvin.Laskettu aika on jo ensi viikolla,jännää.
Kyllä oppi taas paljon uutta kun kävi diabeteshoitajalla.
En tiennyt että matkalla pitää olla lääkäriltä saatu matkustustodistus. Joihinkin maihin ei pääse insuliinien kanssa jos todistusta ei ole.
Matkalle pitää ottaa varainsuliinit toiseen kassiin sekä paperiset reseptit.
Tajuttomuuden hoitoon hain lihakseen iskettävän glugoosin.
Ei tietysti paljon auta jos yksin on;)
Etuvarustus menee ultraan …vähän jännittää mut pakko tutkia kun niin kummallisia oireta ja syöpää suvussa kaikenlaista…ja tuohan tosta puuttuisikin, 13 muuta diagnoosia olisi piisannut. Patteja ei ole käsin löytynyt…
Huh,miraemmi peukkuja ettei mitään kökköä löyvvy
Tänään olin sydänpolilla Lahden sairaalassa lääkärissä ja 2 viikon kuluttua mulla on vihdoin aika varjoainekuvaukseen. Hänenhän piti tietty virkansa puolesta kertoa mulle riskeistä ja sen jälkeen jouduin vastaamaan että haluanko siihen kuvaukseen vaiko enkö halua. Halusin.
Oli hyvin helpottavaa kun en joutunutkaan millään tavoin vakuuttelemaan häntä siitä että en ole luulotautinen, sitä nimittäin pelkäsin etukäteen aika tavalla. Itse asiassa se kutsu varjoainekuvaukseen oli heiltä sieltä lähtenyt jo postiin kaksi päivää sitten ja odotti mua postilaatikossa kun palasin kotiin
Nuu, hienoa että pääset tutkimuksiin
Viime viikonloppuna oli aivan tolkuttomasti rytmiksiä ja syke eli omaa elämää. Tällaista on kyllä ollut jokunen vuosi mutta ei niin että kaksi vuorokautta humputtelee jatkuvasti.
Viime sunnuntaina tilasin ajan kardiologille, tiistaina kävin vastaanotolla ja otettiin sydän-ym ultraääni. Tänään viritettiin kaapeleita, holtteri on yhtä iso kun pieni muistitikku. Huomenna irrotetaan ja sitten viikon kahden kuluessa saan tietää onko löytynyt mitään. Toivottavasti nyt jotain löytyy. Minun tuuria että nyt sydän on rauhallisen tyytyväinen.
Ihana ilma ulkona, nyt pihalle pikkupuuhiin. En nyt viitsi kauheasti ”revitellä” kun ei saa mennä suihkuun kaapeloituna.
Chali,toivottavasti tulee “löytöjä” ku on seuranta.Sittempä jos jotaki on niin saapi hoitoon.
Mullon kans ollu tuo yhesti,sillon oli tuntemuksia muttei mitään vakavaa.Sillonki kaikki johtu niskasta.
Chali mikä toi seuranta-juttu on ? Onko se vastaava kuin EKG ? Noista sinisistä renkuloista aattelin