Selkä ollut kipeä monta päivää, ei voi kumartua ollenkaan. Voi että raivostuttaa. Hermot menee kun ei mitään voi tehdä ja ei saa kunnolla nukuttuakaan ja töitä olisi vaikka muille jakaa. Mutta yksin pitää tehdä, kun apua talossa ei saa.
Ei sovi valittaa. On niitä joilla on koko elämä ollut yhtä taistelua. Toivottavasti pian hellittää. Pitäisi mennä kylmään mereen uimaan.
Mä oon kotona käyttänyt Oliivi palasaippuaa jo monta vuotta. Nestesaippuoista menee helposti sormet auki, pikkuhaavoja tulee. Täällä oli myynnissä niitä 1€ kpl
Meitsi pesee ihan lactasydillä taikka mäntysuovalla …ja ykkös olut on hyvä hoito jos haju ei haittaa…
Nykyisin kun en laita hiuksia millään enkä käytä kemikaleja niin hiuksetkin voi paremmin vain aknen tapanen kiusaa… Murkkuikäisenä oli akne naamassa ja siirtyi takaovelle myöhemmin, iskällä oli rinnassa vaik oli 70 v lasissa…
Ruokavaliot ei auta mut stressi pahentaa koska nypin päänahan auki.
Kun huuhtelee oliivisaippualla tai mäntysuovalla pestyt hiukset etikkavedellä niin ei jää hajuja hiuksiin. Etikkahan tunnetusti poistaa hajuja. Sekin hyöty hiustenhuuhtelussa, että hiukset on helpompi kammata pesun ja huuhtelun jälkeen. Ei jää tahmeaksi. Varoa pitää ettei etikkavesi mene silmiin.
Käyttääkö joku pyykkietikkaa huuhteluaineena. Ostin nyt kokeiluun, kun pitäisi saada tunkkainen haju pois yhdestä kissojen peitosta.
Hoya, voitko laittaa kuvan siitä pyykkietikasta?
Olisi käyttöä, koirien pedit…
. Tuoksu ei välttämättä lähde edes pesukoneessa vaikka pesuaine + huuhtelutiiviste käytössä.
Etikka voisi olla muuten tehokas…
Kreeta-E… minkälainen suhde vesi/etikka?
Koirat ei ole moksiskaan etikasta, nuolevat etikkakurkkupurkitkin jos vaan pääsevät purkkeihin käsiksi ![]()
Ennen käytin etikkaa ”yleispuhdistusaineena” (vuosia sitten) mutta en enää muista suhdetta.
Kreeta-E…, kiitos!
Kokeilen koirien petivaatteisiin ![]()
Hoya, en ole tuollaista nähnytkään!
Kaksi kertaa sain huuhdella ja laitoin kolme korkillista/kerta huuhtelu tuota ainetta. Nyt alkaa tuntua minun nenään että tunkkainen haju on poissa.
Luulin kirjoittavani sitä sun tätä palstalle…onkin sairastaa otsikko…sorry edellinen.
Ihmettelen ettei fysiikka anna armoa …tänäänkin ihan hitaasti tein siistimistä pihassa niin hiki tuli ja kipiäksikin taas jäsenet…ei vaan malta lopettaa. Ruusupenkkiin oli tullut paljon nokkosia…jopa käsineen läpi poltti…
Mä sain kaverilta jouluna itsetehtyä pyykkietikkaa nätissä pullossa. Olen käyttänyt sellaiseen pyykkiin, mitä olen halunnut raikastaa. Normisti en harrasta mitään huuhteluaineita.
Netistä tosiaan löytyy ohjeita itse tekemiseen ja tuoksun voi tietty valita sitten oman maun mukaan (jos jotain tuoksua haluaa).
Tavallista etikkaa olen laittanut huuhteluaineeksi joskus tarvittaessa, ja liotellutkin etikka/vesivedessä joskus jotain. Varsinaisten huuhteluaineiden käytön olen lopettanut jo kauan sitten.
PirjoA, en ole tuollaista koskaan nähnytkään.
Kun mietin, en ole mitään ”pyykkietikkaa” nähnyt meidän kaupoissa ![]()
Tiistaista lähtien oikean puolen lapa ja pitkä selekälihas olleet tuhannen juntturassa.Väärässä asennossa ku liikahtaa niin tuntuu että puukolla pistettäs.Kummallista ku on treenit tai pihahommia niin pystyy kyllä tekemään,mutta sitten ku ei tee mitään niin on vaikia liikkua,kummallista.
Onneksi on huomena meno hierontaan.
Huomenna poistetaan ruuvit kyynärpäästä päiväkirurgiassa.
Matka Vaasaan Kela-taxilla meni leppoisasti, mukava kuski ja mukava toinen kyytiläinen. Sairaalassa aivan ihania ihmisiä leikkaus tehtiin puudutuksessa. Kaikki sujui siellä hienosti.
Mutta kotimatka oli yhtä helvettiä. Huomasin heti, kun taxi kuski haki minut sisältä, että se haisee aivan järkyttävälle. Sanoin etten minä sun kyydissä mihinkään voi mennä kun haiset noin kamalalle. Ei minulla ole kuin deodoranttia, sanoi ukko. No haluatko Kela-kyydin kotiin? kysyi ukko, sanoin että kyllähän minun kotiin pitää päästä. 100km oli yhtä piinaa, onneksi minulla oli yksi kaularätti laukussa. Koko matkan hengitin paksun liinan läpi. Kun tultiin kotitien risteykseen sanoin kuskille pysäytä tähän ja kirjoita nopeasti lasku, koska en ole ikinä ollut ikänäni näin kamalassa kyydissä kuin tänään, ja ei sinulla vain deodorantti haise, olet tainnut kaataa ensin kourallisen partavettä partaasi ja toisen kourallisen vielä päähäsikin, niin hirveälle haiset. Jatkoin että pitäisi laissa vaatia että ihminen joka on palveluammatissa pitäisi olla hajuton. Ja että tämä ei jää tähän, tulen ottamaan yhteyttä kelaan että saadaan jotain aikaiseksi asian muuttamiseksi.
Minä joudun lähtiä ulos eläinlääkärin odotushuoneesta kun haisi niin kamalalle, meinasin tukehtua. Olin tytärtäni kuskaamassa kun kissa piti leikata. Vo kauheaa Hoya, voin kuvitella mikä piina sulla oli, mitenkä olis minun käynyt jos tuollaiseen olisin joutunut?
Hajusteongelma myös. Jos menen teatteriin tai konserttiin, jossa pitää olla paikallaan ja mahdollisesti viereen tulee hajustettuja, varustaudun allergialääkkeellä. Se estää nenän tukkeutumisen, silmien vuotamisen ja aika pitkälti muutkin oireet, pahoinvoinnin ja päänsäry. Liekö sitten ihan henkistä lajia, vai pahentaako röörien tukkiminen sitten noita muita. Toistaiseksi en ole esim. julkisissa kulkuneuvoissa koskaan tarvinnut, ehkä niissä on ilmastointi ollut aika hyvä.
Sain aika huonoja uutisia tänään.
Polvi on leikattu vuonna -86 ja sen jälkeen on vähän tehnyt kiusaa enemmän ja vähemmän vuosien varrella.
Nyt kevään kuluessa on alkanut kovasti paukkua ja lukittua aina vaan enemmän ja joka päivä töitten jälkeen turvoksissa.
Kävin työlääkärissä ja hän antoi lähetteen magneettikuviin sain tulokset sähköpostiin iltapäivällä.
En ihan kaikkea ymmärtänyt, joten soitin äidin siskolle ja kyselin.
Minulla on jalassa toispuoleinen 4. asteen nivelrikko ja asentovirhe ja jotain muutakin sinä luki, eli tosi huono tilanne.
Minulla on jo tosi kauan ollut olo jos astun vaikka kuoppaan kuin luu löisi luuta vasten ja ei oo kuulemma pelkkä olo kun kaikki rusto on hiotunut pois, eli oikeesti luut kolisee yhteen.
Torstaina seuraava lääkäriaika ja nyt sitten aletaan kattelemaan mitä voidaan tehdä, helppoa se ei tule missään nimessä olemaan oli se mitä vaan.
Äidin sisko sanoi, että varaapa heti ens viikolla hammaslääkäriaika, kun noihin luihin menevissä leikkauksissa täytyy olla kaikki erinomaisessa kunnossa. :ermm:
Noita virheitä korjataan sahaamalla reisi-tai sääriluu poikki ja ruuvataan sitten uusiksi parempaan kulmaan.
Tuo 4 aste vaan voi olla liian huono oikaisemishoidolle, eli silloin tekonivel voi olla ainoa toivo.
Ainoa hyvä puoli, on että ei ihan kovasti särje, jos olen rauhassa, eli pärjään ilman särkylääkkeitä vielä.