Puutarhuri sairastaa (alkaen 3.1.2018 ->)

Illalla kun menin nukkumaan, niin päätä särki.

Tiedän kyllä, että kuume on, joka tappaa taudin eikä kannate ottaa särkylääkettä.

Hmm. Mikähän lie vaiko lorvikatari mulla.
Verenpaine 80/56 syke yllätys yllätys 98.
Jostain syystä on vain huono olo.
Tuntuu kuin tukehtuu. :thinking:

Aihetta käydä lääkärissä.

1 tykkäys

Kyllä lääkäriin on mentävä, tuo kuulostaa vakavalta!

2 tykkäystä

Soita päivystykseen ja kysy!
Ettei tartte kyytiä tilata.

Voivat tulla vaikka mittaamaan happisaturaation sormesta ja sitten ottavat kyytiin. Vaikuttaa aiheelliselta vähintäänkin.

4 tykkäystä

Tönönvahti, ilmotathan heti kun pystyt että mikä tilanne !

Musta tuntuu että nyt on syytä lähettää ISO PILLISIPULIPUHALLUS Tönönvahdille
PUUUUHH :heavy_heart_exclamation:

2 tykkäystä

Täältä lähtee iso puhallus, toivottavasti asiat hoituu :revolving_hearts: :right_anger_bubble:

2 tykkäystä

Puhalluksia

1 tykkäys

Puhalluksia täälltäkin!

2 tykkäystä

Pppppuuuuuuhhhhhhhhh!!!

1 tykkäys

Kiitos ystävät puhalluksista.
Eilinen meni ihan lepäillessä ja tänäänkin vähän vain puuhastelua.
Epäilen että tuo minun pumppu taas reistailee.
Korkea on kynnys kysellä sairaanhoitajilta mitään kun edellisellä kerralla oli vastaus että lopeta mittaamiset.
Väsyttää ihan mahottomasti.

4 tykkäystä

Tönis, ihan ekaksi Iso HUH! Tiiätkö mä olin ihan tosissaan huolissani susta. No joo, ollut monta kertaa ,mutta nyt tuli sellanen tunne.
Vaan edelleen oon huolissani. Miten mä nyt sulle saisin taottua päähän että oo yhteyksissä lääkäriin ja kerro noi jutut mitä meille oot kertonut. Sulla on aivan selvästi sydänoireita ja lääkäri ei voi olla välittämättä asiasta koska hän tekee hoitovirheen jos ei huomioi asiaa ja sulle tapahtuu jotain.

-TerkkariHoitajan kanssa jos joudut juttelemaan niin kerrot tietysti samat asiat ja sitten sanot että haluat lääkärin kanssa jutella ehdottomasti. Hoitaja ei voi sitä ohittaa !

-Mikäs se on se puhelinnumero mihin soittaa jos miettii päivystykseen lähtöä ? 116117.

-Tai sitten meet suoraan päivystykseen. Ilmoittautuessa sanot että sydänoireet ja oot tosi heikkona. Pääset nopeesti tutkimuksiin.

Sinuna menisin suoraan päivystykseen. Mene suoraan päivystykseen.

4 tykkäystä

Mulla sykettä hoidetaan pisoprololilla 5 mg otan puolikkaan aamulla ja illalla…sillä syke pysyy 63:ssa jos nousee 72:N niin tunnen sen …mulla on sydämmen vajaatoimintaa jalkateräni jo sen kertoo.

Kun sain pisoprololit niin olin hämeenlinnan päivystyksessä 4 h odottamassa ja ne kait odotti et joko kuolen tai häijy olo menee ohi …ei mennyt ja paineet oli tapissaan 200/100/95 …hurjaa laukkaa oli stressi tilanne koirani aortta repesi ja se kuoli matkalla päivystävään ja se oli mun sydämmelle liikaa…särkyneen sydämmen syndrooma vissiinkin.

116117 on numero, josta voi kysyä. Kerran olen soittanut siihen asiakkaasta, siellä katsottiin tiedot ja neuvottiin eteenpäin.
Ei olo siitä parane, että lopettaa mittaamisen, joten huono vointi pitäisi ottaa huomioon. Jos pumppu on aiemminkin reistaillut, sitä suuremmalla syyllä pitää tutkia.
Muistan kummitätini, joka ei pitänyt oireita minään, mutta läheiset toimittivat lääkäriin. Sydämestä löytyi vikaa.

2 tykkäystä

Tönis?

Olen vielä elossa
Eiköhän tässä vaan mennä vielä hissukseen eteenpäin.
En ole koskaan osannu valittaa niin että minua otettaisiin todesta.
Käsien kanssa kesti kymmenen vuotta mutta pumppu ei taida antaa odottaa niin kauan.

Nämä uudet tk:n järjestelyt on ihan syvältä.
Siellä voi pahoin henkilökuntakin ja vastaukset on potilaille sen mukaisia.
Kun hoitajien numeroon soittaa saattavat ottaa yhteyttä vasta kolmen päivän päästä, kertoi eräskin rouva.
Enskaankaan ei pääse kuin ajanvarauksella ja siihen mennessä on jo pahimmat oireet ohi jos vielä hengissä on.

Seetekymppiset aijottiin viettää yhdessä ystävättäreni kanssa. Ystävyytemme alkoi kun oltiin kahdeksantoista vuotiaita joten yli viisikymmentä vuotta on yhteyttä pidetty.
Kuukausi on ikäeroa mutta ei ne “juhlat” niin just päivälleen tarte olla.
Rupattelu hyvän ruoan kera on ihan hyvä.
Parannetaan ihtiämme vaivoista vaikertaen ja muistellaan menneitä ihan kasvotusten.

7 tykkäystä

Olipa hyvä, ettei nuhaa tullut. Pelkästään kuume, aivastaminen ja lihaksien kipu.

Nyt huomaa, etten ole nuorten kanssa opiskelemassa, kun flunssat ei ole tullut.

Töniksen kuntoa taas mietin ?

1 tykkäys