Mikrosirut uudet on nyt molemmissa käsivarsissa. Olin ajoissa takki kainalossa kelakortti ojossa ja hetkessä vedin molemmat kädet hihoista.
Uskalsin kysyä asiaani kun rokotteet sivuni vielä koneelta avautui: Jäykkäkouristusrokote v 2010, vanhentunut 4 vuotta sitten. S a a soittaa ja varata ajan vuoden alussa " nyt kausirokotus-kierros ensin". Kiittelin tiedosta kovasti.
Tyyne Kettunen linkissä kertoo, että Hyvinvointi alueiden nimeä virtaviivaistetaan muotoon Vointialueet. Säästyy resursseja sähköisissä rekistereissä ja lomakkeissa. Tepsii asiakkaiden ylimitoitettuihin odotuksiin.
No luvan ainakin sait soitella ens vuonna josko sitten joskus saisit ajan sille jäykkäkouristusrokotukselle. Eihän se olis sopinut nyt samalla tuikata koska systeemi menee sekasin, ennemmin rakennetaan jono sillekin asialle
Minä, kun sain 2017 jäykkäkouristus piikin, niin sain käsivarteen tulehduksen ja sillä kädellä ei voinut tehdä mitään.
Lääkäri sanoi, että sehän on kuuma ja punainen leveä raita ympäri kättä.
Lisäksi sanottiin, etten saa ottaa uudestaan 20 vuoteen.
Siitä oli lähes 10 vuotta, kun olin viimeeksi saanut piikin. Silti se oli vahva vielä.
Oikein muistat, mitään kutsua tai muistutusta ei tule. Meille mullassa myllääville olisi aiheellinen.
Aikuisten tulisi muistaa rokottautua (Td tai Tdap-rokote25-, 45- ja 65-vuotiaina sekä tämän jälkeen 10 vuoden välein
Viimeksi otin kun kaksi irrallaan olevaa saksanpaimenkoirat hyökkäsi kimppuuni lenkkipolulla. Paksut vaatteet suojasivat, hihansuusta pääsi ranteeseen puremaan. Tein rikosilmoituksen ja hain rokotteen, vanhentunut oli silloinkin.
Ei ollut aavistustakaan mistään rokotuksista, kun sitä kysyttiin parsittaessa kättä moottorisahan raapaistua kämmenselkää. Heti annettiin jäykkäkouristusrokotus, seuraava muistaakseni kuukauden ja kolmas vuoden kuluttua. Sen jälkeen olen muistanut. Silloin oli niin paljon hyvää onnea mukana, ettei kannata loppuikänä lotota, kun onni on käytetty loppuun.
Otan ilolla vastaan rokotteet jotka ilmaiseksi annetaan ja jopa kehoitetaan ottamaan yli 65v.
Häpeäisin jos joutuisin sairaalahoitoa kuormittamaan sairastuttuani.
Lääkäriltä tullut tosi vahva suositus rokotteiden ottoon. Sanoi, että olen muuten helposti tehohoidossa, koska kuulun riskiryhmään.
Taitaa kaikki mahdolliset olla otettu.
Kyllä minä häpeäisin jos sairastuisin esim. koronaan jos en olis ottanut piikkiä vaikka se mulle ilmaiseksi annetaan.
Ei sairastaminen ole hävettävää muuten.
Nuo rokotuksethan on tarkoitettu ehkäisemään tilannetta että sairaalat ei ylikuormittuisi turhaan esim. korona potilaista.
Mitä useampi ottaa rokotteen niin uskon että siitä hyötyy kaikki.
Millenium bugi /influenssa joskus 2000., siitä jäi keuhkokuume.
influenssa B ja sitten A, viikko SL kummastakilis + kummastakin 2 jälkitautia 1 viikko x4 antibiootteineen eli yht 6 viikkoa poissa töistä, 6 v sitten. Keuhkokuume, , poskionrelontulehdus ja otsaontelontulehdus…
Syynä se, ettei työnantaja sallinut rokotuksessa käyntiä työajalla kotipaikkakunnalla (työmatka 42 km suuntaansa). Olisi pitänyt ottaa kokopäivä palkatonta.
Nostin metelin, laitoin laskelmat kuluista. Seuraavana vuonna työnantajan kutsansi kaikille halukkaille rokottajan työpaikalle.
Appiukko sai koronan vaikka kaikki rokotteet oli kunnossa viime talvena, et lievempänä tosin mutta joutu sairaalassa ensin karanteeniin jotta pystyttiin leikkaamaan.