Sivusto taitaa bugata jotenkin, tai sitten on käyttäjässä vika kun en saanut lisättyä kuvaa tänne, mutta laitoin omaan kuvagalleriaani tuon keltaisen rahapuun teille ihmeteltäväksi.
Puu on nyt terassilla. Kun en tiedä mistä oloista se on tullut ajattelin odottaa pari viikkoa ennen kuin teen mitään, siinä ajassa tuon kokoinen vahva kasvi tuskin kuolee. Jos se on ollut sisällä huonolla hoidolla, päättelin, että se voisi suuttua ärhäkästä leikkuusta ja multien vaihdosta, sekä ilmaston muutoksesta. Eli etenen hitaasti. totutelkoon ensin terassiin, sitten multiin…
Kaunis on Ounan rahapuu! Katsoin galleriastasi kuvan. Ei se näyttäisi kyllä minkään vaaivaamalta, päinvastoin! En tuota raaskisi leikata, hyvänmallinen PUU tuo alkaa olla! Pääsiäisen sävyinen ja nuo ankat on ihania! mulla on samanlainen kylpyankka.
Googlettamalla löysin joitakin samansävyisiä rahapuita, mutten yhtään noin kaunista!
Oi miten jännän näköinen rahapuu, oikein pääsiäispuu.
Ompas mukavan näkönen rahapuu Ounalla!
Tänään sitten rohkaistuin ja hain kaktusmultaa. sahasin vanhan muoviruukun auki ja vaihdoin viitisen litraa isompaan astiaan. Vanha multa oli kuin kiveä, koitin sitä vähän haarukalla tökkiä mutta en saanut avattua juurikaan, eli siirsin vain isompaan astiaan. Katsotaan nyt mitä tapahtuu, vaihtaako tuo puu väriä…
Ei näitä tosiaankaan paljoa saa kastella. Talven aikana tapoin omani kun alkoi nuupahtamaan ja arvelin että kaipaisi lisää vettä, mutta sitten putosikin lehdet ja varsi oli aivan homeessa kun sitä leikkelin.
Muutaman pistokkaan sain pelastettua, mutta nyt taas menee monta vuotta ennenkuin kasvavat kunnon mittoihin.
Olen pariin otteeseen lehtipistokkaasta koittanut rahapuuta kasvattaa, ja aina onn mädäntynyt, melko kuivana olen pitänyt.
Oksista lisääminen vissiin helpompaa?
Rahapuussa huomasin nuppuja tänä aamuna, ennen se ei ole koskaan meillä kukkinutkaan, mahtaako nytkään kunnolla aueta, kun pimeimpään aikaan osuu...
Sen ihmeen kun näkis että minun rahapuu kukkis! Onko sulla Inki kasvi minkä ilmansuunnan ikkunalla ja saako lisävaloa (ei kai jos pelkäät ettei ehkä kunnolla aukea)?
Melkein etelään on tuo ikkuna ja kukka on vanha,ainakin sen kymmenen vuotta mitä joku arveli rahapuun vaativan kukkiakseen. Usein se viettää kesänsä pihalla, mutta viime kesäksi unohtui tuonne verhon taa. Lisävaloja ei ole.
Häh, rahapuussa nuppuja
Ononon - kukkiakin jo
Hienot kukat, enpäs ole moista ennen nähnyt
No ompas siinä kaunis kukka
Ettei totuus unohtuisi Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa - ja voi se pikkuisen valehdellakin, ainakin luomansa mielikuvan tasolla
Vai mitä sanotte tästä - tässä kukka on suhteessa koko kasviin, tuolla se keikkuu korkealla kohti ikkunaa, jonne sen kiireesti käänsin takaisin lähikuvan otettuani...
Ihana kukka
Minun rahapuuni, joka on niitä harvoja hyvinvoivan näköisiä kasveja. Olen aika ylpeä, että joku edes voi hyvin minun hoidollani, vaikka kissat on muutaman kerran tiputtaneetkin ressukan.
Yaleelu, minullakin on ihan tuon näköinen:D
Sinulla Viherpiiperö taitaa olla sitten kaunis kasvi
Kerran jo luulin, että nyt yksi oksa kuolee, kun runkoon tuli pehmeä kohta ja pinta lähti. Niin se vaan "korjas" ongelman ja jatkaa kasvuaan. Reilu vuosi siitä nyt on ja runko näyttää tältä
Mää olen melkein kade Inkille, meillä on ollut juuri tuota samanlaista rahapuuta kymmenet vuodet, alunperäinen kotoisin isän tädiltä, jolla oli rimpulan ranteen vahvuinen puu, mutta ikänä eivät ole kukkineet.
Jostain luin joskus että rahapuun kukinta on hyvä enne raha-asioista.
Haluaisin koklata tehdä yhdestä rahapuusta bonsain, mutta toisaalta niitä ei hennoisi leikelläkään.