Rajarinne ja metsämökki (Ib)

Siirryin päikkäristä tälle puolelle kun en saa lisättyä sinne kuvia. Testailenpa tässä hiukan, miten tämä toimii… 

Kukkapenkkiä viime kesältä:

Hahaa, se onnistui.

Mökki kukkapenkeiltä päin

Kuistin kukkia hiukan lähempää. Nämä kuvat ovat siis kesältä 2012.

Tässä vähän kalliomaisemaa mökin vierestä

Tämä kuva on mökistä alarinteeseen päin

Jatkan tästä taas ehtiessäni…

Ihana kukkakeidas metsän keskellä! Ja söötti haukkukin. :slight_smile:

Kiitti Pionina - haukunkin puolesta :).

Etupihan siuvpenkki (näkyy hiukan edellisessä kuvassa vasemmalla)

Mun lemppari-kurjenpolvi ‘‘Patricia’’. Olen hurahtanut pinkkiin ja se näkyy värivalinnoissa. Tosin mun kukkapenkit on niin sekavärisiä ettei yks pinkki missään tunnu .

Pitäsikö näitä kuvia pienentää? Kotikoneella sivun latautuminen kestää aikas kauan… Auttaiskohan se vai onko vika vaan mun yhteyksissä?

Kyllä on rehevät kukkapenkit ja tuo metsä antaa kauniit seinät puutarhalle. Hyvin tulevat kukat esiin, iloisina väripilkkuina. Kaunista on! Tupakin näyttää niin kutsuvalta. 

(sain kuvat ihan hyvin auki)

Kiitos Tintsi!!

Olen ehkä tykästynyt pinkkiin väriin siksi kun se just pomppaa hyvin esille tästä ympäröivästä vihreydestä. Naapurit ja ohikulkijat ovat sen verran kaukana, ettei esim. siniset ja liilat kukat näy sinne asti - niistä nautitaan vain itse :).

Keltainen näkyy myös hyvin ja olen tehnyt tonne mäntymetsän puolelle keltaista penkkiä pikku hiljaa. Ne kukat erottuu taas paremmin kukkiessaan mökiltä päin katsottuna.

Siperiankurjenmiekka on kauniniin värinen.

En tiedä mikä tämä työkaverilta saatu kurjenpolvi on, mutta se on ihana - ei tarvitse edes tukea vaikka on korkea.

Mökin sivulla on kukkapenkki josta näkee hyvin, että penkin reunusmateriaaliksi ja tuiksi käytetään just sitä mitä sattuu tarjolla olemaan. Toi edellisen kuvan lintupönttö tai mikä lie on tämän penkin reunassa.

Mökin sivupenkissä kasvaa mm. punapäivänkakkara/punapietaryrtti 

ja clematis Arabella

sekä ritarinkannus Astolat

Että on kaunista. 

Kiitokset Tähdikille ja peukuttajille.

Kylläpäs on ollut upea sää viikonloppuna. Pitkän talven jälkeen tulikin kesä aikaisin. Toivottavasti sitä riittää vielä muutaman kuukauden :). Lomailen vielä tämän maanantai-päivän ja nautiskelen lämmöstä.

Nämä kukkivat nyt:

Tarhakylmänkukka

Kevätesikot

sekä tämä ei niin tykätty vuorenkilpi. Olen kummasti alkanut arvostamaan kasvia - tätäkään puskaa en ole koskaan kastellut tai lannoittanut.

Tässä narskuja

Tämän tuntemattoman olen jostakin saanut

Carlton-narsissi

Ja tässä näkyy kivasti Carltonin ja Tete-narsissin kokoero