Rajarinne ja metsämökki (Ib)

Nonnih, ny alkaa pahasti jo sukat kastua. Mut eihän se haittaa… kovinkaan paljon… 

Tämäpä on mun ehdoton lemppari kuunliljoista: Hosta Fortunei ‘‘Albopicta Aurea’’. Erottuu mukavasti muun vihreän seasta.

Löysin taas samalta paikalta otettuja kuvia:

ENNEN

JÄLKEEN

Kesäkullero

Kurjenpolvi ‘‘Patricia’’

Kaunis tuo kurjenpolvi :slight_smile:

Sattuipa sopivasti kuva Patriciasta kun ajattelin tänään mennä ostamaan sellaista :). Onko se myös tuossa alemmassa kuvassa? On se kyllä nätti.

Joo Kurjenmiekka; Patricia on myös alakuvassa. Se on kurjenpolvista yksi ehdoton lemppari, kun kukkii melkein koko kesän. Vaatii vain tukea. Laitan sen ympärille esim. kanaverkkoa ja eteen korkeahkoja kasveja niin, että kanaverkko häviää näkyvistä.

Lisää Patriciaa tyrkylle… Sitä kun löytyy melkein jokaisesta kukkapenkistä.

Tähtiputkia mulla ei ole aiemmin ollut. Isotähtiputki ‘‘Florence’’ on kevään hankinta.  Läheltä katsottuna kaunis, mutta kaukaa aika väritön. Toivottavasti ensi kesänä hiukan tuosta rehevöityy…

Tuon värittömän tähtiputken jälkeen hypätään värien sekamelskaan.

Tämä onnenapila (jos muistan nimen oikein) yllätti mut totaalisesti runsaalla kasvullaan. Tuolla apila-puskan välissä pilkottaa päivänlilja ‘‘Little Missy’’, jonka olin jo kokonan unohtanut. Sen alle on osittain jäänyt myös harmaakurjenpolvi ‘‘Ballerina’’.

Kerroksellisuus on hiukan väärin toteutettu tässä kukkapenkissä.

Onnenapilassa on kyllä aika hienot lehdet.

Männyn rungossa kasvaa kärhö, jonka olen joskus ostanut Alppikärhönä. Ei ihan siltä näytä. Onko tuttu? Taisi hiukan tuulla kuvaa ottaessani kun kukat näyttävät heilahtaneilta (vai heiluiko kuvaaja?)  

Särkynyt sydän alkoi kukkia uudelleen elokuussa.

Loistosädekukka näkyy kauemmaksikin.

Clematis Arabella

Kaunopunahattu

Upea tuo kurjenpolvi, kasvaisikohan kalliolla?

Epesa, Patricia oli alkuvuosina kuivahkolla paikalla, eikä kasvu ollut noin runsasta kuin nyt. Kaipaa paksuhkoa ja kosteutta pitävää multakerrosta (ei kuitenkaan märkää). Jos löytyy hyvä kallionkolo, uskon että viihtyy. Kasvupaikat ovat täällä puolivarjoisia.