Joo katsoin että tosi vanhalla softalla pyörii. Ei varmaan enää edes toimi, on vaan jäänyt roikkumaan tuonne.
Olen tänään tehnyt taas tiedusteluja. Koitan saada jonkinlaista infoa tänhetken tilanteesta. Palaan myöhemmin tänään asiaan.
Löysin verkosta Klorofylli-nimisen kasvi-ja puutarha-aiheisen keskustelufoorumin. Vaikuttaa olevan toiminnassa,kun näin toukokuun lopulta löytyi keskustelu-aiheita. Ihan vain tiedoksi, mikäli tämä foorumi katoaa bitti-avaruuteen.
UUSINTA TIETOA:
Tiedustelin tänään aamupäivällä yhteyshenkilöltämme Schibstediltä tilannetta Rakentaja.fi:n myyntiin liittyen ja hän sanoi ettei muutosta entiseen ole edelleenkään tullut vaan heillä oleva tieto on sama kuin aiemmin eli ”neuvottelut jatkajan kanssa ovat käynnissä”.
Hän kertoi että pitää edelleen paikkansa että Schibstedin alaisuudessa palveluita suljetaan 1.6. alkaen, mutta jos jatkaja saadaan niin palvelut ajetaan varmasti jollakin tapaa ylös.
Sovimme että hän pitää minua edelleen ajan tasalla heti kun jotain muutosta tilanteeseen tulee. Siis myös 1.6. jälkeen.
Nyt iltapäivällä hän laittoi minulle vielä uuden viestin jossa päivitti tilannetta. Hän kertoi että
nyt on laadittu tiedote jokaisen palvelun etusivulle https://rakentaja.fi/artikkelit/nakemiin-uskolliset-lukijamme/
Tiedotteeseen on myös kirjoitettu se että jatko on mahdollisesti vielä tulossa.
Koska pentti nyt heittelee kirjoitettuja viestejä ajallisesti vääriin paikkoihin niin laitan tämän viestin tänne yhtenä kappaleena huolimatta sen pituudesta, asiat pysyvät kasassa. Alla se tiedote:
Hei sinä lukijani,
Rakentajan toimitus, Julkaistu 28.05.2024
Olet sitten kulkenut matkassamme vasta pienen hetken, koko historiamme ajan tai jotain siltä väliltä, nyt on tullut meidän aika kiittää sinua mielenkiinnostasi palveluitamme kohtaan sekä viettämästäsi ajasta sivustoillamme. Olet ollut tärkeä osa, sillä ilman teitä lukijoita ja palvelun käyttäjiä, ei olisi myöskään ollut Rakentajaa.
Aiemmin keväällä Rakentaja-toimintojen omistaja, Schibsted, teki päätöksen lopettaa Rakentaja palvelun ylläpidon. Päätös oli vaikea, mutta pakollinen. Rakentajan ydinliiketoiminta poikkesi merkittävästi yrityksen muusta palvelukattauksesta. Nyt kesän kynnyksellä on tullut aika jättää jäähyväiset ja toteuttaa ero Schibsted Nordic Marketplaces -organisaation kanssa konkreettisesti.
Rakentaja ei ole kuitenkaan aikeissa heittää työkalujaan ja ohjeitaan sinne kuuluisaan kaivoon, vaan neuvotteluja Rakentajan jatkosta toisen omistajan siipien suojissa käydään parhaillaan. Muutosprosessin aikana tietoturvastanne huolehditaan asianmukaisesti, emmekä odota teiltä ylimääräisiä toimenpiteitä.
Neuvottelujen päättyessä mahdollisesti positiiviseen lopputulokseen, palavat rakentajalaiset halusta palvella teitä jokaisen rakentajan ja remontoijan tietopankkina jatkossakin. Ja sinä, lukijani, jatkat yhä edelleen yhtenä tärkeänä osana Rakentajan tulevaisuutta.
Tulevalle jatkajalle, Schibsted haluaa toivottaa hyvää sekä menestyksekästä jatkoa rakentamisen parissa.
Minusta olisi kyllä kiva jatkaa ja mainoksistakaan en ottaisi pahalla jos ne liittyisi puutarhurointiin ja puutarha tapahtumiin.
Ite olen ollut samalla nimimerkillä klorofyllissä jo vuosia. Foorumi on samaan tapaan jaettu kuin puutarha.net, mutta ehkä hieman painottuen vakavampaan harrastamiseen. Eräät käyvät siemenkeruumatkoilla maailman äärissä ja kasvattavat keruusiemenistä taimia, joita sitten jatkojalostellaan meidän ilmastoon sopiviksi. Kyllä joukkoon varmasti mahtuu lisää täältä puutarha.netistä.
Tuo Klofofylli kuulostaa kivalta! Tein nyt tunnuksen sinne. Siellä on varmaan ihan aktiivista kirjoittelua.
Tuo omapuutarha ei vaikuta toimivalta. Tein profiilin, mutta luvattua varmistussähköpostia ei tullut. Siellä on vain muutama viesti koko foorumilla, ilmeisesti sinne ei ole muutkaan päässeet.
Odotan nyt sisäänpääsyä Klorofylliin.
Oon nyt sisällä Klorofyllissä. Tosi kivalta näyttää. Siinä on sellainen hassu ominaisuus, että jos ei ole pysyvästi kirjautuneena sisälle, se heittää ulos koko ajan. Mulla ainakin puhelimella selatessa kävi näin.
Sitten kun laittaa rastin ruutuun siihen ”muista minut” niin toimii.
Jos tämä kaatuu, jatketaan siellä!
Klorofylli on mulle tuttu, olen sinne kirjautunut joskus aikanaan tutustumismielessä. Palstoissa on eroavaisuutta - Totesin että pentti on mun koti. Aikanaan kun klorofyllissä oli käyttöongelmia sieltä tuli penttiin väliaikaisesti jonkin verran kirjoittajia . Otin heidät avosylin vastaan vierailemaan. Viipyivät jonkin aikaa ja kun klorofylli taas toimi, palasivat “kotiinsa”.
Minä olen kaksi kertaa yrittänyt päästä sisään sinne klorofylliin, mutta koskaan en saanut sitä sähköpostia, että minut on hyväksytty.
Huomasittehan mun tämänpäiväisen päivityksen tilanteesta nyt ja tulevasta ?
Nyt mulla on 20 penttiläiselle yhteystiedot (puhelin tai meili). Kun Rakentaja.fi toiminnot ajetaan alas (1.6. alkaen, tarkempaan en tiedä Puutarha.netin kohdalta) , voin heille laittaa tilannetietoa yksityisesti. Kesäkuun ajan saan tietoa heti kun sellaista on saatavilla, eli voitte rauhassa keskittyä kesän viettoon tarvitsematta jatkuvasti kokeilla että pääseekö penttiin vai eikö pääse.
Laitoin tänään tilannetiedotuksen tänne myös. Jos peukutuksista ( 1 kpl) voi jotain päätellä niin ette ole sitä huomanneet. Lukekaa ja merkatkaa että ootte lukeneet, ei tartte mun sitten huolehtia itekseni että onko tieto kaikkia saavuttanut.
Siellä puhutaan kasveista vaan latinankielisillä nimillä;)
Olen ollut Klorofyllissä jo kauan ja viihtynyt. Totta on, että siellä on asiallisempi meininki kuin p-netissä, mutta huumoriakin löytyy.
Voisi melkein väittää, että miehet eivät voi osallistua reippaasti naisvaltaiselle keskustelupalstalle. M
Kun miettii enemmän tuota “besserwisseröintiä” ja että se kohdistuu joihinkin tiettyihin henkilöihin/ ryhmiin niin onhan se kuitenkin parempi kuin ei mitään.
Sairas osuus on se, että ydinporukka ei näe toisissaan mitään rakentavankaan kritiikin tilaisuutta.
Toivotaan vielä jatkoa ja jos ei …niin kiitos kaikesta ja silleesti niin…jatketaan elämää niin kauan ko sitä piisaa.
Pyyntö:
Uskon vahvasti että pentti ei mihinkään häviä - ainakin teen kovasti työtä sen eteen .
Onhan Puutarhaliitto kuitenkin ollut kiinnostunut aloittamaan Schibstedin kanssa neuvottelut. En tiedä onko vielä sille tasolle päästy. Tietty asiaa aina auttaisi se että mahdollisimman moni lähestyisi Puutarhaliittoa vaikka meilillä ja esittäisi toiveen että he ottaisivat siipiensä suojaan tän puutarha-alan kansallisaarteen ! (vink vink)
Puutarhaliiton toiminnanjohtaja 31.8.2024 asti Timo Taulavuori p. 040 745 3005, sähköposti timo.taulavuori@puutarhaliitto.fi
Puutarhaliiton hallituksen puheenjohtaja Reijo Kujala p. 050 61135, sähköposti reijo.kujala@360palvelut.fi
Puutarhaliiton tiedote 17.5.2024:
Puutarhaliitto keskittyy tulevaisuudessa harrastustoimintaan
Puutarha.netin keskustelut sopisivat heidän toiminta-ajatukseensa kuin nenä päähän ! Itse olen keskustellut useasti asiasta Timo Taulavuoren kanssa, mutta laittakaa meiliä ihan kummalle vaan, pääasia että laitatte !
Lukekaa toi mun aikaisemmin tänään laittama pyyntö.
Nyt tässä ketjussa viimeisinä päivinä voitais puhua pelkästään tästä pentin katkosta ja tulevaisuudesta ettei tärkeä asia jää jalkoihin. Pyydän käyttämään sitä sun tätä-ketjua tmv. muuhun. Uudet viestit ovat esillä kaikissa ketjuissa päällimmäisenä ja tulevat kyllä luetuksi.
Tämä ketju nyt vaan sille omalle asialle. En haluais joutua huolehtimaan että jääkö mun laittamat tiedotteet ja vastaavat muun jalkoihin. Aika käy vähiin.
Kiitos Nuu vaivannäöstäsi!