Rakentaja.fi toimintojen loppuminen 2024

Yritin löytää tietoa liittymisestäni penttiin, mutta sellaista en tiedoistani löytänyt. Selasin saintpauliakeskustelua, koska muistelen sen olleen ensimmäinen foorumi, johon kirjoittelin. Arvelen aikaa kuluneen 10-15 vuotta.

Kakapo,  kun Puutarha.net myytiin v. 2006 Suorakanava Oy:lle, se uusi keskustelupalstan seuraavana vuonna (2007). Silloin kaikki ikäänkuin liittyivät uudelleen penttiin ja siitä alkoi jäsenaika kertymään. Näin oon käsittänyt. 
Oman varsinaisen penttiin liittymisajan pystyy suurinpiirtein laskemaan jäsennumerostaan.  “Pentin historia ja penttihistoria” -ketjussa (muistaakseni se on ton niminen, saattaa olla sanat eri järjestyksessä) on muisteltu niitä liittymisasioita ja henkilönumeroita. Kurppa on ainakin niitä alkupään penttiläisiä.

Niin ei se Face ole Pentin veroinen, onhan systeemi on ihan erilainen. Entisiä Penttiläisiä sielä joskus kirjottelee ja antaa apuja jos joku pyytää.
Kummallisia tietoja on LL saanut mihinkään noista en ole ainakaan minä törmänny. Saanut siellä kirjotella ihan rauhassa. Voi olla jos klikkailee kaikenmaailman mainoksia ja ihmesivustoja niin huonosti voi käydä. Niin voi käydä monessa muussakin paikassa.
Toivottavasti Pentti jatkuu jollain ihme konstilla, täytyy pitää kädet ristissä.

Minä taidan olla uudempia jäseniä täällä, muutaman vuoden olen kirjoitellut. Ihan menee elämä raiteiltaan jos tänne ei enää pääse! On tästä vaan tullut niin iso osa elämää. Harmittaa ihan vietävästi jos tänne ei enää pääse.

Ehkä on sitten aika hankkia se elämä, kuten jotkut sanoi joskus meistä täällä roikkuneista;)

Minä koen facebookin hyvin epämiellyttäväksi.
Eli minulle jää jatkossa enemmän aikaa itse asiaan eli puutarhassa oleiluun.

Onhan se ollut tosi kivaa täällä rupatella, laittaa ja katsoa kuvia.
Olen kauhean kokeilunhaluinen sielu, niin on kiva ollut kertoa kokeilujen tuloksia, ym ym.
Täältä saa valtavasti vinkkejä, tietoa, kuvia kasvupaikoista, kaveruuskasveista, jne jne.
Kyllä paljon jää uupumaan ilman penttiä.
Olen keikkunut mukana viitisentoista vuotta ja sitä ennenkin pitkään jo lueskellut näitä, että kyllä siitä iso aukko jää.
En olisi edes arvannut näin viihtyväni jonkin palstan parissa.

Meidän koirien rotupalsta loppui ja jatkui facebookissa ainoastaan, en siihen lähtenyt, tuskin lähden nytkään.

Viimeinen viikko taitaa olla alkamassa pentissä, jos ei ihmeitä tapahdu. 
.

En olisi arvannut tätä kirjoittavani: meillä Pentin jatkoa jännittävät myös mies, Pikku Apulainen ja jo kotoa pois muuttanut Teini. Taitavat pitää tätä minulle super tärkeänä paikkana ja  jännäävät sen takia :green_heart:

Kyllä harmittaa kuin pientä oravaa. Todellisen arvon tajuaa vasta kun sen on menettämässä. Itse olen viime viikolla selannut läpi vanhoja  penttiläisten ottamia upeita pihakuvia  ihan inspiraation lähteeksi.

Olen kauan sitten ollut aivan alkupäässä facebookiin liittyjissä. Vuosia vellasin siellä, kunnes eräänä iltana päätin, että homma päättyy. Suljin tilini ja sen jälkeen en ole uutta profiilia avannut, vaikka töissäkin jo lopuksi alettiin olettaa, että kaikki hoitavat työpaikan sometiliä facen kautta. Torppasin homman osaltani. Enkä aio liittyä enää ikinä facebookiin takaisin, vaikka olisi maailman ainoa sometili mahdollista avata sinne.
Ikävää, jos pentti loppuu. Täällä on ollut mukava piipahdella.
Mutta lähden nyt kuitenkin ulos oikeaan elämään, eli käyn kastelemassa samettikukan taimet ja rutikuivan kukkapenkin.

Monelle face on henkireikä kodin ulkopuolelle. On ihmisiä jotka ei pysty omin avuin liikkumaan kodin ulkopuolelle niin heille se on tärkeää. 

Ystäviin, tuttaviin ja sukulaisiin saa yhteyden, muuten vieraantuisi kaikista. Lähimpiä varten on Whatsupp.

Tuo on iso ongelma ja siksi en minäkään Facebookiin menisi mielellään. En aio antaa mitään oikeita tietoja siellä itsestäni ja rekisteröidyn väärällä nimellä.

Mitähän minä tekisin ellen tekisi leivoksia. Ehkä otan enemmän tietoa uudesta ruokavaliostani ja sitä mukaan leivon.

Jos joku teistä penttiläisistä haluaa laittaa mulle yhteystiedot siltä varalta että pentin toimintaan tulee katkos mutta saan myöhemmin infoa sen tulevaisuuteen liittyen niin laittakaa mulle tiedot hölöllä niin kauan kuin se vielä on mahdollista. 
Infoan sähköisesti jos jotain tietoa saan, joten  puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite on tarpeen että saan infoa kullekin lähtemään.

Kiitos Nuu, on tosi tärkeää että saadaan toisemme kiinni. Jos tämä menee kiinni yhtäkkiä niin voidaaan sitten yrittää tavata siellä Facebookissa?
Mietin vielä, onko mitään puutarha-aiheista foorumia muuta kuin tämä?

Tällaiseen törmäsin:
https://omapuutarha.fi/keskustelu/

Ei aktiivinen, mutta jos me kaikki siirrytään tuonne, niin eiköhän saada aktiiviseksi? En tiedä kuka tuota ylläpitää. Teen koemielessä profiilin, katsotaan mitä tapahtuu…

Juu ei onnistu käyttäjätunnuksen luominen tuonne. Kokeilkaa muut, saatteko onnistumaan.

Yritin Fb tunnuksilla, ei onnistunut.

Laitoin kyselyä tuonne omapuutarha.fi, että toimiiko foorumi. Katsotaan jos vastaavat.