Rakentaja.fi toimintojen loppuminen 2024

Ei pääse tänne iso osa penttiläisistä. Jontte nyt viimeisimpänä mulle  viestitti ettei enää pääse tänne :crying:
Ollaan onnellisia me muutamat joille ovi on vielä auki !

Ja taas meni mun vastaukseni Nuun kommenttiin tuonne Nuun kommentin yläpuolelle. Aivan hallitsemattomassa kunnossa nämä sivut.

Muutamana päivänä on toiminut hyvin, aiemmin piti kirjautua ensin ulos ja sitten sitten sisään takaisin jos halusi tänne päästä.

Kohtahan tämä ilo loppuu kokonaan …miten sitä oppii olemaan kun on tottunut ? Anoppiakaan ei ole enään puutarha ystävänä ja kummitätini on kyllä siirtolapuutarhan omistaja muttei niin kovin kiinnostunut kumminkaan kasveista.

Jos foorumi kaatuu, pitää varmaan yrittää Facebookissa jatkaa. Itse en osaaa sitä käyttää, mutta enköhän opi. Teen sitten profiilin sinne.
Oliko niin, että siellä on joku ryhmä jo? Miten löydän sinne?

Minä en käytä somea, koska minua ei kiinnosta se.

Voiko naamakirjaan mennä esim. tyttönimellä ? En haluaisi tulla löydetyksi kun olen matalalla volyymilla ollut netissä tähänkin asti…mun nimellä ei löydy ketään jos googlettaa ja tyttönimeni on niin harvinainen ettei ulkomaanötykät osaa sitä kirjoittaa…

Olisi niin kiva löytää tämän foorumin käyttäjät sieltä. Mutta siellä ihmiset on varmasti eri nimillä kuin täällä.

Mä teen sitten sinne tunnukset, jos tämä kaatuu. Henni on mun oikea etunimi, joten siitä minut tunnistaa. Mutta pidetään nyt toivoa yllä tämän foorumin puolesta vielä!

Mietin naamakirjaa …osaanko kun enkkua en niin paljoo taida ja voiko sinne mennä ns.tyttönimellä ??? Eli en antaisi tätä nykyistä sukunimeä koska en halua tulla löydetyksi…on muutama menneisyyden ihminen joidenka en halua löytävän.

Sinnehän voi mennä ihan millä nimellä vaan. Mietin itsekin, haluanko omalla nimellä mennä sinne. Voisin tehdä profiilin vaikka nimellä Henni Puutarhuri ja sitten osallistuisin vain puutarhakeskusteluun.

Pyysin päästä jäseneksi facebookin puutarhanettiin, eivät ole vielä huiolineet. Muutaman päivän olen odottanut. Ehkä sittyen   on jotain mitä en ole ymmärtänyt. 

Nyt minut on huolittu fasen “penttiin”,

Kiva Kakapo ja Sohvakukka jos jonkinsortin korvikkeen saatte siltä varalta että pentti todella loppuu.  Mitään  varmuuttahan sen suhteen ei vielä ole suuntaan eikä toiseen. 

Nyt tein sen …yhdelle toiselle viherharrastus sivulle tuli heti hyväksyntä …mutta jos tämä jostain syystä jatkuukin niin miten naamakirjasta poistutaan ???

Nyt pääsin facen penttiläisten joukkoon. Mukava oli löytää sieltä heti muutamia täältä tuttuja, kuten Kitikat. Eihän se tätä korvaa, mutta jos ei muuta ole niin se ainakin. Nyt vaan Nuu myös sinne mukaan, jos tämä loppuu. 

Yllättävän helppoa sinne naamakirjaan oli kirjautua …en edes valehdellut vaan tyttönimellä menin mut puhelin numeroani en antanut vain sähkisosoite on oikea. Nyt mietin jo kuin poistutaan jos ei miellytä ? Varsinkin jos tää pentti sivu saakin ylläri jatkot ?

Facebookissa on vaikea olla matalalla profiililla. Meni sinne millä tahansa nimellä, kun näillä on valta yhdistellä tietoja käyttäjästä, niin ei aikaakaan kun on samassa “ystäväpiirissä” suvun, tuttujen, entisten koulukavereiden, työpaikan ja muiden kanssa. Minun mielestäni käyttäjä itse ei voi tälle yhtään mitään. META synää kaikkien laitteiden tiedot  läpi ja yhdistelee ihmisverkostot. 

Ei ole mulla aikomusta Faceen kirjautua. Ei aikaisemmin, ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Eikä se ryhmä penttiä korvaisi mulle. Mulle pentti on kokonaisuus kaikkine sisältöineen, kaikkine tarinoineen ja kaikkine ihmisineen. Ei tällaista ole missään toista.
Oon ollut vähän kuin tän laivan kapteeni ja meen pohjaan laivan mukana jos se uppoaa.
Jos !  

Olisipa tämä foorumi elossa edes niin kauan, kunnes minun siemen taimit on kasvaneet.
Haluaisin näyttää teille, kuinka olen oppinut olemaan kärsivällinen nuiden kanssa.

En olisi uskonut, että niin hyvin joidenkin siemenet on itänneet ja kasvaneet. Kun kännykän kameralla tirkistää cactus mix kaktuksia, niin näyttää, kuin olisi rypäleitä tai ilmapalloja. Toivottavasti kasvavat hyvin. Minun pitää hankkia joku astia mihin minä ne istutan, sillä nykyinen astia jää liian pieneksi.