Ilta-aurinko siivilöityy lempeästi pihaamme
Tuoksukurjenpolven nuppuja
IHANAA !!! Löysin kärhön elävänä perennapenkistäni. Istutin tämän viime syksynä ja pelkäsin pahoin talven tappaneen tämänkin, mutta sieltä se hiljalleen nousee. Liekö ehtii tänä kesänä kukkia, mutta ei haittaa.
Tälläistä tämä puutarhurin elämä on: iloja onnistumisista ja suruja menetyksistä. Tänä keväänä piha on tuntunut aikaisempia selvästi rehevämmältä eli kasvit ovat hyvässä kasvussa. Noita pihatöitäkin on ollut aika vähän. Ai niin… olishan noita hommia, mutta kun ei ole jaksanut tehdä
. Kaatopaikkakuorma odottaa viejää, varastoon pitäisi rakentaa hyllyt, kulkuväyliin tulisi saada se oikea pinta ym. ym.
Ehkä sitten lomalla heinäkuussa
Tästä minä tykkään… grönlanninhanhikki
Perhosangervo on niiiin herkkä…
Angervot kukkii…
Meillä kasvaa myös tämmöistä
Meillä oli juhannusvieras
Voi hyvä tavaton miten upea piha!
Kiitos Morsinko
Silmissä vilisee kaikki tekemättömät ja uudet tulevat työt eli ensi kesänä toivottavasti luvassa jotain muutosta. Piha on niin pieni, ettei siinä ole edes paljoa kuvattavaa. On kuitenkin kiva itsekin seurata miten kasvit kasvavat, joten kuvia tulee otettua. Tänne niitä sitten lisäilen ja toistan itseäni
Vaikka tämän pihan olen tehnyt rakkaudella, niin isommasta haaveilen…
23.05 puiden kuvasta tuli mieleen joukko (vesi)lintuja, jotka kurkottelevat pitkine kauloineen ylöspäin. Vieras-kuvassa huomasin ensin pöllönpoikasen muotoisen sammaleen sekin lienee mieleinen…
Voi että …katsoin koko kuvaketjun …ja sanaton olen, miten kaunista voikaan olla …niin kaunis ja luonnollinen! Kyllä kelpaisi itsellenikin …ei vaan ole kuin pieni piha mutta parempi sekin kuin ei mitään :)…Kaunista oli täällä !!
Minulla on vielä paljon pienempi piha kuin Ranulla. Mutta ranulla on selkeämpää, kunnollisia alueita, ja enemmän aina samoja kasveja ryhmässä. Yritän pitää nämä vinkit mielessäni…=)
Kiitokset sanoistanne MoonRiver, Andromeeda ja eltsu. Tuo eltsun havainto pöllönpoikasen mutoisesta sammaleesta oli hyvä Sammalta sais kasvaa enemmänkin kivillä, mutta vielä en ole piimää niiden päälle kaatanut. Ehkä pitäisi…
Eilen illalla tuli perheen kanssa katottua telkkarin kautta valokuvia. Ja kyllä sitä taas itsekin taivasteli millaisen työn on pihassa tehnyt. Jaksaiskohan enää moista urakkaa?? Huh huh!! Kivaa on silti ollut ja onhan sitä muutosta ollut myös ihana seurata Ja se on ollut mahtavaa kuinka paljon olen puutarhan hoidosta oppinut. Pihan suunnitteleminen on myös huippua ja lähtisinkin alalle opiskelemaan, jos vaan elämäntilanne sen sallisi
Vietin laatuaikaa Ranun pihan parissa. Kiitos! Hurjan paljon olette saaneet aikaan vain parissa vuodessa. Mulla menis ainakin kymmenen vuotta tuommoiseen… ja niin kaunista, kaunista! Mie tykkään tosi kovasti tuosta takapihasta.
Kiitos sailasi
Miljoonakellojen iloiset värit
Clematis Aljonushka ja sen ensimmäiset kukat
Perhosangervo ja verikurjenpolvi