Ranun kivipiha

Oijoi… Ihan mieletön on tuo teidän uurastus ollut ja huikea tulos!! Ei voi kun onnitella ja odotella taas uusia kuvia  

Olen täällä käynyt katsomassa mallia omaan pihaan useamman vuoden ajan. Nyt oma piha on myyty ja uusi etsinnässä. Kävin tänään katsomassa tätä upeampaakin mahtavampaa pihaa paikan päällä ja vaikka talo ei sovellukaan meille, olin jo ostamassa tiluksia. Toivottavasti kaupat tulevat pian!

Hei Karviaismarja. Teiltäkö ne terveiset kauniista pihasta välittäjän kautta tulivat. Kiitoksia! Vaikeinta on todellakin luopua pihasta jonka on itselleen tehnyt, mutta elämä muuttaa aina välillä suuntaansa. Jossain toivottavasti odottaa minuakin uusi piha, jota pääsen taas järjestelmään mieleni mukaan. Toivottavasti tekin löydätte teille sopivan kodin ja ne tilukset :))

Hei kaikille piiiiiitkästä aikaa ja kiitos Elliulina, M.tt sekä Karviasimarja kauniista sanoistanne. En ole aikoihin laittanut kuvia sivuillani ja täytyy myöntää, etten ole edes ottanut kuviakaan pihastani entiseen malliin. Laitan kuitenkin joitain tämän syksyn kuvia vielä tulemaan.
Kuten edellisestä keskustelusta Karviaismarjan kanssa saattoi jo ymmärtää, niin meidän talomme on myynnissä Olen yrittänyt irtaantua pihasta tarkoituksella, jotta kestän paremmin siitä luopumisen. Elämä vaan ei pysähtynyt meillä tähän kotiin vaan matkamme jatkuu… sitten joskus kun talon joku haluaa ostaa.

Etupihassa syksyn värejä ja samalla kesäkukat vielä kukki rehevästi.

Villiviinissä oli "villinpunainen" väri

Tuo metsä on minusta niin ihana…

Tuo sammalleimupenkki muine kasveineen on ihana kukkiessaan. Kaunis se on toki syysasussaankin.

Huomatkaa kulkuväylän pinnoite Olemme vihdoinkin saanet pihan siltäkin osin valmiiksi.

Harmaa polku on mielestäni kaunis ja selkeä.

Upea ja ihana piha Talo ja koko ympäristö niin kaunista. Mukava on ollut seurata muutosta.

Mahtaa olla sydäntä särkevää luopua Tsemppiä

Saas nähdä oliko nämä viimeiset kuvat tästä pihasta. Pitääpä käydä joku päivä itsekin läpi koko kuvasarjani ja katsoa mitä sitä onkaan saanut aikaiseksi. Itku minulta varmaan pääsee

Todella kaunis piha. Kivien vaalean harmaa sävy on todella harmoninen ja kasvit rinnalla näyttävät ihanan vihreiltä. Jännittävä kokonaisuus - hienosti suunniteltu ja toteutettu. Mihin päädyitte pinnoitteessa?

Hei Pissaralehdellä. Me tosi pitkän harkinnan ja moneen kertaan muuttuneen päätöksen jälkeen viimein teimme ratkaisumme: valitsimme kalliomurskeen 0-16. Tuon oikean harmaan sävyn löytyminen vaati kylläkin pari käyntiä eri murskemontuilla, mutta kannatti.

Todella upea piha. Ihanasti kallio ja kivet korostavat syysruskan värejä. Laitoitteko kivimurskan alle jonkun kankaan tms?

Kiitos Pisamakello :slight_smile: Emme laittaneet mitään kangasta. Myrkytin alla olevan hiekkamaan hyvissä ajoin ja tarkistin, että se oli tehonnut. Täryllä sitten ajettiin pohjamaa vielä kovaksi ja tasaiseksi ennen murskeen levittämistä. Mursketta polulle tuli noin 5cm paksuinen kerros ja ajoväylän kohdalle n. 10cm. Isäntä sitten taas ajeli täryllä pinnan tiiviiksi ja tasaiseksi. Hyvä tuli!

Apua mikä kirjoitusvirhe =) Anteeksi Pisaralehdelle, sillä olen vahingossa kirjoittanut käyttäjänimesi Pissaralehdeksi… UPS :confused:

Heh :). Näyttää ihan asvalttimaisen “kiinteältä” pinnalla kuvissa. Pysyykö murske hyvin paikoillaa vaikka rautaharavalla rapsisi lehtiä?

Upea piha ja voi voi voi miten kaunista katseltavaa ja paljon…  menen vielä ihailemaan, koska en ole pitkään aikaan käynyt täällä missään.

Nyt se sitten on virallista… talo on myyty!! Pihaa minulle tulee eniten ikävä onhan se minun "lapsokaiseni" jonka kasvua ja kehitystä en enää pääse seuraamaan. Onnea uusille asukeille ja nauttikoon he kivipihastani (tai siis oikeastaan jo heidän). Käyn täällä vielä vierailemassa ja muistelemassa rakentamaamme pihaa ja katsastamassa kuinka teidän pihat edistyy. Ehkä minullakin on joskus uusi sellainen… Nyt pakkaamaan.

Voi voi, en minä ikävääsi peukuttanut, vaan sitä että uskot jo uuteen pihaan jota joskus pääset laittamaan. Tämä on kyllä hartaudella tehty piha, siisti ja huoliteltu.