Minuakin kiinnostaa tuo keltainen ruusupensas.
Olen itse kasvattanut petuniat/surfiniat ja tietysti nuo kesäkukkaistutukset.
Tuosta keltaisesta ruususta kyselin, kun en tiennyt eikä kukaan täällä osannut sanoa sen nimeä. Äitivainajalle ostimme sisareni kanssa aikanaan sen. Sitten äidin kuoltua kaivoimme ruusun pois ja istutimme minun pihaan.
Lauri Korpijaakko laittoi siitä sähköpostia ja sanoi sen olevan Kiiminki. Kehoitti katsomaan: ruususeura.fi/ruusukuvasto/pimppinellaruusut/keltainen. Minä tykkään tuosta ruususta kovasti ja eipä ole tullut vielä minua vastaan pihoissa. Juurivesoja myös olen kaipaillut, mutta eipä niitäkään ole tullut. Nyt pari kesää sitten ruusun lähelle kasvoi uusi alku. Jos se on tuon keltaruusun lapsi sen saa sisareni pihaansa. Sillä tavalla olisi paremmin turvattu ruusun säilyminen.
Rea, mahtavaa kukkaloistoa pihallasi ja käteviä torneja ja pylväitä! Tuovat näyttävyyttä lisää.
Aah ja ooh, tuo 11.15 kuva!
Ruukku-ukko mutta vielä ei tässä ollut ehtinyt heinähiukset kasvaa.
Pikkupyörän uusielämä.
Perhekuva.
Maistuis varmaan sullekkin...
Nykyään minulla on tällaiset isot saviruukut (ostettu Agrimaketista alesta) tuon roskispömpelin edessä.
Viime kesänä laitoin paksusta rautalangasta kaaren ruukusta ruukkuun niin kärhöt kasvoi kukkaportiksi.
Voi Rea kun sulla on niin kaunista ja siistiä
Kaunista ihanan runsasta kukintaa.
Kiitos teille mukavista kommenteista, mutta minä kyllä oon sitämieltä että pihani on putkinotko. Rikkikset valtaa kaikki paikat jotka eivät ole ruukuissa. Viimekäsänäkin yritin niitä häätää, mutta minulle oli helteet hengenvaarallisia. Olen täällä jossakin kirjoittanut että uhkasin laittaa koko tontin päällystetyksi. Siihen mieheni sanoi että sitten vasta oot pulassa, kun kukkaruukkuja on koko piha täynnä ja niihin sinun pitäisi jaksaa kantaa vettä. Etsin tuota rautalanka kaaresta otettua kuvaa, mutta löysin vain kuvan jossa kaaressa olevat kärhöt on matkalla talvetukseen.
Tässä näkyy vähän tuota kaarilankaa.
REA miten minulla on muistikuva että olisin nähnyt tuollaisen kuistin jossain lehdessäkin julkaistuna ?? Viittaan kuistiin jossa kukkasi rehottaa niin kauniina ja runsaina …hmm…pitää miettii missä …
Liinukka…sun pihasi on vähintään yhtä kaunis kuin Rean ja meitsi täällä painaa pään alas eikä kuvittelekkaan laittavansa yhtään kuvaa julkisuuteen …
Meitsi on niin aloittelija ja kehitys on kesken ja laiskakin olen
miraemmi, muistele kun minä en pysty sinua auttamaan, kun minulta on mennyt elämä pois muistista. Tutkittu on päänuppini ja todettu ettei minussa ole muistisairautta. Hankalaa on "lyyhätä" päästään mutta toivottavasti jotenkin pärjäisin nykyhetkestä.
Antakaa myös anteeksi jos höpötän sekavia, tai samoja juttuja.
Rea…eikö tuosta ihanasta ruusupensaastasi voi ottaa pistokkaita ?
Jostain olen ollut lukevinaan että keväällä kun ottaa uudesta kasvusta oksan ja poistaa siitä lehtiä ja laittaa kosteaan multaan ja huppu päälle …
Onko legendaa ???
miraemmi, en oo koskaan kokeillut. Muistutteleppas keväällä minua muistamatonta mummua niin kokeillaan.