Tämä on yksi suosikeistani meidän pihamaalla .
On kaunis, eipä ole ihme, että on suosikkisi. Olisi minunkin!
Minä otin keväällä ketjukirjeestä reunuspäivänkakkaran siemeniä, mutta en saanut niitä itämään. Olikos tämä nyt yksivuotinen vai perenna?
Talvehtii joskus kasvina, mutta yleisemmin siementää aivan valtavasti ja kukkii siementaimilla koko loppukesän.
Tuo olis tosiaankin kaunis reunakasvina ,minunkin penkissä etupihan penkissä.
Onneksi minulle jäi pari kakkaransiementä vielä ensi kevään idätyskokeiluihin. Se taisi vielä olla sitä kerrottukukkaista :).
Enkös olekaan laittanut tästä keltaisesta reunuspäivänkakkarasta tänne vielä kuvaa, noh tässä sellainen.
Ja tässä toinen, Snowball nimeltään. Tämän kevään siemenkasvatteluista.
hmm, jotain olisi kuvalle pitänyt osata tehdä kun meni noin ruudulliseksi, näemmä.
sinulta pirjoh varmaan sain siemeniä viime syksynä.ovat hienosti nupulla.valkoinn ei itänyt niinkun pelkäsinkin.sinulle olen nyt velkaa…jotain!!
Nuo ihanuudet kukkii vieläkin, ei merkkiäkään loppumisesta.
Mielestäni se on silloin selvinnyt talvesta, eikä tarvitse enää suojelua. Siementaimia tulee myöhemmin näkyviin.
minä taas varovaisempi:-)
reunuspäivänkakkara. suojaa ahavalta = halla ja yöpakkanen ja talvisuojausten poisto keväällä niin kuin kaikkea muutakin uutta vihreää tähän aikaan vuodesta.
vesisateella ei ole ahavastakaan pelkoa:-)
En ole minäkään koskaan peitellyt,sieltä ne vain joka kevät tupsahtaa esille, vaikka aluksi ei ole kuin ruskea kasa varsia
Sitä tässä minäkin ihmetelen, että jo kaksi talvea on reunuspäivänkakkara selvinnyt täälläkin. Tämän kevään tilannetta ei toki vielä voi tietää. Kaunis kasvi tosiaankin.
Yksi vaan täällä säilynyt talvesta. Siementaimia ainakin aikaisempina vuosina tulee myöhemmin pilvin pimein joka paikasta.
Pieni kaistale näkyi jo maalla sulaa kukkapenkinreunaa ja siellä pilkisti vihreä Satuesilta saatu reunuspäivänkakkara. Ihanaa jos se on talvehtinut kun ei ehtinyt vielä viime kesänä kukkimaan.
Satuesilta saatu reunuspäivänkakkara voi hyvin ja on nyt nupuilla. Laitoin talveksi vähän suojaa. Onpa kiva jos se siementää ahkerasti. On niin ihanan vaaleanvihreä
Kurpitsalle kiitos näistä reunuspäivänkakkaroista. Ovat ihanaisia.
Lueskelin jotain suomalaista puutarhakirjaa ja siinä oli ihastuttava reunuspäivänkakkara. Keltaiset terälehdet ja tumma keskusta. Tietäisikö joku sellaisesta lajikkeesta, kuvassa sanottiin vain reunuspäivänkakkaraksi.