Minä olen koittanut selvittää oikeata nimeä tälle omalle jonka olen kaupan siemenpussista kasvatellut ja ollut pyhässä uskossa että se olisi nimeltään Snowball. Noh, sitähän se ei (kai) ole..
Tämän sivun, www. henriettesherbal.com/plants/tanacetum/parthenium.html (piti niin hienosti tehdä linkki mutten enää osannutkaan, sori.
alla se vastaisi ennemmin tuota Ponpom,ia. Mutta, sain juuri Hydrangealta taas tuolla Ponpom nimellä ihan erinäköisen taimia..
Ota näistä sitten selvää.
Ihana on Pirjohoon kakkara
Näistä minun kakkaroista kuuluu suuri kiitos Satuesille:
Ihania molemmat. Satuässältä minäkin sain aiemmin omani mut jäivät sinne etelään. Harmi
Hih, kylläpä niitä onkin tullut jaettua, mutta laitankin melkein hjoka pakettiin bonuksena, kun niitä on joka puolella
Jos Tuuki haluat, laita osoitetta tulemaan. Jättipietaryrttisi voi paksusti, kukkii juuri nyt.
Ompas jännä kasvi. Kukkiiko tuo kauan?
Hydrangea, jotensakkin tuolta minustakin tuntuu ja nytpä meillä molemmilla jatkossa on näitä molempia! Mutta jos vielä kuitenkin vilkaiset yhden kuvan (jos tuo linkkini nyt sattuu toimimaan..)
http://www.hort.net/gallery/view/ast/chrpa/
Ja zaira, näitä myydään yksivuotisina mutta siemenestä kasvaneet taimet kukkivat kyllä useamman vuoden, ja niitä siementaimia tulee joka vuosi miljuuna lisää.
Siis täh? On yksivuotinen, mutta kasvaa monta vuotta? Eli säilyykö se siemenestä kasvatettu taimi sitten monivuotisena suotuisissa oloissa siis?
Joskus meillä talvehtii, usein ei. Siementaimia löytyy pitkin pihaa ja tähän aikaan alkaa kukinta joka jatkuu talventuloon saakka.
Kurpitsa, kumma juttu vaikka olet II-vyöhykkeellä , täällä kolmosella vanhat talvehtii melkein joka vuosi.
Zaida, laita privaviestiin osoitetietosi,pistän sinullekin tulemaan, ettet jää ilman
Meillä tulee lumipeite vasta tammikuussa nykyisin:/
Minulla on valkokukallista ystävättäreltä saatua reunuspäivänkakkaraa, joka on ihan selvästi kaksivuotinen. Sain taimet viime vuonna ja nyt ne kukkivat. Taimia oli monta, joten sijoittelin ne ympäri pihaa, jotta edes joku tavehtisi, mutta nepä selvisivät jokainen viime talvesta. Nyt pitää vain antaa niiden siementää, jotta tuon ihanan kukan saisi pysymään pihassa.
Hienoa hoyabella, ja jos jostain syystä häviää (mitä vahvasti epäilen,) uusia alkuja löytyy täältä!
En tiedä tälle Ukonkellolta saadulle tarkkaa nimeä joten laitan tähän.
Pienet auringot, kiitos Kurpitsa
Nämä ovat ihastuttavia kaikki, mulla oli kokeiluna Ch. parthenium ´Golden Moss´. Kultasammaleen ei kai ole meininki kukkiakaan.
Ensimmäinen kakkarankukka on melkein auki. Mitenkä oli talvehtimisen kanssa, jos siemenet eivät ehdikään kypsyä. Mulla kasvi on paremminkin keskittynyt kasvattamaan vain mahtavaa lehtipehkoa ja nuppujen aukeaminen tuntuu olevan työlästä
Minulla talvehti viime talvena kaikki Satuesilta saadut pikkutaimet, vaikkeivat ehtineet kukkimaan.
Satuesilta minunkin kakkarani on. Laititko välke jotain talvisuojausta. Onko se märkyydelle arka vai eikö muuten vaan tykkää talvesta. Sinänsä ei haittaa, vaikkei kunnolla ehdi kukkimaan, sillä tykkään sen lehtien väristä. Se menee penkissä ihan viherkasvinakin. Jos se olisi vähän matalampi, kävisi hyvin maanpeittokasvina.