Onko jollain revonhännästä (mirrinhäntä, kissanhäntä) kokemusta ja/ tai tietoa. Netistä löytyy melko vähän.
Ostin nimittäin ensimmäistä kertaa sen siemeniä ja kylvin ne. Suuri pettymys oli tietoa etsiessäni (ennen siementen ostoa), että tämä ei olekaan perenna vaan 1-vuotinen kesäkukka. On niin hieno kasvi. No nyt ne tuolla pöydällä itää hienosti. Taisin kyllä kylvää samaan ruukkuun turhan paljon siemeniä, että täytyy kohtapuoliin harventaa. Olen ymmärtänyt, että revonhäntä menestyy ruukkukasvina ulkona hyvin? Jotain muita ohjeistuksia?
Revonhännän voi istuttaa ihan maahankin. Voi kasvaa todella jätiksi, joten yksikin taimi on todella näyttävä. Ruukkuun ei missään tapauksessa tarvitse kuin yhden taimen. Voit katsoa kuvia jättiläisistä vanhan pentin puolelta keskusteluiden aiheistatällä haulla : Rispan pihamaa 12( syksy) (yritin 38 kertaa tehdä linkkiä uudella tavalla, mutta ei onnistunut. Teki kyllä linkin, mutta kysyi aina haluanko säästää tämään filen)
Kiitos RvaHelmiNukkajäkkärä
Olipas kuvissa mahtavia pensaita, ilmankos siemenpussissakin lukee, että soveltuu väliaikaiseksi aidanteeksi. En silti uskonut, että noin suureksi kasvaa..
Teksti edelliseen kuvaan: Joskus eikaisemmin olen kasvattanut revonhäntää siemenistä ja saanut kylvää useampaan kertaan kun ovat alkuunsa nuupahtaneet. Nyt kokeilin purppurarevonhäntää ja ne ovat nyt tämännäköisiä. ps. jos minä saan kuvan onnistumaan niin sitten jää teksti pois.......
Kylvin kirjorevonhäntää toissapäivänä. Astian oon pitäny pihalla mutta oisko parempi ainakin näin aluksi ottaa se sisälle? Samassa lootassa kasvaa basilikaa, lajike `Opal`.
Viimevuotinen siemen itänyt.
Nyt kasvanut jo näin suureksi.
Ja tässä muutama ruukussa oleva.
Tässä minun "häntäni" (siemenestä kasvatettu). Iso kasvaa maassa, tuota matalampaa löytyy minulta ruukuista enemmänkin.
Ensikertaa kylvin purppurarevonhäntää, sepä ei roikukkaan revonhännän tapaan alaspäin.
Tässä minun revonhäntiäni.
Äitini kasvatti viime kesänä tuollaista esterin kuvassa olevaa purppurarevonhäntää, ja nyt se on kylväytynyt itsekseen aivan hillittömästi. Ehti kukkaankin, loppukesästä. Eli kannattaa ottaa siemenet talteen ja heitellä sopivaan paikkaan, ilmeisen helppo tapaus.
revonhäntää joulukoristeena parvekkeella
Kävi taas sitten samoin kuin viime vuonna. Yksi ainoa revonhäntä selvisi tänne asti ja maahan sen taas tyrkkäsin! Tai no, viime vuonna oli parempi onni, kun noita tummalehtisiä pieniäkin onnistuin kasvattamaan. Tänä vuonna nyykähtivät kaikki aina vuorotellen No, jospa tuo yksi ruippana nyt sitten kasvaisi… Ja taas sitten ensi keväänä uusi yritys