Revonhäntä, Amaranthus

veera 04.haluatko revonhännän taimia ,minulla on niitä pilvin pimein.ne on noin 5cm,mutta ne kasvavat hurjan nopeasti.se on se riippuva malli.postimaksun hinnalla lähetän!

Iesteri kiltti, olisko minullekin pari kolme , jos on, laita tulemaan,maksan kyllä ??!!

satues,totta mooses!laita hölössä os.minulla on aika tiukka aikataulu,en mukamas ehdi etsimään!kesäkukkien torimyynti aika!

iesteri! Laitan hölöä!

Pienet kirjorevonhännän piiperot alkavat jo saada väriä:

Kuva on taas tarkentunut ihan päin prinkkalaa.

Häntiä alkaa jo näkymään!

Tässä oranssinvärinen, pystyhäntää jo tulossa.

Ja tämä saatu taimienvaihtopäiviltä Kaarina`:lta.

Hei!

Voitteko antaa revonhännän hoito-ohjeet. Kylvin Amarant Amaranthus Tricoloria ihan huhtikuun lopulla. Vieläkö ne kukkii tänä kesänä?

Mikä pitäs olla ruukun koko? Nää in ihan kääpiöitä ja pitäs kasvaa 30-40 senttisiks.

Iesteri, kiitos, tässä kasvaa yksi monesta revonhännästä, muut eivät ole vielä näin pitkiä.

Kesäkukkasekoituksesta putkahti viime vuonna kaunis kasvi, jonka uskon tunnistavani revonhännäksi - osaako kukaan arvata lajia/lajiketta lähemmin? Otin talteen siemeniä, jotka itivät tänä vuonna kuin tauti (ihan nolottaa, miten tiheään ne kylvin). Tällä on kauniit purppuraan vivahtavat lehdet ja pystyt kukinnot, niin painavat, että kasvi vaatii tukemista. Korkeutta 50-60 cm.

Tässä saman kasvin yksilöitä, jotka siirsin taimina aurinkoiseen paikkaan. Johtuneeko auringosta vai siirron aiheuttamasta stressistä, että lehdistä tuli aivan järkyttävän räikeän punaiset. (Siirtäminen ainakin aiheutti sen, että nämä eivät kasvaneet yhtä korkeiksi ja tuuhealehtisiksi kuin kaverinsa.)

Oliskohan Amaranthus ‘Curtain Velvet’… suomenkielistä nimeä en sille yks’kaks muista???

Olisi ainakin kuvaava nimi, kukka on tosiaan kuin viininpunaista samettia. Tässä taimia nuorempina.

Meillä häntä vasta alkaa punertua. Pakkanen vähän puraissut lehtiä.

Jutitalla on upea revonhäntä! Minulla samanmoinen ei päässyt itämistä pidemmälle :-( ja alla olevatkin kituvat. Ei oikein hyvä kesä ollut...

Tällainen pehikko täällä.

Hieno! Minä en ole oikein koskaan vielä tuon revonhännän kanssa kunnolla onnistunut. En tiedä mikä siinä mahtaa olla, kun ei ne kasva noin hienoiksi.

Nyt oli huono vuosi minulla näiden kanssa, aiempina vuosina olivat komeimpia hännät ja ja koko kasvi.

No minä olisin jo kovin tyytyväinen tuollaiseenkin! Enemmän ne ovat aina muistuttaneet noita veera04n kasveja.

Ja tällaisia häntiä.